Azaz két RTL-es sorozat végzett az élen múlt héten a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Abban sem történt változás, hogy a TV2 legjobban teljesítő műsorának az Exatlon számított.
Az elmúlt héten 3,7 százalékpontot tett ki az RTL Klub és a TV2 közötti főműsoridős különbség. Egy héttel korábban ugyanez 4 százalékpont volt, azaz picit csökkent a differencia, ami amúgy már hetek óta ezen a 3-4 százalékpontos szinten mozog.
A 18-49 éveseknél minden estét nyert az RTL Klub. Szokás szerint a péntek hozta a legszorosabb eredményt (RTL Klub: 12,9%, TV2: 12,5%) és az is megfelel az elmúlt hetek gyakorlatának, hogy szombat este volt a legnagyobb a különbség (RTL Klub: 14,6%, TV2: 7,4%).
Ugyanakkor csoportszinten egész közel került egymáshoz a két konkurens. Az RTL Magyarország 24,6 százalékos, a TV2 Csoport 23,4 százalékos share-t ért el, egy héttel korábban még 3 százalékpontot tett ki a differencia. Ebben szerepe lehetett annak, hogy a TV2 Csoporthoz tartozó Mozi+-nak erős hete volt, 4,4 százalékos share-rel a legerősebb csatornának bizonyultak az RTL Klub és a TV2 utáni mezőnyben.
A nemzetközi csatornaportfóliók közül a ViacomCBS érte el a legjobb, 5,1 százalékos közönségarányt, majd az 5 százalékos AMC következett, a Sony csatornái pedig 4,7 százalékos eredményt hoztak össze.
17. hét / 16. hét / 15. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14% / 14,7% / 14,3%
TV2 – 10,3% / 10,7% / 11,3%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (17. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 5,4% (6,3%)
Híradó – 16,9% (16,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15% (15,3%)
Keresztanyu – 17% (17,2%)
A mi kis falunk – 14,9% (15,5%)
TV2
A bosszú csapdájában – 15,9% (14,7%)
Tények – 16,2% (15,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,1% (11,9%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 13% (13,1%)
Az esti RTL Híradó és a Tények között egész szoros volt a verseny. A Keresztanyu alatt az RTL Klub elhúzott az Exatlontól. A mi kis falunk ismétlése idején minden nap csökkent a különbség, de az RTL-es sorozat jellemzően nyerte a sávját. Apró érdekesség, hogy a két csatorna két hétköznap esti húzóműsora, a Keresztanyu és az Exatlon egyaránt nagyjából 3 százalékponttal tudta megugrani a saját csatornaátlagát.
Pár héttel ezelőtt egész erős eredményt produkált a Cápák között, az évadzáró viszont most csak 10,5 százalékos share-t hozott, azt a műsorsávot meg is nyerte az Exatlon.
Múlt héten is bejött a papírforma, azaz a hét két legnézettebb műsora A mi kis falunk és a Keresztanyu volt, a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál egyaránt. A mi kis falunk a kereskedelmi célcsoportból 309 ezer nézőt, a teljes lakosságból 847 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A Keresztanyu szerdai epizódja 256 ezer, illetve 805 ezer nézőt vonzott.
A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél az Exatlon, annak is a hétfői adása volt 189 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a hétfői Tények (749 ezer néző), a keddi Tények Plusz (621 ezer néző) és a pénteki Exatlon (602 ezer néző) volt a csatorna három legnézettebbje. A teljes lakosságos Top 10-ben pedig megint ott volt a TV2 két délutáni török sorozata A bosszú csapdájában és Az én lányom is.
A tíz legnézettebb műsor közé a 18-49 éveseknél beverekedte magát az M4 Sport vasárnapi Forma-1 közvetítése is, ami 153 ezres nézettséget ért el. A teljes lakosságnál pedig 371 ezer nézőt érdekelt a futam.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.