Dirk Gerkens tagja lett Dél-Kelet-Európa egyik vezető médiavállalata, a United Media négytagú igazgatóságának. A társaság hivatalos közleményéből kiderül az is, hogy a bolgár Nova Tv vezérigazgatója mellett Lengyel András is feltűnik a United Media menedzsmentjében.
Kiemelt fotó: Dirk Gerkens
A United Grouphoz tartozó United Media jelenleg 7 országban van jelen – Szlovénia, Szerbia, Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Montenegro, Bulgária, Görögország -, a portfóliójába 45 tévécsatorna, 15 portál, hírlapok, rádióadók tartoznak, de médiavásárlással foglalkozó ügynökséggel is rendelkezik. A cég évente több tízezer órányi saját tartalmat gyárt, amivel egy több mint negyvenmilliós piacot érnek el.
A vállalat intenzív terjeszkedést folytat Dél-Kelet-Európában és a stratégiai célkitűzések támogatására megújította irányítási struktúráját, egy négytagú igazgatóságot hoztak létre. Az igazgatóság elnöke Aleksandra Subotic, a 2800 főt foglalkoztató United Media vezérigazgatója, aki egyben a cégcsoport tartalmi stratégiájáért is felel.
Az igazgatóság tagja lett Dirk Gerkens, aki az év elején vette át a United Group által felvásárolt bolgár médiacég, a Nova Broadcasting Group irányítását. A szakember a programokért, a gyártásért és a hirdetés értékesítésért felel. Dirk Gerkens 2001 és 2015 tavasza között vezette az RTL Magyarországot, majd 2016. áprilisától a TV2 Csoport vezérigazgatója lett, ahonnan 2019. áprilisában távozott. A United Media-hoz már tavaly novemberben csatlakozott Lengyel András is, aki a cég közleménye szerint stratégiai kereskedelmi vezető lett a társaságnál. Az igazgatóság tagja lett Srdan Cirovic pénzügyi igazgató, illetve Ivan Krstic digitális igazgató is.
Lengyel András
A United Media a közelmúltban zárta le a már említett, bolgár Nova Broadcasting Group felvásárlását, a cég teljes integrációja májusra történik meg. Ekkora tervezik lezárni a görög távközlési és tévészolgáltató, a Forthnet beintegrálását a cégcsoportba.
Az N1 brand tovább terjeszkedik Szlovéniában, ahol májusban internetes portált indítanak, Szerbiában pedig a Nova márka alatt tervezik új napilap elindítását hamarosan.
A United Media anyavállalata, a United Group a legutóbbi üzleti évben 1,82 milliárd eurós forgalom mellett 740 millió eurós EBITDA eredményt ért el.