Öt tévés híresség is több mint hatmilliós nézettséget produkált az elmúlt évben, és a Marketing&Media magazin televíziós nézőszámok alapján összeállított celebes toplistája 25. helyéhez is legalább négymillió nézőt kellett elérni. A csatornák szintjén nagyon szoros eredményt hozott a nézőszámos celeblista.
Hiába érhető el több mint száz magyar nyelvű csatorna, aki igazán széles körben ismert tévésztár szeretne lenni, annak az RTL Klubon vagy a TV2-n kell szerepelnie. Más televíziókon feltűnő hírességek csak mutatóba kerülnek be az immár évek óta elkészített celebnézettséges összeállításunkba. Szintén hosszú évek tapasztalata, hogy a legnagyobb nézőkört elérő sztárok nagyjából fele-fele arányban kerülnek ki az RTL Magyarország és a TV2 Csoport műsoraiból. A tavaly publikált – 2019-es adatok alapján készített – 25-ös toplistánkhoz hasonlóan most is gyakorlatilag fej-fej melletti verseny volt, de kicsivel megint az RTL nyert.
Szám szerint ez úgy néz ki, hogy a 25-ös listára 44 celeb neve került be a sok nézettségi holtverseny miatt. Ebből 22-en az RTL Magyarország csatornáin, 21-en a TV2 Csoportnál tűntek fel a képernyőn. Rajtuk kívül a Sonyhoz tartozó Viasat 3 is képviselteti magát a listán egyetlen celebbel. A Viasat 6 képernyőjén is láthattuk tavaly az egyik top 25-ös helyezettet, de ő igazából az RTL-es jelenlétének köszönhette a listás szereplését.
Hatmilliós élmezőny
Egy évvel ezelőtt a celebes nézettségi toplista első helyén ÉNB Lali, született Kamarás Norbert trónolt. Az akkor összehozott közel hétmillió fős elérését két műsornak, a Love Islandnek és az Éjjel-nappal Budapestnek köszönhette. Egy év alatt nagyot fordult a világ, Lalinak már nyoma sincs a top 25-ben. A listavezetőnek ugyanakkor továbbra is egy RTL-es híresség számít, méghozzá Nádai Anikó, aki négy műsorral – Anikó-show, Házasodna a gazda, Reggeli, Való Világ – ért el közel 6,5 millió nézőt. Nádai Anikó egy évvel ezelőtt a lista kilencedik helyén állt, akkor három műsorral éves szinten 6,16 millió televíziózót ért el.
Az RTL-es listavezető egészen minimális előnnyel nyert a TV2 különféle műsoraiban feltűnt Till Attila előtt, aki 6,48 milliós nézőszámot tudhat magáénak. Ezt három produkcióval, a Bezár a bazárral, a Nicsak, ki vagyok?-kal és a Sztárban sztárral érte el. Tilla a tavalyi listánkon szintén a második volt, a mostanihoz hasonló 6,5 milliós eléréssel.
A nézettségi toplista élén jellemzően azok tűnnek fel, akik párhuzamosan több produkcióban is szerepelnek. Ezért is nagy szó Palik László harmadik helyezése, aki tavaly a TV2 sikerműsorának számító Exatlonnal egymagában produkált 6,4 milliós nézőszámot. 2019-ben csaknem ugyanekkora elérése volt Paliknak, de akkor az Exatlon nézőszáma kiegészült a Fuss, család, fuss! című műsorral is.
Hatmillió feletti nézettséggel még két celeb büszkélkedhet, mindkettőjüket az RTL Klub képernyőjén láthattuk. Sebestyén Balázs az Álarcos énekes két évadjának és a Nyerő párosnak köszönhetően 6,27 millió nézőt zsákolt be. Ezzel visszatért az élmezőnybe, hiszen a 2019-es adatok alapján készült összeállításunkban csak a 16. volt. Gáspár Laci a korábbi toplistánkon a 12. helyen állt az x-faktoros szereplésének köszönhetően. Tavaly elmaradt az X-Faktor, de három műsorral vigasztalódhatott – Álarcos énekes, Made in Karantén, Maradj haza magadnak –, amelyek révén 6,23 millió néző találkozhatott vele, így a lista ötödik helyére ugrott.
A legtöbbet nézett tévésztárok
Heszler Róbert
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további celeblistákat mutatunk majd be az mmonline.hu-n, így például kiderül, hogy kik számítanak állócsillagnak a TOP25-ös rangsorban, illetve kik a közösségi média legfelkapottabb sztárjai.