- Hirdetés -

A magyarok többsége már mobilján bankol

|

A Mastercard szerint a bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak fontos szerepe van abban, hogy a digitális pénzügyek gyors, kényelmes és biztonságos megoldást jelentsenek a felhasználók számára.

A Mastercard éves felmérése szerint a mobilbankot használók aránya először haladta meg az 50 százalékot a bankkártyával rendelkezők körében. A hagyományos ügyintézésnek a pandémia is gátat szabott, de az adatok alapján a mobilbankolás népszerűsége évek óta dinamikusan nő. Két éve még csak a megkérdezettek 13 százaléka használt ilyen alkalmazást, ez az arány 2020-ra már elérte az 56 százalékot. Korosztályos bontásban a fiatalok (18-34 évesek) a legaktívabbak, itt 65% a felhasználók aránya, de ez a legidősebb vizsgált korosztályban (50-64 évesek) is közelít az 50 százalékhoz.

„A kutatásunk rámutatott, hogy 97 százalékos okostelefon penetráció mellett a többség banki ügyeit is ezeken az eszközökön szeretné intézni. Ma már néhány másodperc alatt ellenőrizhetjük egyenlegünket, küldhetünk azonnal pénzt, vagy indíthatunk utalást. Fontos, hogy a mobilunkban elérhető pénzügyi lehetőségeink egyre inkább bővüljenek, miközben használatuk folyamatosan egyszerűsödik. Ide tartoznak az olyan fejlesztések is, mint a számlaalapú bolti vagy webshopos fizetés, a nyílt bankolási megoldások, de az azonnali átutalás is. Az a szolgáltató könnyen versenyelőnybe kerülhet, aki először tesz elérhetővé ilyen innovatív funkciókat ügyfelei számára” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A mobilbankolás egyik új funkcionalitása lehet a hazai szolgáltatók számára is elérhető bankszámla alapú fizetés, a Mastercard tokenizációs technológiájával. Ez a Pay by Account névre keresztelt megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók bolti vagy online környezetben okostelefonjuk segítségével ne kártyájuk, hanem közvetlenül számlájuk terhére fizessenek. Ez a kereskedőknek is könnyebbséget jelent, hiszen a Mastercard megoldása a már mindenki számára ismert érintésmentes (NFC) technológiával működik, a vásárló telefonját a POS-terminálhoz érintve fizet – nincs szükség tehát új eszközök telepítésére bolti azonnali fizetések elfogadásához.

A használt mobilbanki funkciók közül legtöbben a banki átutalást említették (74%), de sokan itt ellenőrzik az egyenlegüket (71%) és nézik át korábbi tranzakcióikat (62%). Ez utóbbi tekintetében több mint 10 százalékos a növekedés egy év alatt. Érdekesség, hogy a fiatalok a többi korosztályhoz képest valamivel ritkábban említették az átutalást a gyakran használt mobilbanki funkciók között, de szívesebben használják az ilyen applikációkat pénzküldésre (47%), mint a 35-49 évesek (40%), vagy az 50-64 évesek (34%).

A Mastercard arra is kíváncsi volt, hogy a mobilbanki applikációt nem használók milyen indokkal mondanak nemet a digitális bankolásra. 38% inkább az online, webes szolgáltatást használja, ez az arány a fiataloknál alacsonyabb (27%), de jóval átlag feletti a férfiak körében (45%). Érdekesség, hogy a mobilbanki appot nem használó fiatalok közül minden tizedik (12%) kipróbálta már ezt a lehetőséget, de nem szerette. A fentiek mellett a biztonság hiányát is minden ötödik felhasználó kétségbe vonta (19%).

„Ma már a jó ügyfélélmény és a biztonság nem valami plusz, hanem alapelvárás kell, hogy legyen, mindezekről pedig fontos, hogy az ügyfelek is tudjanak, sőt, kétségük se férjen ahhoz, hogy adataik jó kezekben vannak. A Mastercard tokenizációs megoldása a mobilfizetések kapcsán már jól ismert, ezt a technológiát használjuk a számlaalapú fizetési megoldásunkban is” – mondta a kutatás eredményeire reagálva Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. „Az Egyesült Királyságban működő Faster Payments rendszer jó példa arra, hogy milyen hatalmas potenciál van az azonnali fizetési rendszerek és innovatív fizetési megoldások összekapcsolásában. A Faster Payments-nek köszönhetően a felhasználók pénzt küldhetnek ismerőseiknek, ehhez pedig elég egy telefonszám, de ugyanúgy fizetési kérelemre is van lehetőség. Az előző hónapban a rendszer közel 238 millió fizetést dolgozott fel, egy-egy tranzakció pedig néhány másodpercig tartott csupán” – tette hozzá a szakértő.

A biztonság mellett a mobilbankolás felhasználói élményét is javíthatják a pénzügyi szolgáltatók, például, ha átláthatóbbá teszik a vásárlási tranzakciók utánkövetését. A Mastercard pár hónapja jelentette be együttműködését az Ethoca nevű céggel, melynek segítségével a tranzakció történetben olyan plusz információk válhatnak elérhetővé, mint például a kereskedő neve és logója, vagy a vásárlás helye. A mellett, hogy ez az újítás segíti az ügyfeleket vásárlásaik utólagos azonosításában, a kereskedők márkaismertségét is növelheti. A szolgáltatás ingyenes, a kereskedőknek csak annyi a dolguk, hogy mielőbb feltöltsék ezeket az adatokat a logo.ethoca.com oldalra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...