- Hirdetés -

Stabil évet zárt itthon a BMW

|

A koronavírus-járvány ellenére a BMW magyarországi értékesítése megközelítette a 2019-est tavaly, a márka mindössze 5 százalékkal maradt el az előző évtől. Az idei év első nagy dobása a hozzánk a következő hetekben érkező iX3 lesz.

A BMW Group (BMW és MINI) értékesítése a prémium szegmens 33,3%-át uralta. „Ez különösen jó eredmény annak tükrében, hogy a magyar összpiac közel 19%-kal, míg a prémium szegmens 8%-kal esett vissza, tehát a BMW Group még növelni is tudta piaci részesedését” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat évindító sajtótájékoztatóján

Tavaly a BMW legnépszerűbb modellje Magyarországon a 3-as sorozat volt 543 darabbal, melyet az X5 (482 db), az X3 (344 db), az 5-ös sorozat (334 db), a 2-es sorozat (330 db) és az X6-os (286 db) követett. A BMW 3-as modellje a prémium középkategória messze legsikeresebbje volt 2020-ban. Évek óta tapasztalható, hogy a BMW X modellek egyre nagyobb részt képviselnek a márka értékesítésében. Tavaly 1 709 darabra, 4 százalékos növekedést mutatva bővült a bajor SAV és SAC modellek térnyerése, így a BMW márka összértékesítésének már 48% -át teszik ki. Különösen sikeresek voltak az X6 és X7 modellek.

A BMW M és M Performance modelljei Magyarországon is kiválóan szerepeltek: a január-november időszakban 45%-kal, 533 darabra nőttek az eladások. A hamarosan érkező új BMW M3 és M4 páros további sikereket hozhat a legsportosabb BMW-knek. A BMW luxusszegmensben való értékesítés bővülése szintén nagyon látványos volt. A BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozataiból 249 darabot szállítottak ki tavaly, 26%-kal többet, mint 2019-ben.

A vállalat plug-in hibrid modelljeinek értékesítése egyre nagyobb teret nyert Magyarországon is, teljes összhangban a nemzetközi piacokkal, így 32%-kal több, azaz 545 db plug-in hibrid BMW és MINI modell került kiszállításra tavaly. A legnépszerűbbek a BMW X5 45e (122 db), a 330e (120 db) és az 530e (99 db) modellek voltak. A plug-in hibridek a magyarországi BMW Group értékesítés 14% -át tették ki 2020-ban. Jól mutatja a plug-in hibridek népszerűségét, hogy a BMW 5-ös sorozatának legnépszerűbb modellje tavaly az 530e volt (január-novemberi adat), melyet az 520d és 530d modellek követtek.

Az immár hétéves BMW i3-as tavaly is a legnépszerűbb prémium kategóriás modell volt 187 darabbal a hazai elektromos autó piacon, valamint az újdonságként érkező MINI Cooper SE elektromos autóból is 75 db került ügyfelekhez. Ezzel az eredménnyel a BMW Group a magyarországi elektromos autópiac 8%-át tudhatta magáénak.

MINI-ből tavaly 366 darab kelt el (-14% vs 2019), de a Cooper SE és Cooper S E Countryman ALL4 konnektorról tölthető modellek kiváltképp sikeresek voltak (110 db) és a MINI értékesítés 30 %-át adták. Az exkluzív, limitált szériás MINI John Cooper Works GP modellből 8 darab talált itthon gazdára 2020-ban.

A BMW Motorrad 2020-ban új értékesítési rekordot ért el Magyarországon 634 darabbal (+18,7% vs 2019) és az összesített motorkerékpár eladások harmadik helyén áll a márka. Az 500 ccm feletti nagymotor kategóriában továbbra is piacvezető a BMW 549 darabbal, mely jelentős, 25,9% gyarapodás a megelőző évhez képest. Ezzel a kiváló teljesítménnyel a nagymotor kategória 24,6%-át birtokolta, ami jelentős előrelépés a 2019-es évhez képest. A legnépszerűbb BMW motorkerékpárok az R1250 GS/Adventure modellek voltak, de a két F900-as modell is szép eredményt produkált a modell első évében (61 db). Az 500 ccm alatti kategóriában 85 db BMW kétkerekűt szállított ki a vállalat itthon. A 2021-es évet egy sor újdonsággal indítja a BMW Motorrad, jön az R18 Classic, az R 1250 RT immár új, nagyméretű beépített TFT navigációval, az M 1000 RR – az első M motorkerékpár –, valamint az S 1000 R, illetve megújul több BMW Motorrad márkakereskedés is.

A 2021-es évet a BMW az iX3 bemutatásával kezdi, a modell a következő hetekben megérkezik Magyarországra is. Ez a vállalat első modellje, mellyel teljesül a „Power of Choice” azaz a választás szabadsága ígéret, így az ügyfelek egyazon kategórián belül választhatnak benzines, dízel, plug-in hibrid vagy teljesen elektromos modellt is. A tavasz elején érkezik a BMW M3/M4 páros, lenyűgöző, egyedi dizájnnal, alapból 480 lóerős teljesítménnyel, mely Competition kivitelben 510 lóerőt tud.

Az év talán legnagyobb újdonsága a 2021 legvégén érkező vadonatúj BMW iX elektromos modell, mely újraértelmezi az SAV szegmenst előremutató formatervvel, technológiával, anyaghasználattal és konnektivitási funkciókkal. Az autó 600 km megtételére lesz képes egy töltéssel és fontos szerepet játszik a BMW Group azon törekvésében, mely szerint 2023-ra már 25 darab konnektorról tölthető modellt fog kínálni a vállalat. Szintén 2021-ben hull le a lepel a BMW i4-ről, mely több mint 500 lóerős teljesítménnyel, 600 km-es hatótávval és megkapó dizájnnal egészíti ki a BMW 4-es modellpalettáját.

Megtartották a vezető pozíciót

A BMW Group a koronavírus-járvány hatásaival sújtott évben is meg tudta őrizni globális vezető pozícióját a prémiumautó szegmensben, és a 2,3 millió eladott új BMW, MINI és Rolls-Royce modellel az értékesítési volumene is csupán 8,4 százalékkal maradt el a 2019-es teljesítménytől.

„Már a 2020-as harmadik negyedév is biztató jeleket mutatott, de a tavalyi október-december időszak különösen erős értékesítési teljesítményt hozott: a BMW Group 686 069 darab autót szállított ki ügyfeleinek, mely 3,2 százalékos előrelépés a 2019-es év megegyező időszakához képest. 2020-ban a legnagyobb sikert a BMW Group a plug-in hibrid és elektromos autók szegmensében könyvelhette el. Éves szinten globálisan 191 646 konnektorról tölthető autót értékesített, mely 31,8%-os bővülést jelent a megelőző évhez képest. Ezáltal sikerült túlteljesítenie a szigorú 2020-as európai uniós károsanyag-kibocsátási normákat, így a vállalat flottakibocsátási értéke 100 g/km alatt maradt. A két éve tartó luxus-szegmens bővülés tovább folytatódott: a tavaly értékesített 115 420 modellel, már 70%-os a BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozatok térnyerése 2018-hoz képest” – közölte Maciej Galant.

A BMW M GmbH modelljei közel 50 éves fennállásuk legjobb eredményét hozták: 144 218 autót szállítottak ki ügyfeleknek, ami 6%-os fejlődést jelent. A MINI márka értékesítése némileg csökkent tavaly a 2019-es évhez képest (-15,8%), de az új MINI Cooper SE-ből 17 580 autót adtak át ügyfeleknek, míg a márka John Cooper Works szériája 20 565 darabbal, 20,8%-os javulást mutatott a megelőző évhez képest. A Rolls-Royce 3 756 autót szállított ki ügyfeleinek (-26,4%), mely nagy részben a tavalyi évben csak nagyon korlátozottan elérhető Ghost modellnek volt köszönhető, de az év végén bemutatott új Ghost nóvum már jelentős rendelésállományt tudhat maga mögött.

A BMW Motorrad üzletága fennállása második legeredményesebb évét produkálta: az év során bemutatott tucatnyi újdonság végül 169 272 db (-3,4% vs 2019) kétkerekű kiszállítását eredményezte.

Míg a BMW Group Európában -15, az amerikai régióban -19,7 százalékos eredményt ért el a koronavírus okozta nehézségek közepette, Ázsiában 6,1%-kal növelte eladásait, melyből Kína önmagában 777 379 db autót jelentett (+7,4%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...