Második születésnapját ünnepli az Art is Business Magazin. Az orgánum elindítja saját híroldalát magyar, illetve angol nyelven, amely a tervek szerint hamarosan egyedülálló nemzetközi szakmai hálózattá fejlődik.
Második születésnapját ünnepli az Art is Business Magazin és iniciatíva, amely 2019 februárjában azzal a céllal indult útjára, hogy a művészeti és a forprofit gondolkodók számára közös platformot teremtsen. A médium nem csak hazánkban, de egész Európában egyedülálló kezdeményezésnek számít, mely a vállalati és kulturális szférák összekapcsolódását segíti megegyező értékek, de eltérő érdekek mentén. Azt, hogy ma Magyarországon szükség van az Art is Business hiánypótló kezdeményezésére, mi sem bizonyítja jobban, minthogy az alapvetően vállalati felsővezetőket, mecénásokat és kulturális vezetőket megszólító magazin az indulása óta megnégyszerezte kiadott példányszámát és egy közösség formálódik körülötte. A lap második évfordulóján tovább bővül az orgánum, és elindítja saját híroldalát magyar, illetve angol nyelven, amely a tervek szerint hamarosan egyedülálló nemzetközi szakmai hálózattá fejlődik.
Az Art is Business híroldala a nyomtatott prémium lap témája mentén azzal a céllal indult el, hogy kibővült tematikával, még több információt kínáljon az érdeklődőknek a vállalati szponzoráció, támogatás, mecenatúra, valamint egyéb kultúrafinanszírozási témákban. Hiszen a jó példák és megvalósult projektek mentén mind a vállalati, mind pedig a kulturális szférából érkezők számára használható és értékes tudás a legfontosabb.
Az Art is Business híroldala a nyomtatott prémium lap témája mentén azzal a céllal indult el, hogy kibővült tematikával, még több információt kínáljon az érdeklődőknek a vállalati szponzoráció, támogatás, mecenatúra, valamint egyéb kultúrafinanszírozási témákban. Hiszen a jó példák és megvalósult projektek révén szerzett használható és értékes tudás a legfontosabb mind a vállalati, mind pedig a kulturális szférából érkezők számára.
Egyedüli nemzetközi médium
Az Art is Business, annak érdekében, hogy minél több együttműködést segítsen elő, nemcsak hazai, hanem nemzetközi hírek, interjúk és best practice-ek megmutatásával is folyamatosan hoz be tudást a hazai köztudatba. Az együttműködések alapját a májusban szerveződő Art is Business Konferencia nemzetközi előadói kapcsolati bázisa jelenti, amely többek között Írországból, Nagy-Britanniából, az Amerikai Egyesült Államokból, Svédországból, Finnországból és Hollandiából érkező információkon nyugszik.
Az artisbusiness.hu három fő iránya:
A forprofit és a művészet összekapcsolódása
A magazin által bevált modellt továbbra is követve, a vállalati és kulturális szféra sikeres közös történetein keresztül szemléltet példákat, hiszen való igaz, hogy egy kampány sikeressége mérhető ugyan pénzben, számokban vagy új ügyfelekben, de hosszú távon mégsem az adott negyedév számszerű eredményeire emlékeznek a vezetők, hanem a szívvel-lélekkel létrejött együttműködések történeteire. Ennek a kulcsa pedig a nyitott, haladó gondolkodású szakemberek munkája. Ők szintén kiemelt helyen szerepelnek, hogy elismerést érdemlő közreműködésük és a gyakorlatban bevált megoldásaik eljussanak az olvasókhoz.
Ezért is szól a lap, vállalatok vezetőihez, marketing, HR és kommunikációs szakemberekhez épp úgy, mint kulturális menedzserekhez, intézményigazgatókhoz és művészekhez.
A jövő menedzsergenerációja
Az oldal a jövő generációihoz is szól, hiszen az új nemzedékek vezetőinek nevelése a jelenlegi oktatási rendszer feladata. Az iniciatíva több felsőoktatási intézménnyel is elkezdett együttműködést kezdeményezett annak érdekében, hogy a fiatal felnőttek olyan kézzel fogható tudáshoz jussanak a kulturális és vállalati együttműködések terén, amelyet a későbbiekben be tudnak emelni szakmai tevékenységükbe.
Művész- és művészeti menedzsment – piacorientáltság
A portál mindezek mellett továbbra is nagy hangsúlyt fektet a művészeti- és művészmenedzsmentre, hogy az összművészeti ágak világpiaci orientáltsága tovább erősödjön szakemberek bevonásával. Ennek érdekében hazai és nemzetközi produkciók, formációk és intézmények működésével, menedzsmenti hátterével és a művészeti piaci gondolkodás bemutatásával igyekszik hatékonyan foglalkozni a médium.
A következő témákkal foglalkozik még a lap kiemelkedően
Művészek és az imázsépítés, kulturális branding, kulturális turizmus, mecénás gondolkodás
A szerkesztőség
A médium szerkesztősége kiváló újságírókból áll, akik komoly tapasztalattal rendelkeznek a kulturális és a gazdasági újságírás területén. A lap felelős szerkesztője L. Horváth Katalin.
Az Art is Business inciatíva a médiumok mellett zárt és nyilvános eseményeket rendez, díjat ad át és képzéseket szervez annak érdekében, hogy a szereplők személyesen is találkozhassanak, megismerjék egymást, elinduljon egy a párbeszéd, és a közös értékek mentén egymásra találjanak a felek.