Folyamatosan jönnek az újdonságok a műsorok terén – mondja a 2021-es terveik kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, aki a Marketing & Médiának egy nagy őszi visszatérésről is beszámolt. Elmondta azt is, hogy mennyire figyeli a műsoraik digitális nézőszámát.
– Programigazgatóként végig tudsz önfeledten nézni egy TV2-s műsort, vagy olyankor a megvalósításon, a várható nézettségen kattog az agyad?
– Az igazat megvallva az általad is említett tényezőkön – milyen a produkció megvalósítása, milyen lesz a nézettség, hol és mekkora a break, miért ilyen hosszúságú – azért mindig pörögnek az ember gondolatai, ezekkel egy átlag tévénézőnek nem kell foglalkoznia. Egy picit már el is felejtettem milyen lehet nyugodtan, csak a kikapcsolódás kedvéért tévét nézni. Néha azért vannak pillanatok, amikor az ember bele tud teljesen feledkezni, ilyen volt pár hete egy nagyon érdekes péntek esti végjáték az Exatlonban. Már mindenki felajánlotta az egyik játékosnak a medálját, ezáltal plusz életeket biztosítva az erősebbnek. Aki viszont aznap nem volt jó formában és sorra csak veszített és veszített. Ott én is a végére már úgy izgultam, mint egy átlag tévénéző. Ezekért a pillanatokért kell dolgozni: ha még én is elfelejtem a körülményeket és nem a munkára gondolok, akkor az a tartalom tényleg nagyon erős.
– Az elmúlt években egész sok új, saját gyártású sorozat képernyőre került nálatok és más csatornákon is. Ez alapján látod, hogy milyen stílusú sorozatokban érdemes gondolkodni és mit kell kerülni?
– A sorozatok sikere, főleg a heti sorozatoké nagyon összetett elemeken alapul. Én a humorban látom az erőt, ám ez önmagában elég közhelyes. Kell a jó történet, a jó poénok, jó színészek, jó írok, jó rendezők, és alkotók.
– Az olyan klasszikus napi sorozatoknak, mint amilyen a Jóban Rosszban mennyire van jövője?
– Saját műfajában neki van egyedül, mert túlélte az ellenfelét. Az eredményei a SuperTV2-n szépek, a déli adás egyenesen kiemelkedő, olyankor rendszerint a SuperTV2 legnézettebb csatorna. (2021. január, február a 18-59 éveseknél). A kérdés nem könnyen megválaszolható, mert nem lehet összehasonlítani egy telenovellát az új projektekkel, amik több pénzből készülnek és végeredményben vonzóbbak a nézők számára. Viszont azok inkább zárt végű történetek. A Jóban Rosszbant tavaly óta új gyártócég gyártja, most várjuk a tartalmi megújítások kifutását.
– A koronavírus-járvány kapcsán megint épp romló tendenciák látszódnak. Ez mennyire írhatja felül az idei terveiteket?
– Mi is figyelemmel kísérjük a hazai és nemzetközi tendenciákat. A terveink szerint a műsorok jelentős részét az aktuális egészségügyi előírások mellett nyáron leforgatjuk. Bízunk benne, hogy ez sikerülni fog, ezért is fontos a következő hetek, hónapok alakulása. Tavaly sikeres évünk, és sikeres őszünk volt, de tele volt kompromisszummal, szeretném ha idén nem kellene ilyeneket alkalmazni és meg tudnánk mutatni a nézőknek, a szakmának milyen erős már a TV2.
– Már több újdonságot is bejelentett a csatorna 2021-re: a Farm VIP-t, a Ninja Warriort, a TOTEM-et, a Dancing with the Starst. A két tavalyi elmaradt produkcióval, az Ázsia Expresszel és a Sztárban sztár leszekkel számoltok idén?
– Piacvezetőként (2020-ban, teljes napon) próbálunk minél korábban kommunikálni, mert folyamatosan jönnek az újdonságok. Valóban sok műsort bejelentettünk már, de akkor itt az ideje egy újabbnak. Két év után, idén újra megcsináljuk a Sztárban Sztár leszeket, ami az ősz egyik legnagyobb zászlóshajója lesz.
– Azt egyébként mennyire nézed, hogy egy-egy műsorotok miként teljesít a digitális felületen?
– A digitalizáció a jövő, ezért természetesen nézzük, fontos ismerni az ottani fogyasztói szokásokat. De ez az üzletág, és azon belül a tartalmi döntések még a lineáris lábon nyugszanak. Ezért, ha olyat mond valaki, hogy digitálisan mennyire erős, de nem hallunk a „sima” nézettségről, az azt jelenti, hogy az a műsor a szó klasszikus értelmében megbukott.
– Van abban lényeges különbség, hogy mi a legnézettebb a TV2 Play-en és mi a képernyőn?
– Nyilván, ami nagyon megy a képernyőn, mint most az Exatlon, az nagyon megy a TV2 Play-en is.
A héten megjelent nyomtatott Marketing & Médiában található teljes interjúban Fischer Gábor elmondja, hogy miért ért véget 45 epizód után a Doktor Balaton első évada és megvilágítja, hogy ez miért volt logikus döntés a részükről. A szakember beszél arról is, hogy tudják-e már, hogy mikor fejeződik be az Exatlon mostani szériája.