2021 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 1 339 080 darab új autót adott el, amely amellett, hogy 39,1 százalékkal múlja felül a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét, a koronavírus-járvány megjelenése előtti, 2019-es év megegyező mutatóját is 7,1 százalékkal túlszárnyalja.
A BMW Group fennállása eddigi legeredményesebb első féléves újautó-értékesítési eredményét könyvelhette el idén. A vállalatcsoport a 2021 januárja és júniusa közötti hat hónapban világszerte összesen 1 339 080 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely az előző év hasonló időszakához viszonyítva 39,1 százalékos növekedés. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák mellett ráadásul a BMW Group összes értékesítési piacán növekedés volt tapasztalható. A vállalatcsoport friss eladási mutatója a koronavírus-járvány betörését megelőző, 2019-es értékesítési teljesítményt is 7,1 százalékkal felülmúlja.
„Kiváló úton haladunk idei stabil, nyereséges növekedésünk felé” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Erőteljes modellpalettánknak, ügyfeleink világszerte érezhető, intenzív érdeklődésének és gördülékeny működési modellünknek köszönhetően 2021 első felében fennállásunk eddigi legeredményesebb első féléves értékesítési mutatóját könyvelhettük el. Az pedig külön öröm számunkra, hogy hálózatról tölthető portfóliónk eladásait képesek voltunk több mint megkétszerezni” – tette hozzá.
A BMW Group 2021 januárja és júniusa között világszerte összesen 153 267 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt értékesített, amely a tavalyi esztendő első féléves mutatójához viszonyítva 148,5 százalékos növekedés – amely azt mutatja, hogy az elektromos mobilitás térnyerése egyértelműen a vállalatcsoport legnagyobb arányban fejlődő szegmense. A tisztán elektromos meghajtású modellek eladási számai 183,9 százalékkal (36 089 darab), a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleké pedig 139,4 százalékkal (117 178 darab) nőttek.
„Tovább folytatjuk modellpalettánk módszeres zöldítését, tisztán elektromos meghajtású portfóliónk pedig hamarosan két új, kulcsfontosságú innovációval bővül: érkezik a BMW iX és a BMW i4, az elektromos mobilitás új korszakának két hírnökeként. Már alig várom, hogy novemberben mindkét modellt az utakon lássam! Rendkívül nagy számban regisztrálunk előrendeléseket mindkét modellre, amely ügyfeleink elköteleződését igazolja” – fogalmazott Pieter Nota.
A bajor prémiumgyártó az elkövetkező években újabb hálózatról tölthető modelleket mutat be: a BMW 5-ös sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X1 és a MINI Countryman tisztán elektromos meghajtású változata is reflektorfénybe gurul. 2025-ig a vállalatcsoport évente átlagosan mintegy 50 százalékkal kívánja növelni zéró emissziójú új autói eladási mennyiségét, amellyel több mint megtízszerezi a 2020-ban értékesített darabszámot. A BMW Group úgy tervezi, hogy 2030-ban a tisztán elektromos meghajtású modellek már az abszolút globális értékesítés legalább 50 százalékát teszik majd ki. Az elkövetkező tíz éven belül a vállalatcsoport szeretné elérni, hogy körülbelül tízmillió darab károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő modellje guruljon a világ útjain.
A félvezetők körüli nehézségek továbbra is fennállnak
A BMW Group a félvezető komponensek elérhetősége szerint alakította át gyártási programját. A vállalatcsoport arra számít, hogy a félvezető alkatrészek ellátása továbbra is nehéz marad, így nem zárja ki, hogy ez a tényező az év hátralévő részében az értékesítésre is hatással lesz.