- Hirdetés -

Egyre többet vásárolnak a férfiak is

|

Mi kell a nőnek? Míg a nőket megcélzó marketingről számos kutatás, könyv és film készült az elmúlt évtizedekben, a férfi fogyasztói szokások vizsgálatának kérdése még csak az elmúlt években merült fel, holott időmérleg vizsgálatok alapján ki lehet jelenteni, hogy a férfiak tevékenységszerkezete az utóbbi évtizedekben jelentősen átalakult, a vásárlásra szánt időben pedig szignifikáns növekedés figyelhető meg. Mi kell tehát a férfinak?

Annak ellenére, hogy egyre több adat és publikáció érhető el a férfi vásárlói szokásokkal kapcsolatban, még mindig számos ismeretlen tényező van a vásárlási motivációkkal, preferenciákkal, jellemző vásárlási helyszínekkel és az általános üzletválasztási szempontokkal kapcsolatban.

Az Igényesférfi.hu online magazin a Reacty Digital piackutató céggel együttműködve a felnőtt magyar lakosság körében, 1000 fő részvételével végzett reprezentatív kutatás során arra a kérdésre kereste a választ, hogy vajon mennyire állják meg helyüket 2021-ben az évtizedes sztereotípiák a nagybevásárlás, az egészséghez való hozzáállás, illetve a megjelenés tekintetében.

“Az Igényesférfi.hu online magazin 8 évvel ezelőtt, még a magyarországi barber-boom előtt indult. Ismertem a hazai piacot, illetve ennek hiányosságait és láttam azt is, hogy hogyan alakul ez a szegmens külföldön. Azóta sokat változott a hozzáállás, a keresleti és a kínálati oldal is, a kutatás eredményei pedig ismét visszaigazolták a magazin indulásakor megfogalmazott víziót” – mondta el Halmai Zsófia, az Igényesférfi.hu online magazin alapítója. “Három dologban voltam biztos: minőségi és unikális tartalmat szeretnék létrehozni digitális platformon. Adott volt, hogy a férfi életmód tematika irányába induljunk el, minden egyéb organikusan és a piaci változásokat követve alakult” – tette hozzá.

„Ebből a kutatásból is jól látszik, hogy a cégek akkor járnak el helyesen, ha nem sztereotípiák alapján, hanem adatvezérelt módon, a friss trendeket kutatva hoznak meg fontos döntéseket. Így ugyanis a legrosszabb, ami történhet, hogy az előzetes várakozásokat igazolja vissza egy-egy felmérés. Viszont jó eséllyel hozhat olyan eredményeket, ami versenyelőnyt jelent, miközben megspórol egy költséges üzleti tévedést” – fogalmaz Pintér Róbert, a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatója.

A magyar férfiak 89 százaléka aktívan részt vesz a nagybevásárlásokban

Az előzetes hipotézist és évtizedes sztereotípiát, miszerint a nagybevásárlást inkább a nők végzik, csak részben igazolta a kutatás, hiszen 100-ból mindössze 7 nő nem vesz részt ebben rendszeresen. Érdekes azonban, hogy a nagybevásárlást a háztartás tagjai valószínűleg inkább együtt teszik, hiszen saját bevallása szerint a férfiak 89%-a is rendszeresen részt vesz benne.

Az eredmény több szempontból is jelentős üzleti értékkel bír, ugyanis a közös döntésben megjelenik egy új aspektus, ami megkerülhetetlen marketingkommunikációs szempontból: a kutatás alátámasztotta, hogy általánosságban elmondható, a férfiak inkább döntenek a minőség, semmint az ár alapján. Különösen igaz ez a legfiatalabb korosztály tagjaira, illetve a legmagasabb jövedelemmel rendelkezőkre. Ráadásul a férfiak többet és alaposabban tájékozódnak egy-egy választás előtt, mint a női vásárlók többsége. Emellett megdőlni látszik az a társadalmi berögződés is, hogy a férfiak számára a vásárlás csak egy szükséges rossz, amitől minél előbb szeretnének megszabadulni.

A férfi nem egészséges akar lenni, hanem erős

A felmérésben részt vevő férfiak több mint fele (58%) saját bevallása szerint egészségesen vagy nagyon egészségesen él, ez különösen jellemző a 18 és 29 év közötti egyedülálló férfiakra (82%). A prevenció jellemzően a felsőfokú végzettségűek, illetve az átlagosnál magasabb jövedelműek számára bír kiemelt jelentőséggel. Az egészséges életmód fontossága némileg csökken a férfiak 30 éves életkora után, valószínűleg átalakulnak az igények. De mi történik 30 után?

A 30 éves életkor komoly évforduló, ami sok szempontból jelenthet jelentős változást egy férfi életében. 30 után válnak a legtöbben éretté mind a szakmai életút, karrier szempontjából, mind a magánélet területén, a családalapítást illetően. Mit jelent ez üzleti szempontból? A 30 éves életkortól a sikert hajszoljuk, 40 után azonban már az egészség után futunk, így minden olyan terméknek és “lunch-break” típusú szolgáltatásnak nyert ügye van, amely gyors, hatékony és megbízható megoldást kínál ennek az erőnek a megőrzésére.

“Havonta 300 ezer egyedi felhasználót érünk el, ami felelősség, nem tehetjük meg, hogy nem foglalkozunk olyan kérdésekkel, amelyek lehetőséget kínálnak az aktívabb, egészségesebb vagy adott esetben hosszabb élethez. A minőség kívül-belül mottó arra utal, hogy egyaránt tudunk minőségi tartalmat nyújtani a Tesla legújabb fejlesztéséről, a gasztronómia izgalmas világáról, az integrált szemléletű ismeretterjesztésről, vagy éppen a szűrővizsgálatok fontosságáról is. Törekvésünket visszaigazolják olvasóink és persze a hirdetőink is, hiszen ők maguk is magas minőséget képviselnek, s fontos számukra, hogy prémium környezetben, brand safety tartalom és alacsony reklámzaj mellett jelenhessenek meg” – magyarázza Szilágyi Szabolcs, az Igényesférfi.hu online magazin értékesítési és üzletfejlesztési vezetője.

A férfi nem szép akar lenni, hanem fiatalos

Az egészség megőrzése mellett a 30. életév betöltése után egy másik kérdés is egyre gyakrabban merül fel a férfi fogyasztók körében: miként őrizhető meg a fiatalos megjelenés? A modern férfi ugyanis nem szép akar lenni, hanem fiatalos. A legtöbb esetben a férfiak azt a látszatot akarják kelteni, hogy hiába dolgoznak rengeteget, ők még fiatalok, bírják a strapát, és még sokáig akarnak a szakmában aktívan jelen lenni. A fiatalos megjelenés ma már státuszszimbólum, különösen olyan területeken számít ez igazán, ahol kiemelt szereppel bírnak a perszonális kapcsolatok. A magabiztosabb, határozottabb fellépés pedig közvetetten ugyan, de hozzájárul a munkahelyi sikerekhez is.

“Az elmúlt évtizedben a férfi szépségápolás, mint trend hatalmas változáson ment keresztül, ami néhány év késéssel, de Magyarországra is megérkezett. Ahogyan a hozzáállás, úgy az elfogadás is sokat változott, a kettő együtt pedig egyre nagyobb teret enged a különböző, kifejezetten férfiak számára dedikált esztétikai szolgáltatások számára is” – fogalmaz Halmai Zsófia.

“Szakmai oldalról megközelítve a kérdést éppen úgy az A-B státuszba esik a „csak” négymilliós, mint a tízmilliós autót vezető férfi. De ha valaki három hetente elmegy egy barber shopba hétezer forintért hajat és szakállat vágatni – ami egy komolyabb tétel – akkor az azt jelenti, hogy ő a külcsínt és a belbecset együtt értelmezi, számára ez egy szempont. Tehát a státuszt inkább mint látásmódot értelmezem. Nem maga a költés a lényeges, hanem hogy valaki mire és hogyan költ” – teszi hozzá Szilágyi Szabolcs.

A Reacty Digital felmérése 1000 fő megkérdezésével 2021. január 28. és február 5. között zajlott, a minta reprezentatív a 18-79 éves magyarországi lakosokra nem, kor, iskolai végzettség és lakóhely régiója szerint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...