- Hirdetés -

Felpörgette a műszaki cikkek forgalmát a Covid

|

- Hirdetés -

Globális szinten két százalékos növekedést mért a múlt évre vonatkozóan a műszaki cikkek forgalmában a GfK (Észak-Amerika kivételével), itthon azonban ennél jóval nagyobb, 9 százalékos volt a bővülést. Volt olyan időszak, amikor a teljes kereskedelmi forgalom 40 százalékát adta az online értékesítés.

A piac 2020 áprilisát követő összezsugorodása és az eladási érték csaknem 25 százalékos csökkenése után úgy tűnt, hogy a COVID-19-nek letaroló hatása lesz. De az év előrehaladtával a piacok helyreálltak. „Soha nem látott év áll mögöttünk, és végül a COVID-19 a műszaki és tartós cikkek iparának mozgatórugója lett” – fogalmazott Norbert Herzog, a GfK műszaki termékekkel foglalkozó szakértője. „Ennek maradandó hatása lesz, mivel a háztartások digitalizálása gyors volt, és a fogyasztók jelentős összegeket fektettek informatikai eszközeikbe és háztartási készülékeikbe. Ma a háztartások tulajdonában lévő termékek száma minden eddiginél magasabb, ami a TCG (Technical Consumer Goods = műszaki elektronikai termékek) piacain hosszú távon növeli a bevételeket.”

A GfK elemzése szerint ugyanakkor globálisan egyértelmű megosztottság van a fejlett és a feltörekvő régiók között. Európában és a fejlett ázsiai régiókban a fogyasztók az otthonukba invesztáltak, ez 2020-ban éves szinten 8 százalékos értéknövekedést jelentett. Azonban a feltörekvő piacok Ázsiában és Latin-Amerikában 4 százalékkal csökkentek 2019-hez képest. Az ázsiai negatív eredményekhez Kína is hozzájárult, amit 2020 januárjában elsőként érintett a Covid. Kínában a 2020-as év előrehaladtával a piaci fellendülés felgyorsult, de összességében nem volt képes kompenzálni a veszteségeket. A világ legnagyobb lezárása Indiában áprilisban az ország egész értékesítésére romboló hatással volt.

„Magyarországon a TCG piac 9 százalékos növekedést ért el 2020-ban a 2019-es évhez képest. A fogalomnövekedés mozgatói hazánkban is a laptopok, nyomtatók, IT kiegészítők és a háztartási kisgépek voltak. A teljes forgalomból már közel 32 százalékot tesz ki az online értékesítés, de az év folyamán voltak olyan hetek, hónapok, amikor ez az arány meghaladta a 40 százalékot is” – tette hozzé Sztupár Andrea a GfK Hungária ügyvezető igazgatója.

A COVID-19 megváltoztatta a fogyasztók által preferált csatornákat. A GfK szakemberei úgy vélik, hogy a 2020-as lezárások miatti e-kereskedelmi fellendülés már visszafordíthatatlan, és 2021-ben a fogyasztók nagy elvárásokat támasztanak majd az online csatornával szemben. De a top5 európai piacon (Németország, Egyesült Királyság, Olaszország, Spanyolország, Franciaország) a legnagyobb nyertesek nem a kizárólag online értékesítők voltak (akik erős 39 százalékkal nőttek 2019-hez képest), hanem a hagyományos kiskereskedelem online boltjai teljesítettek kimagaslóan, 69 százalékos bővülést felmutatva.

Sok fogyasztó hű maradt a már ismert, üzlettel rendelkező kiskereskedőihez, amikor kénytelenek voltak online vásárlásra átállni. Ennek eredményeként néhány lezárási hét során a növekedési ráta elérte a 200+ százalékot is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új szekciót indított az eMAG

Az eMAG Magyarország üzlet az üzletben koncepció jegyében útjára indított Hajápolás és sminkszekciójában több mint 70 ezer-féle hajápolási- és sminkterméket, hajformázó eszközöket kínál, a férfiakat célzó szekciójában pedig több mint hétezer férfikozmetikum és kiegészítő...

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...