Ismét az RTL Klub sorozata bizonyult a hét legnézettebbjének a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is. A TV2-n megint az Exatlon és a Tények érte el a legmagasabb nézőszámokat, de kifejezetten erősek a délutáni török sorozataik is.
Múlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,2 százalékpontos csökkenéssel 14,1 százalékot tett ki, azaz lényegében stagnált. A TV2 share-je pedig nemcsak lényegében, hanem teljes mértékben stagnált, mert ugyanúgy 10,4 százalékot értek el, mint egy héttel korábban. A pénteki főműsoridőt a TV2, a többi estét az RTL Klub nyerte a 18-49 éves célcsoportnál.
Csoportszinten az RTL Magyarország hozta össze a legmagasabb, 25,1 százalékos közönségarányt. A TV2 Csoport 23,7 százalékos heti share-t produkált. A nemzetközi csatornaportfóliók közül – szokás szerint – az AMC televíziói szerepeltek a legjobban, hiszen összességében 5,6 százalékos közönségarányt hoztak össze. A konkurenseik közül a ViacomCBS 4,2 százalékos, a Sony csatornái 3,6 százalékos share-t értek el.
14. hét / 13. hét / 12. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,1% / 14,3% / 14,9%
TV2 – 10,4% / 10,4% / 11,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (14. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 7% (5,6%)
Híradó – 17,4% (16,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,5% (16,6%)
Keresztanyu – 17,3% (18,2%)
A mi kis falunk – 15% (15,3%)
TV2
A bosszú csapdájában – 14,7% (14,2%)
Tények – 15,5% (15,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12% (11,9%) – keddtől szombatig
Exatlon Hungary – 13,5% (13,3%)
Ahogy a fenti adatokból látható, a hétköznap esti műsorok esetében csak kisebb elmozdulások történtek. Ez nemcsak a közönségarányokra, hanem az átlagos nézőszámokra is igaz. Például a Keresztanyu átlagos nézettsége a 18-49 éveseknél 252 ezret tett ki, miközben egy héttel korábban 264 ezer volt. Az Exatlon pedig 194 ezer nézőt vonzott átlagosan, míg a korábbi héten 197 ezret.
A hétvégén az RTL Klub mindhárom saját gyártású produkciója nyerte a sávját. A mi kis falunk új része 23,8 százalékos, a Házasodna a gazda bevezető adása 12,5 százalékos, az Apatigris pedig 15,9 százalékos közönségarányt ért el. Utóbbi sorozat a kissé gyenge kezdés után mostanra egész megerősödött.
A hét legnézettebb műsora terén bejött a papírforma, azaz a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is A mi kis falunk számított a listavezetőnek. A sorozat új része a 18-49 éveseknél 341 ezres, a teljes lakosságnál 979 ezres nézettséggel futott. A második legnézettebb műsort is az RTL Klub adta: a 18-49 éveseknél ez a Nyúl Péter című film volt (301 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a keddi RTL Híradó (861 ezer néző).
A TV2 legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon, annak is a keddi adása volt (205 ezer néző). A teljes lakosságnál pedig a múlt keddi Tények számított a csatorna legnézettebbjének a maga 817 ezres nézőszámával.
A TV2-nél még említést érdemel, hogy a hétköznap esti török sorozatokkal nagyon belenyúltak a tutiba, Az én lányom és a Bosszú csapdájában című sorozatok nagyon jó számokat hoznak. A teljes lakosságnál a csatorna negyedik és ötödik legnézettebb műsora volt a két sorozat: a legnépszerűbb epizód terén félmillió közüli nézettséggel és közel 20 százalékos share-rel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.