- Hirdetés -

Porschés váltás – interjú Bujáki Zsolttal

|

A marketinges világból érkezem, ez remélhetőleg látható nyomokat hoz majd a vállalati kommunikációban is – mondja Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria frissen kinevezett kommunikációs igazgatója. A szakember elmondta véleményét az anyacégük április elsejei tréfájáról is.

– Elődje, Vérten Sándor 25 éven át töltötte be a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatói posztját, de ön is lassan már húsz éve a cégnél dolgozik. Önök a kivételek, vagy általánosságban is jellemző, hogy ennyire hűségesek a Porsche Hungaria munkatársai?

– A cég az elmúlt 30 évben számtalan nagy formátumú autós szakembert nevelt ki. A leghűségesebbek és talán a legfanatikusabbak még mindig a vállalat kötelékében vannak. Vérten doktor emblematikus figurája a vállalat kommunikációjának, tudása, szakértelme egyaránt elismert a szakmában és házon belül is. Számomra mindig is óriási büszkeség és megtiszteltetés volt ennél a cégnél dolgozni. Világmárkák kommunikációját irányítani nagy presztízsű, motiváló feladat.

– A mostani megbízatása mennyiben jelent más feladatot az eddigiekhez képest?

– Eddig két márka napi szintű marketingkommunikációját végeztem, most pedig corporate feladataim vannak. Hozzám tartozik a külső és belső vállalati kommunikáció, a PR- és sajtókapcsolatok ápolása, valamint az importőr médiakapcsolatainak koordinálása, erősítése. Egykori újságíróként ez számomra kifejezetten izgalmas területnek ígérkezik. Kiemelt feladatom továbbá a Porsche Hungaria márkakereskedői hálózat kommunikációs tevékenységének támogatása és a céges rendezvények szervezése.

– A vállalat kommunikációjában más irányt fog képviselni, mint az elődje?

– Én a marketinges világból érkezem, és ez remélhetőleg látható nyomokat hoz majd a vállalati kommunikációban is. Célunk a Porsche Hungaria piaci súlyának és presztízsének megfelelő szintű és színvonalú megjelenések, együttműködések generálása. Ehhez most szabad kezet kaptam, innovatív megoldásokat keresünk, új struktúrákat építünk, és ezzel párhuzamosan a házban zajló marketingmunkát is felügyelem, egyfajta supervisorként támogatom. Fontos megjegyezni, hogy a márkák továbbra is decentralizált módon dolgoznak, így önállóan döntenek a saját brandkommunikációjukról.

– Tavaly tavasszal az autóeladásokat is nagyon visszavetette a járvány első hulláma. Az idei harmadik hullám kapcsán milyenek a tapasztalataik?

– Az elmúlt esztendőben kézifékes leállás volt, az idén konszolidáltabban reagál a szektor a kialakult helyzetre. A piaci teljesítményünkön szerencsére ebben az évben nem látszik a harmadik hullám okozta nehézség, bár kétségtelenül kisebb a szalonjaink látogatottsága.

– Idejekorán kiszivárgott április elsejei tréfa volt, hogy az Egyesült Államokban a vezető márkájukat átnevezik Voltswagenre, viszont a sajtó ezt teljesen komoly hírként hozta le. Önök itthon tudtak arról, hogy ez csak egy vicc?

– Nem tudtunk róla, de nem is kell erről regionálisan tudni. A Volkswagen hirdetései, kommunikációja legendásan kreatív és humorban erős. Tankönyvi esetek egész sora hozza azokat a példákat, ahol a cég a humorával, egyedi kreatív megoldásaival lepte meg a fogyasztóit. Ismert példa, amikor 2003-ban az akkori Golf bevezetéskor egy gerillamegoldással Wolfsburgot Golfsburggá nevezték át egy éjszaka alatt. Mindenki értette azt a humort. Ma, amikor egy-egy rosszabb vagy jobb poénból percek, órák alatt mémek tucatjai lepik el az internetet, sokkal nagyobbat és durvábbat szól minden ilyen eset, hiperérzékenyen reagál rá a világ. A jó humor attól erős, ha hitelesen adják elő. Most is ez történt szerintem.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...