- Hirdetés -

Nem veszik elég komolyan a cégvezetők az IT fejlesztéseket

|

A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.

Az országszerte több mint 250 vállalati és kkv ügyféllel rendelkező Infosector kutatásában cégvezetők válaszait gyűjtötték össze a pandémia által okozott kihívások kezeléséről és a helytől független munkavégzés fontosságáról. A hat pontból álló kérdőívben a megkérdezetteknek egy tízes skálán kellett értékelniük az állításokat azok alapján, hogy mennyire igaz cégükre az adott kijelentés.

Sok céget mentett meg az informatika, de a cégvezetők hajlamosak alulértékelni a jelentőségét

Az első kérdésre adott válaszok alapján kijelenthető (7,9-es átlag), hogy a cégvezetők döntő többsége hosszútávon is elérhetővé tette a helytől független, rugalmas munkavégzést a munkatársak számára. Ez az újítás a pandémiás válság nehezebb szakaszaiban sokak számára a cég életben maradását tette lehetővé, hiszen a veszteségek csökkentésében nagy szerepet játszott a helytől független munkavégzés. A válaszadók ennek fontosságát 7,6-os átlaggal értékelték.

A vírushelyzet berobbanásakor elsősorban a tűzoltás volt a cél, sokan kifejezetten rövidtávú befektetésként tekintettek a home office bevezetésére. „Az olyan újítások, mint a Microsoft Teams vagy a távolról elérhető VPN hálózatok jól vizsgáztak, sok cég azonban nem hosszútávú értékteremtésként, hanem csak ideiglenes megoldásként gondolt erre a területre” – mondta Gungl Ágoston, az Infosector Kft. ügyvezetője. A kutatás eredményei szerint a pandémia alatt bevezetett informatikai fejlesztések nem mindenhol maradnak a cég folyamatának részei (5,45), ami aggasztó képet fest a magyar vállalkozások egy részének hosszútávú gondolkodásáról. A helytől független munkavégzés ugyanakkor ennél jobb átlagot ért el: a 6,4-es eredmény rámutat, hogy a cégek fejlődni tudtak a hatékonyság területén, valamint a dolgozók többsége is érettebbé vált a digitális munkavégzésben (6,2-es átlag). Ez az eredmény egyben azt is jelenti, hogy az általános tapasztalat pozitív, de a folyamatok finomhangolására továbbra is szükség van.

Rövidtávon is bizonyítani kell

A cégvezetők szemléletéről biztató képet fest az is, hogy a teljes újranyitás után is terveznek informatikai és digitális fejlesztéseket (7-es átlag), elsősorban a versenyelőny kiépítésére vagy a hatékonyság javítására. „A kutatás eredményei rámutattak arra, hogy a magyar cégvezetők többsége elismeri a home office előnyeit, ugyanakkor vágyik arra is, hogy részben vagy egészben régi kerékvágásban folytatódhasson az üzletmenet. Ezért egyre népszerűbbek az úgynevezett hibrid iroda megoldások is, amikor egy jól működő rendszer keretében otthon és az irodában is ugyanolyan értékű munkát tud végezni a szervezet” – mondta Gungl Ágoston, az Infosector Kft. ügyvezetője. Hozzátette: „A válság alatt bevezetett informatikai fejlesztések sok cég számára a túlélést biztosították, így mi is azt látjuk a piacon, hogy a döntéshozók sokkal nyitottabbá váltak a technológiai megoldások iránt, és elkezdték értékelni a jó IT háttér előnyeit. Ennek kiépítésekor azonban fontos, hogy láttassuk a hétköznapokat megkönnyítő kézzelfogható előnyöket. A megoldásainkkal folyamatosan arra kell törekedni, hogy támogassuk a kényelmesebb, gyorsabb és költséghatékonyabb szervezet létrejöttét. Ez az a nagy cél, amit minden informatikai cégnek szem előtt kellene tartani a partnerségek kialakítása során.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...