A hírességek közül Vujity Tvrtko gyűjtötte tavaly a legtöbb új követőt a Facebookon, és bár több mint egymillió rajongóval továbbra is Kasza Tibi a legnépszerűbb celeb a közösségi oldalon, a karantén kicsit felkavarta az állóvizet.
Kasza Tibor, Mága Zoltán és Rubint Réka áll a Marketing&Media magazin által összeállított Facebookos rangsor élén, ahogyan a múlt évben is, és csupán mögöttük látható némi mozgolódás a listán. A hazai sztárok közül voltak, akik nehezebb helyzetbe kerültek, hiszen a karantén miatt jóval kevesebb megosztandó esemény történt velük, Bradács András azonban felhívta a figyelmünket egy érdekességre: Rubint Réka rendszeresen élő edzést tartott a Facebook-csatornáján, Fördős Zé pedig karanténrecepteket tett közzé, vagyis a legtöbben igyekeztek olyan tartalmakat készíteni, amelyek segítettek a követőiknek is alkalmazkodni az új helyzethez.
„Emellett a koronavírus »járványcelebeket« is kitermelt: Gődény György és még néhány, magát járványszkeptikusnak nevező személyiség Facebook-oldala is több tízezres nagyságban tudott rajongót gyűjteni ebben az időszakban. A járványszkeptikus üzenetek terjedése mellett a gyógyszerész-testépítő nem bízta magát a véletlenre: 2021 februárjában is fut hirdetése a Facebookon. A jelenség pozitív példája, hogy a járványban több biológus, virológus szakértő vagy műhely is új oldalt épített fel, így például a pécsi virológuscsoport, Hajas Gábor, Tauber Zsófi a vagy dr. Horváth Péter és dr. Kintses Bálint biológus” – tette hozzá a Front Page Communications vezető tanácsadója.
A legtöbb új rajongót, mintegy 60 ezret Vujity Tvrtko gyűjtötte tavaly, Mucsi Zoltán követőtábora 53, míg Borbás Marcsié 47 ezerrel bővült. A rendszeres és jó tartalom fontos a sikerhez, és a korábbi évek tendenciáinak megfelelően a videós tartalmak is nagyon jól mennek, ezeket sok celeb használja is. A legtöbb esetben persze a promócióra fordított erőforrások is elengedhetetlenek. Ezen nem feltétlenül konkrét hirdetéseket kell érteni, sok példa van arra, hogy egy-egy népszerű oldal folyamatos nyereményjátékokkal tartja fenn a rajongói aktivitását és erősíti ezzel a hálózati hatást, így pedig még több emberhez juthat el.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.