- Hirdetés -

A Manchester City sztárjaival buzdít tudatos vízhasználatra a Xylem

|

Ha nem történik jelentős változás, akkor az ENSZ vízügyi jelentése szerint 2050-re a világ lakosságának 40 százaléka számára kihívást jelent majd, hogy elegendő vízhez jusson. A Víz Világnapja alkalmából érdemes átgondolni, hogy mit tehetünk a vízkészletünk megóvása érdekében, a Xylem és a Manchester City közös kampányában például a tudatos vízhasználatra hívja fel a figyelmet.

Jelentős fejlődés ment végben az elmúlt évtizedekben a lakosság vízellátásában és a szennyvízkezelési szolgáltatásokhoz való hozzáférésben globális szinten. A WHO és az UNICEF közös elemzése szerint például a 2000-es 81-ről 2017-re 90 százalékra nőtt azok aránya, akik legalább alapszintű vízszolgáltatáshoz hozzájutnak. A szennyvízkezelés kapcsán lényegesen rosszabb a helyzet, ebben a mutatóban a 2000-es 56 százalékról 74 százalékra sikerült előrelépni.

Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) a Fenntartható Fejlesztési Célok (SDG) közé sorolta a biztonságos ivóvízhez és a megfelelő higiéniai feltételekhez való hozzáférést mindenki számára a Földön, ráadásul ezt 2030-ra tervezik elérni. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, a jelenleginél lényegesen gyorsabb fejlesztésre lenne szükség. Az ENSZ „World Water Development Report 2020” jelentése szerint 2030-ig mintegy 1700 milliárd dollárnyi beruházásra lenne szükség világszinten a vízhálózatok, a szennyvízkezelés és a vízgazdálkodás területén a kitűzött cél eléréséhez.

Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2019-ben a háztartások 95,3 százalékában volt közüzemi vezetékes ivóvíz ellátás, ami majdnem 3 százalékpontos növekedést jelent a 2000-es értékhez viszonyítva és az ország valamennyi településén volt vezetékes vízszolgáltatás. A hazai közüzemi ivóvízhálózat hossza 2019-ben 66,9 ezer kilométer volt, ez ez valamivel több mint 4600 kilométerrel több mint 2000-ben. Az egy lakosra jutó évi vízfogyasztás pedig elérte a 35,7 köbmétert, ami ugyan 2,3 köbméterrel kevesebb a 2000-es értéknél, ugyanakkor majdnem 3 köbméterrel több mint 2014-ben.

A KSH adatai alapján közüzemi szennyvízgyűjtő-hálózat a hazai települések 66,9 százalékán volt 2019-ben, ami komolya előrelépést jelent az évezred elejéhez képest, akkor ugyanis még csak 27,2 százalék volt ez az arány. 2000-ben a háztartások 51 százaléka volt rákötve a közüzemi szennyvízgyűjtő hálózatra, 2019-ben már az otthonok 82,6 százaléka kapcsolódott be a hálózatba.

A fejlett vízszolgáltatásokhoz való hozzáférés biztosítása mellett kiemelt figyelmet kell fordítani arra is, hogy tudatosabban bánjunk a rendelkezésre álló vízkészlettel, amire a globális klímaváltozás is hatással van. Az ENSZ már említett tanulmánya alapján ha nem történik jelentős változás, akkor 2050-re a világ lakosságának 40 százaléka számára kihívást jelent majd, hogy elegendő vízhez jusson. Egy másik prognózis szerint pedig 2050-re világszerte 570 városban 685 millió ember számára legalább 10 százalékkal csökken az elérhető édesvíz mennyisége a jelenlegi szinthez képest a klímaváltozás következményei miatt.

A tudatos vízhasználatra hívja fel a figyelmet a Xylem és a Manchester City futball csapatának közös kampánya. A „Be A Water Hero” kezdeményezés keretében Alex Greenwood, a Manchester City női csapatának tagja, illetve Sergio Agüero, Raheem Sterling és John Stones buzdítanak arra, hogy takarékoskodjunk a vízzel és könnyen megfogadható tanácsokat is adnak, amelyek betartásával jelentősen csökkenthető a vízfogyasztás. Sőt, aki kedvet érez, akár csatlakozhat is a sztárokhoz és megteheti a saját vállalását a kampány weboldalán, hogy még tudatosabb vízhasználóvá váljon és ezzel is tegyen bolygónk megóvásáért.

A Xylem (XYL) a világ egyik vezető víztechnológiai vállalata, amely elkötelezett amellett, hogy a műszaki innováció segítségével megoldja a kritikus vízügyi, és infrastrukturális kihívásokat. Több mint 16,000 különféle nemzetiségű munkatársával közösen 2020-ban 4,88 milliárd dolláros bevételt ért el. Fenntarthatóbb világot hozunk létre azzal, hogy az ügyfeleink számára lehetővé tesszük a víz-, és az erőforrás gazdálkodás optimalizálását, illetve több mint 150 országban segítjük a vízminőség biztonságosabbá tételét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...