- Hirdetés -

Világszerte egyre népszerűbb a FinTech

|

A koronavírus-járvány hatására életünk számos oldala lassult le, akadt vagy szűnt meg teljesen – ugyanakkor vannak területek, melyek sokkal gyorsabban fejlődtek, mint azt bárki várta volna. Az elmúlt évre reflektálva az ESET az egyik ilyen gyorsan fejlődő terület, a pénzügyi technológia, azaz a FinTech vizsgálatát helyezte a fókuszba.

Mivel a lezárások hatására életünk számos területe költözött az online térbe, nem meglepő, hogy a FinTech alkalmazások használata is megnőtt. Az ESET felmérésének fogyasztói szegmenséből kiderült, hogy globálisan a felnőtt fogyasztók 51 százaléka 1-5 féle FinTech alkalmazást használ, ideértve a digitális pénztárcákat, a költségvetés-tervező alkalmazásokat és a virtuális bankokat. Mindössze egyharmaduk (33%) válaszolta azt, hogy nem változtak a bankolási szokásaik a koronavírus miatti lezárások idején.

A kiberbiztonság háttérbe szorult

Annak ellenére, hogy több FinTech alkalmazást is használnak, világszerte csak a fogyasztók fele (49%) telepített minden eszközére biztonsági szoftvert, így a másik felük védtelen a pénzügyeiket célzó kibertámadásokkal szemben. 42 százalékuk nem használ jelszókezelőt, amely segítene az erős és egyedi jelszavak létrehozásában, illetve a hitelesítő adatok kitöltésének és a brute force-támadások megakadályozásában. A kiberbiztonság terén a fogyasztók továbbra is kockázatos magatartást tanúsítanak, például nyilvános WiFi hotspotokhoz csatlakozva hajtanak végre pénzügyi tranzakciókat.

Ahogy a FinTech alkalmazások használata egyre fontosabbá és széleskörűbbé válik, elengedhetetlen, hogy a kiberbiztonsági gyakorlatok lépést tudjanak tartani ezzel – ellenkező esetben a magánszemélyek és a vállalkozások is azt kockáztatják, hogy kiszolgáltatottá válnak a támadásoknak.

A vállalkozásokat is érdekli a pénzügyi technológia

A FinTech-be történő befektetés vonzó lehetőség a vállalkozások számára is, mivel a technológia számos előnnyel jár: többek között kevesebb költséget, könnyű használatot és a piacra történő egyszerűbb belépést kínál.

A vállalkozások döntő többsége (81%) egyetért abban, hogy a koronavírus-járvány még szükségesebbé tette a pénzügyek fokozott védelmét. Ezen felismerés ellenére csaknem egyharmaduk (28%) nem fektet be aktívan a pénzügyek védelmének megerősítését célzó új technológiákba, vagy legalábbis nem tudatosan.

Ami a jövőbeli terveiket illeti, a senior üzleti vezetők több mint kétharmada (68%) arra számít, hogy vállalataik FinTech-befektetései növekedni fognak a 2021-es és 2022-es évben. A vállalkozások több mint fele már online fizetésfeldolgozó és könyvelési megoldásokat használ pénzügyeinek kezeléséhez, harmaduk pedig fontolgatja a szabályozási technológia (RegTech), a bankfiók nélküli bankok és a biztosítási technológia (InsurTech) alkalmazását.

Az üzleti működést világszinten átalakító különböző pénzügyi technológiák a következők:

Online fizetésfeldolgozók: az ESET kutatásából kiderül, hogy az online fizetésfeldolgozás a vállalatok által legnagyobb mértékben használt pénzügyi technológia, a vállalatok 56 százaléka alkalmazza. A fizetésfeldolgozók irányítják a hitel- vagy bankkártya tranzakció folyamatát, továbbítják az ügyfelek kártyaadatait a vállalkozások bankjainak.

Online határokon átnyúló fizetés: szintén egy rendkívül fontos technológia a globális e-kereskedelem szempontjából. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a tranzakció címzettje és kedvezményezettje külön országokban tartózkodnak, ezért fontos, hogy a vállalkozások képesek legyenek határokon átívelve utalni – ez egyike a megannyi területnek, ahol a FinTech egyre gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a pénzügyi folyamatokat.

Online számlázás: a világ vállalatainak csaknem fele (44%) használ online számlázást – derül ki az ESET kutatásából. Ez a technológia leegyszerűsíti a számlázási folyamatot, lehetővé téve a vállalkozások számára a pénzforgalom hatékonyabb nyomon követését.

Biztosítási technológia (InsurTech): az InsurTech egy rendkívüli gyorsasággal növekvő szektor, az ESET kutatása szerint a vállalkozások 33 százaléka használja jelenleg és 32 százalékuk fontolgatja a jövőbeni alkalmazását. Az új típusú – például az intelligens eszközök által gyűjtött – adatok felhasználásával az InsurTech lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy igazán testreszabott biztosítási irányelveket hozzanak létre.

Szabályozási technológia (RegTech): a RegTech automatizálással oldaná meg a szabályozással kapcsolatos vállalati kihívásokat. A szektor úttörői arra használják ezt a technológiát, hogy a szabályozásokkal kapcsolatos monitoringot, riportálást és megfelelőséget biztosítsanak a vállalkozások számára.

A senior üzleti vezetők 45 százaléka úgy véli, hogy az online fizetésfeldolgozók hozzájárulhatnak a profitnöveléshez, ezáltal segítve a vállalatokat a talpra állásban egy sokak számára rendkívül nehéz év után. A fogyasztók úgy tervezik, hogy a világjárványt követően is többet fognak online vásárolni, vagyis a kiskereskedők több pénzügyi tranzakciót fognak online feldolgozni, amihez megfelelő és biztonságos technológiára lesz szükségük.

Amint ezek a példák is szemléltetik, a pénzügyi technológiát sokféleképpen alkalmazzák szerte a világon, és szerepe a globális üzleti életben csak növekedni fog az elkövetkező években, ezért minden eddiginél fontosabbá válik ezen pénzügyi megoldások megfelelő védelme.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...