- Hirdetés -

Profi tippek a márkaépítéshez

|

Ha vállalkozni szeretnénk, ma már nem elég, ha ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz értünk, amit kínálunk. A vevők eléréséhez elengedhetetlen a marketing, a kommunikáció, amire nagyszerű lehetőséget nyújt a közösségi média. Ez azonban még kevés, ugyanis ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjuk tartani a vevőket, tudatos márkaépítésre van szükség. A K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy vélik, a márkaépítés ugyanolyan fontos, mint a cég pénzügyi vagy gyártási tevékenysége, így minél hamarabb érdemes kikérni a szakemberek véleményét, segítségét. A K&H nemrégiben elindította vállalkozásösztönző videósorozatát, amely többek között ebben a tevékenységben is segítséget nyújt.

A Lucidpress 2019-es kutatásában részt vevő cégtulajdonosok szerint a következetes márkaépítés átlagosan akár 33 százalékkal növelheti a vállalkozás bevételét – megéri tehát időt és energiát fordítani rá. Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője, a Szentkirályi Kft. alapítója és ügyvezetője azonban úgy véli, márkát építeni csakis érzelmi alapon lehet. Ha valaki belekezd, nem szabad pusztán pénzszerzési céllal tennie azt, hanem sokkal inkább érzelmi alapokra kell támaszkodnia. Hiszen, ha a vállalkozó alkotóként tekint önmagára, akkor az elsődleges célja az lesz, hogy értéket teremtsen – és ezt az értéket fogja felismerni és megvásárolni a fogyasztó, ami végső soron profitot termel a cégnek. Ennek meghatározó eszköze a közösségi média, mert olyan kommunikációs teret biztosít, amely nélkül ma már nehéz vagy akár lehetetlen elérni közvetlenül, gyorsan és hatékonyan a vevőket. Ez derül ki a K&H szakértői által a Cápák között showműsor versenyzőinek összeállított kérdőívből is: a válaszadó vállalkozók 61 százaléka rendelkezik weboldallal, közösségi médiafelülete azonban 78 százalékuknak van.

A márkaépítés viszont ettől egy jóval komplexebb tevékenység, ami a kommunikáción kívül a vállalkozás számos más területét is érinti, egészen a vevők megismerésétől a legjobb minőségű termék kifejlesztéséig. Azonban a minőségi termék sem elég önmagában a sikerhez, meg is kell győznünk a célcsoportot arról, hogy akár napi rendszerességgel minket válasszon. „Mindenkinek más-más erősségei vannak, de ha egy vállalkozó csak a marketinghez ért, akkor nincs terméke, ha pedig csak a termékhez, akkor nem tudja, hogyan adja el azt. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy csak olyanok vállalkozhatnak, akik marketing vagy kommunikációs diplomával rendelkeznek, csupán rávilágít arra, hogy már a vállalkozásindítás legelején szükség lehet kommunikációs szakemberek bevonására. Ez az a terület ugyanis, amiben – bár sokat fejlődtek a hazai cégek az elmúlt húsz évben –, még bőven van mit tanulniuk a vállalkozóknak” – hangsúlyozta Balogh Levente.

Ezt igazolja a K&H kérdőíves felmérése is, mely rámutatott, hogy ez az egyik olyan terület, ahol a Cápák között versenyzőinek szüksége lenne a szakemberek bevonására: 52 százalékuk jelezte, hogy leginkább a marketing és a kommunikáció terén örülne a támogatásnak. „Egy induló vállalkozásnál jellemzően nincs minden szakterülethez külön egy-egy szakember, ezért szaktudás hiányában jó, ha vannak olyan szakmai támogatók, akikhez a kezdő vagy fejlődni vágyó vállalkozók fordulhatnak, akár már a vállalkozás alapítását megelőzően is. Az üzletetide oldalon ezért a K&H szakértői a marketingterv és a kommunikációs stratégia elkészítésével kapcsolatos kérdésekben is rendelkezésre állnak. További segítségként pedig elindítottuk új, vállalkozásfejlesztéssel kapcsolatos videósorozatunkat is, ahol a Cápák között befektetőitől kaphatnak praktikus tippeket a vállalkozások a márkaépítés, digitális szemléletváltás és az innováció témaköreiben” – fejtette ki Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentoraként.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...