A koronavírus-járvány ellenére a BMW magyarországi értékesítése megközelítette a 2019-est tavaly, a márka mindössze 5 százalékkal maradt el az előző évtől. Az idei év első nagy dobása a hozzánk a következő hetekben érkező iX3 lesz.
A BMW Group (BMW és MINI) értékesítése a prémium szegmens 33,3%-át uralta. „Ez különösen jó eredmény annak tükrében, hogy a magyar összpiac közel 19%-kal, míg a prémium szegmens 8%-kal esett vissza, tehát a BMW Group még növelni is tudta piaci részesedését” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat évindító sajtótájékoztatóján
Tavaly a BMW legnépszerűbb modellje Magyarországon a 3-as sorozat volt 543 darabbal, melyet az X5 (482 db), az X3 (344 db), az 5-ös sorozat (334 db), a 2-es sorozat (330 db) és az X6-os (286 db) követett. A BMW 3-as modellje a prémium középkategória messze legsikeresebbje volt 2020-ban. Évek óta tapasztalható, hogy a BMW X modellek egyre nagyobb részt képviselnek a márka értékesítésében. Tavaly 1 709 darabra, 4 százalékos növekedést mutatva bővült a bajor SAV és SAC modellek térnyerése, így a BMW márka összértékesítésének már 48% -át teszik ki. Különösen sikeresek voltak az X6 és X7 modellek.
A BMW M és M Performance modelljei Magyarországon is kiválóan szerepeltek: a január-november időszakban 45%-kal, 533 darabra nőttek az eladások. A hamarosan érkező új BMW M3 és M4 páros további sikereket hozhat a legsportosabb BMW-knek. A BMW luxusszegmensben való értékesítés bővülése szintén nagyon látványos volt. A BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozataiból 249 darabot szállítottak ki tavaly, 26%-kal többet, mint 2019-ben.
A vállalat plug-in hibrid modelljeinek értékesítése egyre nagyobb teret nyert Magyarországon is, teljes összhangban a nemzetközi piacokkal, így 32%-kal több, azaz 545 db plug-in hibrid BMW és MINI modell került kiszállításra tavaly. A legnépszerűbbek a BMW X5 45e (122 db), a 330e (120 db) és az 530e (99 db) modellek voltak. A plug-in hibridek a magyarországi BMW Group értékesítés 14% -át tették ki 2020-ban. Jól mutatja a plug-in hibridek népszerűségét, hogy a BMW 5-ös sorozatának legnépszerűbb modellje tavaly az 530e volt (január-novemberi adat), melyet az 520d és 530d modellek követtek.
Az immár hétéves BMW i3-as tavaly is a legnépszerűbb prémium kategóriás modell volt 187 darabbal a hazai elektromos autó piacon, valamint az újdonságként érkező MINI Cooper SE elektromos autóból is 75 db került ügyfelekhez. Ezzel az eredménnyel a BMW Group a magyarországi elektromos autópiac 8%-át tudhatta magáénak.
MINI-ből tavaly 366 darab kelt el (-14% vs 2019), de a Cooper SE és Cooper S E Countryman ALL4 konnektorról tölthető modellek kiváltképp sikeresek voltak (110 db) és a MINI értékesítés 30 %-át adták. Az exkluzív, limitált szériás MINI John Cooper Works GP modellből 8 darab talált itthon gazdára 2020-ban.
A BMW Motorrad 2020-ban új értékesítési rekordot ért el Magyarországon 634 darabbal (+18,7% vs 2019) és az összesített motorkerékpár eladások harmadik helyén áll a márka. Az 500 ccm feletti nagymotor kategóriában továbbra is piacvezető a BMW 549 darabbal, mely jelentős, 25,9% gyarapodás a megelőző évhez képest. Ezzel a kiváló teljesítménnyel a nagymotor kategória 24,6%-át birtokolta, ami jelentős előrelépés a 2019-es évhez képest. A legnépszerűbb BMW motorkerékpárok az R1250 GS/Adventure modellek voltak, de a két F900-as modell is szép eredményt produkált a modell első évében (61 db). Az 500 ccm alatti kategóriában 85 db BMW kétkerekűt szállított ki a vállalat itthon. A 2021-es évet egy sor újdonsággal indítja a BMW Motorrad, jön az R18 Classic, az R 1250 RT immár új, nagyméretű beépített TFT navigációval, az M 1000 RR – az első M motorkerékpár –, valamint az S 1000 R, illetve megújul több BMW Motorrad márkakereskedés is.
A 2021-es évet a BMW az iX3 bemutatásával kezdi, a modell a következő hetekben megérkezik Magyarországra is. Ez a vállalat első modellje, mellyel teljesül a „Power of Choice” azaz a választás szabadsága ígéret, így az ügyfelek egyazon kategórián belül választhatnak benzines, dízel, plug-in hibrid vagy teljesen elektromos modellt is. A tavasz elején érkezik a BMW M3/M4 páros, lenyűgöző, egyedi dizájnnal, alapból 480 lóerős teljesítménnyel, mely Competition kivitelben 510 lóerőt tud.
Az év talán legnagyobb újdonsága a 2021 legvégén érkező vadonatúj BMW iX elektromos modell, mely újraértelmezi az SAV szegmenst előremutató formatervvel, technológiával, anyaghasználattal és konnektivitási funkciókkal. Az autó 600 km megtételére lesz képes egy töltéssel és fontos szerepet játszik a BMW Group azon törekvésében, mely szerint 2023-ra már 25 darab konnektorról tölthető modellt fog kínálni a vállalat. Szintén 2021-ben hull le a lepel a BMW i4-ről, mely több mint 500 lóerős teljesítménnyel, 600 km-es hatótávval és megkapó dizájnnal egészíti ki a BMW 4-es modellpalettáját.
Megtartották a vezető pozíciót
A BMW Group a koronavírus-járvány hatásaival sújtott évben is meg tudta őrizni globális vezető pozícióját a prémiumautó szegmensben, és a 2,3 millió eladott új BMW, MINI és Rolls-Royce modellel az értékesítési volumene is csupán 8,4 százalékkal maradt el a 2019-es teljesítménytől.
„Már a 2020-as harmadik negyedév is biztató jeleket mutatott, de a tavalyi október-december időszak különösen erős értékesítési teljesítményt hozott: a BMW Group 686 069 darab autót szállított ki ügyfeleinek, mely 3,2 százalékos előrelépés a 2019-es év megegyező időszakához képest. 2020-ban a legnagyobb sikert a BMW Group a plug-in hibrid és elektromos autók szegmensében könyvelhette el. Éves szinten globálisan 191 646 konnektorról tölthető autót értékesített, mely 31,8%-os bővülést jelent a megelőző évhez képest. Ezáltal sikerült túlteljesítenie a szigorú 2020-as európai uniós károsanyag-kibocsátási normákat, így a vállalat flottakibocsátási értéke 100 g/km alatt maradt. A két éve tartó luxus-szegmens bővülés tovább folytatódott: a tavaly értékesített 115 420 modellel, már 70%-os a BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozatok térnyerése 2018-hoz képest” – közölte Maciej Galant.
A BMW M GmbH modelljei közel 50 éves fennállásuk legjobb eredményét hozták: 144 218 autót szállítottak ki ügyfeleknek, ami 6%-os fejlődést jelent. A MINI márka értékesítése némileg csökkent tavaly a 2019-es évhez képest (-15,8%), de az új MINI Cooper SE-ből 17 580 autót adtak át ügyfeleknek, míg a márka John Cooper Works szériája 20 565 darabbal, 20,8%-os javulást mutatott a megelőző évhez képest. A Rolls-Royce 3 756 autót szállított ki ügyfeleinek (-26,4%), mely nagy részben a tavalyi évben csak nagyon korlátozottan elérhető Ghost modellnek volt köszönhető, de az év végén bemutatott új Ghost nóvum már jelentős rendelésállományt tudhat maga mögött.
A BMW Motorrad üzletága fennállása második legeredményesebb évét produkálta: az év során bemutatott tucatnyi újdonság végül 169 272 db (-3,4% vs 2019) kétkerekű kiszállítását eredményezte.
Míg a BMW Group Európában -15, az amerikai régióban -19,7 százalékos eredményt ért el a koronavírus okozta nehézségek közepette, Ázsiában 6,1%-kal növelte eladásait, melyből Kína önmagában 777 379 db autót jelentett (+7,4%).