Az Európa-bajnokság mérkőzéseinek köszönhetően újabb hetet húzott be az M4 Sport. Viszont ahogy fogynak a meccsek, úgy jön fel az RTL Klub és a TV2.
Az elmúlt héten már csak négy este adtak meccset, de ezzel is megnyerte a hetet az M4 Sport. A sportcsatorna 15,6 százalékos heti közönségarányt hozott össze, ami ugyan csökkenés a korábbi héthez képest, de még mindig jelentős előnyt jelent a többi televízió előtt. Az RTL Klub ugyanis 9,7 százalékos, a TV2 pedig 7,3 százalékos share-t produkált.
A labdarúgó Európa-bajnokság végéhez közeledve azért már kezdenek levegőhöz jutni a békeidőben piacvezetőnek számító csatornák. Azokat az estéket, amikor nem volt mérkőzés, nyerte is az RTL Klub. A mostani héten pedig már csak három meccsnapot kell kibekkelniük.
Csoportszinten az RTL Magyarország csatornái érték el a legmagasabb, 20,6 százalékos közönségarányt a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A TV2 Csoport állt a második helyen 18,5 százalékos eredménnyel, de nem sokkal maradt le tőlük a 18,2 százalékos MTVA sem.
A nemzetközi csatornaportfóliók eredményein nem nagyon érződött az Európa-bajnokság. A ViacomCBS érte el közülük a legjobb, 5,6 százalékos közönségarányt, de szorosan követte őket az 5,5 százalékos Sony és az 5,1 százalékos AMC.
26. hét / 25. hét / 24. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 9,7% / 8,3% / 7,4%
TV2 – 7,3% / 5,4% / 6,4%
M4 Sport – 15,6% / 17,5% / 21,8%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (26. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 6,2% (5,4%)
Híradó – 14,3% (15,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 10,8% (12,4%)
Mestercukrász – 13%
Doktor Murphy – 5,5%
TV2
A bosszú csapdájában – 12,7% (13,4%)
Tények – 13,2% (10,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 9,8% (10,2%) – hétfőtől szombatig
A hegyi doktor – Újra rendel – 8,2% (6,5%)
Bezár a bazár – 5,2% (4,1%)
Az RTL Klub új saját gyártású műsort indított a múlt héten, a Mestercukrászt. A meccsek árnyékában nem kezdett rosszul a produkció, a 13 százalékos átlagos share-jük meghaladta a csatornaátlagot.
A heti nézettségi toplista élén továbbra is az Európa-bajnokság mérkőzései állnak. A 18-49 évesek körében a hétfői Franciaország-Svájc bizonyult a legszerűbbnek a maga 335 ezer nézővel. A teljes lakosságnál azonban nem ez, hanem a pénteki Belgium-Olaszország hozta a legtöbb, 795 ezer nézőt.
A második legnézettebb mérkőzések ugyanezek voltak, csak fordított sorrendben, azaz a 18-49 éveseknél a Belgium-Olaszország (329 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a Franciaország-Svájc (698 ezer néző). A harmadik legnézettebb meccs viszont ugyanaz volt mindkét nagy célcsoportnál: a kedd esti Svédország-Ukrajna, ami a 18-49 éveseknél 311 ezres, a teljes lakosságnál 676 ezres nézettséggel futott.
Az RTL Klub legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a Mestercukrász, annak is a csütörtöki adása volt, ami 190 ezer nézőt érdekelt. A teljes lakosság körében a csatorna legnézettebbjének a vasárnapi RTL Híradó bizonyult, amit 614 ezren kísértek figyelemmel.
A TV2 legnézettebb műsora ugyanaz volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is: a múlt hétfői Tények, ami a kereskedelmi célcsoportból 138 ezer, a teljes lakosságból 643 ezer nézőt érdekelt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.