Növelni tudta előnyét a fő konkurense előtt az RTL Klub és csoportszinten is elsők voltak. A mi kis falunk nézettsége közel járt az egymillióhoz. A TV2-n az Exatlon és a Tények érte el a legmagasabb nézőszámot.
Múlt héten egy kicsit elhúzott az RTL Klub a TV2-től (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben). Előbbi 1,4 százalékponttal erősödött, a TV2 pedig lényegében megismételte a korábbi heti share-jét. A két vezető kereskedelmi csatorna közötti különbség így 3,7 százalékpontra nőtt.
A hétfőtől péntekig terjedő időszak ennél azért szorosabb eredményt hozott. Hétköznap az RTL Klub ugyanúgy 14,9 százalékot ért el, mint a teljes héten, a TV2 viszont 13,2 százalékos share-t produkált, azaz a differencia itt csak 1,7 százalékpontot tett ki.
Hétvégén viszont nagy előnnyel nyert az RTL Klub, főleg a szombati főműsoridőben bizonyultak erősnek. Akkor az RTL Klub 16,6 százalékos közönségarányt ért el, a TV2 viszont csak 4,9 százalékot. Vasárnap az RTL Klub 13,2 százalékot, a TV2 8,4 százalékot hozott össze.
A teljes csatornaportfóliók terén is nyerte a hetet az RTL. A csatornáik összességében 26,1 százalékos share-t produkáltak, a TV2 Csoport televíziói pedig 22,3 százalékot értek el.
A három nemzetközi csatornaportfólió közül ismét az AMC szerepelt a legjobban, a televízióik 5,9 százalékos közönségarányt értek el. Ugyanakkor nem volt nagy a ViacomCBS és a Sony lemaradása sem, előbbi 5,4 százalékos, utóbbi 5,3 százalékos share-rel zárta a hetet.
12.hét / 11.hét / 10. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,9% / 13,5% / 13,1%
TV2 – 11,2% / 11,3% / 12,8%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (12. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 7,8% (5,2%)
Híradó – 20% (16,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,9% (15,4%)
Keresztanyu – 17,7% (15,9%)
A mi kis falunk – 13,8% (13,2%)
TV2
A bosszú csapdájában – 14,4% (14%)
Tények – 14,6% (16%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,3% (12,3%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 14,4% (13,4%)
Hétköznapokon A mi kis falunk ismétlései is egész jól állták a sarat az Exatlonnal szemben, pedig az utóbbi is javított a korábbi heti nézettségén és közönségarányán is.
Az RTL Klub esti műsorai a következő eredményeket produkálták: Cápák között – 12,9%, Házon kívül – 10,3%, Életünk története – 9,5%, Nagy szám – 7,8%, Magnum – 7,1%. Pénteken a New Amsterdam évadzárója meglehetősen gyenge eredménnyel, 4,6 százalékos közönségaránnyal búcsúzott.
Ahogy az a szombat esti csatornaszintű adatból már sejthető volt, az RTL Klubnak ismét jó nézettséget hozott A mi kis falunk. A sorozat új epizódja 23,5 százalékos közönségaránnyal fölényesen nyerte a sávját. Vasárnap az Apatigris 14,5 százalékos share-rel futott és ez a sorozat is nyerte az adott műsorsávot.
A hét legnézettebb műsora ismét A mi kis falunk lett, a 18-49 éveseknél 368 ezer, a teljes lakosságnál 996 ezer nézővel. A második legnézettebbnek a 18-49 éveseknél a Keresztanyu csütörtöki epizódja bizonyult, ami 285 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosságnál a hét második legnézettebbje a hétfő esti RTL Híradó volt 846 ezres nézettséggel.
A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebb műsorának a csütörtöki Exatlon számított, ami 249 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál az Exatlon a csatorna második legnézettebbje volt (680 ezer néző), miután a házi toplistájuk élén a hétfői Tények végzett 781 ezres nézettséggel.
A 18-49 évesek körében a top 10 műsor közé beverekedte magát a Forma-1 idénynyitó közvetítése, ami 170 ezres nézettséget ért el az M4 Sporton. A teljes lakosságnál 427 ezres nézőszámot hozott a verseny, amivel nem voltak egyébként messze az első tíztől, ugyanis a hét 13. legnézettebb műsora volt a Forma-1-es futam.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.