Két-három évnyi ugrást hozott 2020 a mobilhasználatban az App Annie elemzése szerint, szinte minden mutatóban hatalmas növekedést mért a cég. A mobilozással töltött idő naponta átlagosan 4 óra 10 perc volt tavaly, ami éves összevetésben 20 százalékos bővülésnek számít. A felhasználókat követték a hirdetők is, jelentős nőtt a mobilos reklámköltés.
A múlt évben 240 milliárd dolláros volt a mobilos hirdetési piac az App Annie „The State of Mobile 2021” jelentése alapján, ez 26 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság prognózisa szerint a fejlődés idén sem áll le, és bár valamivel lassabb lehet, mint 2020-ban, de így is elérheti a 290 milliárd dollárt a mobilos reklámköltés.
A hirdetők egyébként nem tettek mást, mint követték a felhasználókat, akik a Covid-19 járvánnyal járó korlátozások miatt rendkívül intenzíven használták a mobiljaikat. Ezt mutatja, hogy ötödével nőtt az átlagos napi mobilozási idő, ami többek között azzal járt, hogy az androidos felhasználók összese 3500 milliárd órát töltöttek tavaly az okostelefonjukat használva, ez 25 százalékkal több, mint 2019-ben volt. Sőt, az Egyesült Államokban a második félévben már naponta több időt töltöttek mobilozással a felhasználók, mint a lineáris tévéműsorok nézésével.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a fokozódó mobilhasználat nem a fiatalok kiváltsága, szinte minden korosztályban megfigyelhető volt. Az X generáció és a baby-boomerek az Egyesült Államokban például 30 százalékkal több időt töltöttek a mobilappokkal tavaly, mint 2019-ben.
Az App Annie elemzése szerint a mobilalkalmazás-boltokban a múlt évben 143 milliárd dollárt költöttek el a vizsgált 30 piac felhasználói, ez 20 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben. A járványhelyzetben nem meglepő módon a közösségi médiás alkalmazások használata rendkívüli mértékben megugrott, az egy felhasználóra jutó átlagos használati idő 325 százalékkal nőtt éves összevetésben.
Az elemzés arra is rámutatott, hogy a fokozódó mobilos aktivitás a mobilos megoldásokat fejlesztő cégek iránti befektetői érdeklődésre is pozitívan hatott. A Crunchbase összesítése szerint 73 milliárd dollárnyi kockázati tőke érkezett mobiltechnológiával foglalkozó vállalkozásokba. Ez 27 százalékos növekedést jelentett 2019-hez képest és mindössze ötmilliárd dollárral maradt el a 2018-as eddigi rekordtól.