A Sportmarketing Nap 2021 rendezvényt hagyományteremtő céllal hívta életre idén a nemzeti lottótársaság, mint a hazai sportélet egyik legnagyobb együttműködő partnere. Az online webinárium hazai és nemzetközi előadók közreműködésével járta körbe a legújabb globális sportmarketing trendeket, a Covid-19 járvány okozta nehézségeket és növekedési lehetőségeket a sport területén. A 20 előadásból álló ingyenes program hazai sportszervezetek számára alkalmazható ismereteket, tapasztalatokat és legjobb gyakorlatokat mutatott be közel 140 klubcsapat és szövetség szakemberei számára. A Szerencsejáték Zrt. célja, hogy közös tudásmegosztással, a legjobb példák bemutatásával elősegítse a szurkolói elköteleződés és a fenntartható értékteremtés építését a hazai sport területén.
A Groupama Arénából közvetített modern virtuális stúdióban zajló online rendezvényt Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár nyitotta meg, aki kiemelte: „A legújabb sportmarketing trendek ismerete különösen nagy segítséget nyújt a kluboknak, a versenyzőknek és a szövetségeknek abban, hogy a jelenlegi, kihívásokkal teli időszakban is sikeresek legyenek.” A rendezvényen többek között előadott Laura Gentile, az ESPN, Sébastien Klotz, az UEFA, Andy Fahey, a PwC, Konstantin Kornakov, a European Club Association képviselője, a hazai szakemberek közül pedig Dudás Hunor, a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozatának elnöke, Biró Balázs, a HUNESZ elnöke, valamint Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Kft. vezérigazgatója is.
A hazai és nemzetközi előadások során szó esett arról, melyek a globális e-sport piac következő trendjei és a hagyományos fizikai sportok és az e-sportok kapcsolódási pontjai, illetve az előttünk álló időszakban milyen lehetőségeket rejt magában a terület a klubok és a sportszervezetek számára. Hangsúlyosan jelent meg a női sport üzleti értékének elmúlt időszakban bekövetkezett növekedése, valamint említésre került az is, hogy a közösségi média térnyerésével milyen kreatív megoldásokat adaptáltak a sportmarketing szakemberek, legyen szó kézilabdáról vagy labdarúgásról. A hallgatóság megtudhatta azt is, hogy az UEFA milyen marketingeszközök bevezetését tervezi a fiatalabb célcsoport elérésére és kiderült az is, hogy a big data és a személyre szabott marketing alkalmazása mennyiben járul hozzá a szurkolói elköteleződés növeléséhez.
„A hagyományteremtő céllal életre hívott Sportmarketing Napunk kiemelt célja, hogy erősítsük szerepvállalásunkat a szakmai edukáció és a tudásmegosztás területén” – mondta dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: „A nemzeti lottótársaság egyik legdinamikusabban bővülő üzletága a sportfogadás, amelyhez nagyban hozzájárul a látványsportok szakági sportszövetségeivel, valamint a Magyar Olimpiai Bizottsággal és a Magyar Paralimpiai Bizottsággal évek óta folytatott hatékony és innovatív együttműködés.”
A nemzeti lottótársaság magyar sportszektorban betöltött szerepét kettős cél vezérli: a sportfogadási bevételek jelentős alapját adó látványsportágak professzionális és tiszta működésének biztosítása, valamint felelős nemzeti vállalatként az egyéni és csapatsportok sikereihez történő hozzájárulás.