- Hirdetés -

Harry herceg és Meghan hercegné alapítványával fogott össze a P&G

|

A Procter&Gamble a napokban több évre szóló együttműködést jelentett be Harry herceg és Meghan hercegné alapítványával, az Archewell Foundationnel, hogy közös értékeiket összefogva előmozdítsák a nemek közti egyenlőség, valamint az együttérzőbb, befogadóbb közösségek és online terek létrejöttét.

A világszinten több tízezer munkavállalóval rendelkező nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepük van a társadalmi egyenlőtlenségek növekedésének megállításában. A P&G és az Archewell Foundation hosszútávú együttműködésének célja, hogy empatikusabb közösségeket építsenek közös értékeik mentén. Az Archewell Foundation a hercegi pár nonprofit alapítványa, melynek célja a rendszerszintű kulturális változások előidézése. A több évre tervezett együttműködés célterületei: a nők és férfiak közötti esélyegyenlőség megteremtése, együttérzőbb, biztonságosabb és megbízhatóbb online közösségek létrehozása, és a sport közösségépítő hatásának támogatása.

A P&G elkötelezett az előítéletmentes világ megteremtésében, esélyegyenlőséget biztosítva minden egyén számára, így a vállalaton belül globálisan minden szinten 50-50%-os nemek közötti egyensúly elérésére törekszik. Vezetőik 48 százaléka, középvezetőik 52 százaléka nő.

A P&G Magyarországon: egyenlő esélyek a foglalkoztatás és a fizetések terén is

Miközben az EU-ban a nemek közötti egyenlőtlenség az oktatásban kiegyenlítődni látszik, a foglalkoztatásban, a fizetések mértékében, a szociális ellátásban, a nők vezető szerepében a munkahelyeken és a nyugdíjak esetén az egyenlőtlenségek továbbra is fennállak. Az Európai Bizottság célja, hogy a nők vállalati pozíciókban legalább 40 százalékot foglaljanak el.

A P&G kiemelt célja a nemek közti különbségek leküzdése mind a foglalkoztatási ráta, a fizetések, valamint a női vezetők arányának kiegyenlítésében. A vállalatnál dolgozó vezető beosztású nők aránya átlagon felüli, 41,5 százalék. A karrierépítésben ugyanolyan lehetőség nyílik mindkét nem számára a vállalat által működtetett pozíciókban, így a cég magyarországi egységeinél évről évre növekszik a női munkavállalók aránya mind a teljes létszámot, mind a vezetői szinteket tekintve. A budapesti irodában dolgozók 68 százaléka nő, akiknek több mint a fele (51,6%) vezető beosztásban dolgozik. A gyöngyösi gyárban a vezető beosztású hölgyek aránya 40%, míg Csömörön 33%, mely folyamatosan növekszik műszaki környezetben is. A műszaki pályát választó hölgyek aránya is nő, ez összefüggésben van azzal, hogy a karrierlehetőség, a fejlődés nem nemhez, hanem teljesítményhez kötött.

Az egyenlő értékű munkáért járó azonos díjazás jogát ugyan rögzítették Európában, az Eurostat legfrissebb adatai szerint a nemek közötti nem kiegyenlített bérszakadék az EU27-ben 2019-ben még mindig 14,1 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy a nők EU-szerte átlagosan 86 euró centet keresnek ellenben minden egyes férfi által keresett egy euró értékéért. A P&G munkabérekre vonatkozóadatai alapján a női munkavállalók átlagban közel 21 százalékkal keresnek többet férfi kollégáiknál: a márkamenedzserek 7,5 százalékkal, a pénzügyi kollégák 3,2 százalékkal, a HR munkatársak pedig 1,7 százalékkal. A különböző szakterületeken dolgozók foglalkoztatási adatai szerint az informatika, logisztika és értékesítési területek népszerűbbek a férfiak körében, ezeken a területeken több férfi dolgozik, mint nő, viszont az adminisztratív területet inkább a nők preferálják.

A járvány hatásai a nőket aránytalanul terhelik gazdasági és társadalmi viszonylatokban is. A nők számára nehezebb megbirkózni az üzleti, a magán- és a családi felelősségek összeegyeztetésével, a nők által vezetett vállalkozások méretüknél fogva is kiszolgáltatottabbak. Az európai női vállalkozók támogatására a P&G programot indított #WomenEntrepreneurs4Good néven, amely jelenleg három ország pályázói számára áll nyitva, és segíti a nők európai gazdasági szerepvállalását, fokozza a beszállítók sokszínűségének és esélyegyenlőségének megteremtését. A program egyedülálló erőforrásokkal és képességekkel ruházza fel a női vállalkozókat az innovációra és a vállalkozások bővítésére, fenntarthatósági technológiai megoldásokra ösztönzik őket, majd testreszabott kapacitásépítő programban részesülnek. A Pantene márka Lengyelországban programot indított a helyi, női vállalkozók támogatására, amely kezdeményezést a vállalat a régió más országaira is szeretné kiterjeszteni.

A P&G generációk óta támogatja a fogyasztókat és közösségeket, és elkötelezett a közösségekre gyakorolt pozitív hatás, az egyenlőség, a befogadás, valamint a környezeti fenntarthatóság területén. A vállalat az Archewell Alapítvánnyal együtt közös értékeket képviselve, többet kíván tenni a közösségekért, az egyenlőségért és a globális kollektív jólétért. A nemek közötti esélyegyenlőség megteremtése mellett, a két szervezet már korábban is támogatta az online terek könnyebb átláthatóságát és elszámoltathatóságát. Most közös erőfeszítéseket tesznek egy jobb online környezet kialakítására. Továbbá mindkét szervezet hisz a sport átalakító erejében és azokban a sportolókban, akik példát mutatnak egy álom eléréséhez, valamint akik karitatív cselekedeteikkel érdemi hatást gyakorolnak a sportra és közösségekre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...