Az Euronics műszaki áruházlánc kiskereskedelmi árbevétele 8 százalékkal, nettó 64 milliárd forintra nőtt tavaly az előző évi nettó 59,2 milliárdról.
A társaság közleménye szerint az Euronics webáruházának részesedése tavaly már meghaladta a teljes céges forgalom 20 százalékát. A vállalat kiemelte, hogy kihívásokkal teli üzleti évben sikerült növekedési pályán maradnia, noha a koronavírus-járvány okozta korlátozások és a megváltozott fogyasztói szokások miatt az áruházaiba betérők száma 10 százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest.
A közleményben Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a tavalyi eredményeket nem tudták volna elérni a 2018-ban elindított szervezeti megújulás és modernizációs folyamat nélkül. A koronavírus okozta válsághelyzet kezelésében nagy segítséget nyújtott, hogy az online értékesítés fokozott térnyerése nem érte felkészületlenül a vállalatot.
Az Euronics idén sem számít könnyű időszakra. A világjárvány következtében a gyártási és logisztikai kapacitások világszinten csökkentek, a kereskedők beszállítói még nem minden kategóriában tudták utolérni a fogyasztói igényeket. Az Amerikai Egyesült Államok és Kína között zajló gazdasági viszály rengeteg termékkategóriában drágulást hozhat, emellett a jótállással, garanciával kapcsolatos hazai törvényi változásokra is reagálnia kell a kereskedőknek, az Európai Unió új energiabesorolási rendszere mellett.
A vállalat a tervek szerint idén tovább fejleszti webáruházát, valamint tovább optimalizálja tavaly központosított logisztikai rendszerét.
A tájékoztatás szerint a veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították, tulajdonosai magyar magánszemélyek. A cég 2001 áprilisában csatlakozott az Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz, amelyhez 36 országban több mint 8800 üzlet tartozik. Az Euronics már Magyarország minden megyéjében jelen van, országszerte 69 áruházzal rendelkezik, a cégcsoport több mint 1000 dolgozót foglalkoztat.