- Hirdetés -

Ez jöhet idén az e-kereskedelemben a tavalyi pörgés után

|

Egyre több felmérés és tanulmány támasztja alá, hogy az e-kereskedelem 2020-ban robbanásszerű növekedésen ment keresztül. A Retargeting.Biz online marketing automatizációs szoftvercég magyarországi vezetője, Nótin Szabolcs szerint a növekedés bár megtörhetetlen, a vírus enyhülésével valamelyest lassulni fog 2021-ben és az azt követő években.

A GKI Digital és az Árukereső közös kutatásából kiderült, hogy 2020-ban egyetlen év alatt 3 évet ugrott előre az e-kereskedelem a koronavírus-járványnak és a digitalizációs forradalomnak köszönhetően. A belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-os rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

Nótin Szabolcs szerint 25-30%-os bővülés is rendkívül erősnek számított volna, hiszen az átlagos növekedés évente 16-18% között szokott mozogni. „A koronavírus miatt az emberek vártnál is nagyobb része fordult az e-kereskedelem felé. A tavaszi és évvégi boltlezárások nemcsak komoly terhet róttak az e-kereskedelemre, hanem annak robbanásszerű növekedését is szolgálták. A legnagyobb forgalom 2020 utolsó negyedévében volt: az emelkedő esetszámok és szigorítások miatt az évvégi ünnepi szezonban 59%-kal bővült a szektor 2019 utolsó negyedévéhez képest.”

Lassulni fog a növekedés a következő években

A Retargeting.Biz vezetője szerint a következő években lassulni fog a növekedés, de a rendelések gyakorisága és értéke tovább fogja hajtani a piacot: „a vevők egyre inkább az online-t fogják előnyben részesíteni, egyrészt mivel a közép- és időskorúak a járvány alatt rájöttek arra, hogy online kényelmesebb és a legtöbb szempontból biztonságosabb is a vásárlás, másrészt a Z-generáció egyre nagyobb része fog jelentős vásárlóerővel rendelkezni, így a következő évtizedre kissé lassuló, de folyamatos növekedés jósolható.”

Néhány év múlva nehezebb lesz betörni az online piacra

Ahogy növekedik az e-commerce piaci részesedése a kiskereskedelmi forgalmon belül, úgy próbál egyre több cég betörni a szektorba. Két-három év múlva viszont sokkal nehezebb és költségesebb lesz gyors sikereket elérni, mint napjainkban.

„Ahogy egyre kisebb mértékű lesz a növekedés és egyre több nemzetközi szereplő jelenik meg a magyar piacon, úgy lesz egyre élesebb a verseny is. Azoknak, akik későn lépnek, nagyobb befektetéssel és hosszabb megtérülési idővel kell számolni, ezért a vállalatoknak érdemes még most beszállni és egy erős márkát kiépíteni, különösen nagy figyelmet szentelve a folyamatos innovációnak. Megbízható üzleti modellel és folyamatos innovációval a kisebb vállalkozások is sikeresek lehetnek még a világcégek uralta piacon is” – fogalmazott Nótin Szabolcs.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Egészségügyi innovációkat díjazott a BioTechUSA

Először adták át a BioTechUSA az Egészségért Díjakat november 22-én a Néprajzi Múzeumban. A 3 kategóriában nagy számban beérkezett pályázatokat egy független, öttagú zsűri bírálta el, a díjazottak otthoni ápolást segítő oktatási anyag kidolgozására,...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi...

Újabb díjat nyert a magyarországi okosgyár

A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő...

Áremelés, infláció – a cégek és a fogyasztók sem számítanak jóra

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint novemberben az üzleti szféra és a fogyasztók is valamelyest pesszimistábbak lettek. A GKI konjunktúraindexe a július-októberi időszakban apró lépésekkel csökkent, s a...

Erre költött több mint 1,2 milliárdot a SPAR

A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak a bevásárláshoz, a folyamatos modernizálás révén pedig az üzletek környezetbarát, energiatakarékos működésére is hangsúlyt fektet. Nem volt ez másképpen a székesfehérvári Balatoni úton található...

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Budapestre jön a Szex és New York

Candace Bushnell, a világhírű bestseller szerző és a “Sex and the City” megalkotója 2025. március 19-én az Erkel Színház színpadán mutatja be új, egyszemélyes előadását Budapesten.Az előadás során „az igazi Carrie Bradshaw” magával ragadó...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Egészségügyi innovációkat díjazott a BioTechUSA

Először adták át a BioTechUSA az Egészségért Díjakat november 22-én a Néprajzi Múzeumban. A 3 kategóriában nagy számban beérkezett pályázatokat egy független, öttagú zsűri bírálta el, a díjazottak otthoni ápolást segítő oktatási anyag kidolgozására,...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi...

Újabb díjat nyert a magyarországi okosgyár

A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő...

Don't Miss

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...