- Hirdetés -

Így látják a helyzetet a médiaügynökségi vezetők

|

Az ügynökségi vezetők többsége a nehéz piaci környezet ellenére talált pozitívumokat a 2020-as esztendőben, amikor a beszámolóik kapcsán értékelésre kérte fel őket a Marketing&Media magazin. Az idei évvel kapcsolatban gyakorlatilag egyöntetűen derűlátók, a saját cégüket

illetően és összpiaci szinten is bővülést várnak az év felénél járva.

Csökkenő COVID-hatás

Gulyás János, Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató

Elég jelentősen csökkent az árbevételünk 2020-ban. Ez egyrészt adódott a csoport két nemzetközi ügyfelének globális – a magyar helyzettől független – elvesztéséből, másrészt partnereink jó részénél a költéseket alaposan megtépázta a Covid-hatás. Szóval a külső környezet hatványosan nehéz volt, ennek ellenére jól vizsgázott a csapat, és az ügyfeleink elégedettsége a munkánkkal átlagosan 8,8 pont volt a tízből, amely kiemelkedően magasnak számít nemzetközi WPP-s viszonylatban is. Így összességében elégedettek lehetünk, 2020 nagyon nehéz év volt, de amit lehetett, megtettünk.

Úgy tűnik, a Covid-hatás sokkal kevésbé lesz érezhető az idén, organikusan növekedni fogunk. Az is látszik, hogy a költések egyre inkább a nagyobb komplexitású és több emberi erőforrást igénylő feladatok felé áramolnak – például precision marketing –, ami egyre nagyobb nyomást helyez a jövedelmezőségre. Igazából, akkor leszünk felhőtlenül boldogok 2021-ben, ha az idei év „pitchszezonjában” is sikeresek leszünk.

Erősen indult az év

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató

Az elmúlt év a pandémia és a gyökeres változás éve volt. A kiszámíthatatlan piaci környezetben folyamatosan terveztünk és újraterveztünk. Bár a negyedik negyedév növekedése teljesen nem kompenzálta a második három hónap mélyrepülését, összességében üzleti szempontból elégedett vagyok az ügynökség csoportunk tavalyi esztendejével. Az eMag–Extreme Digital-tender megnyerése nagy üzleti siker volt az év elején, majd 2020 végén további nagy nemzetközi ügyfelekkel bővültünk az ital-, az FMCG- és az OTC szektorból. Ezek közé tartozik a Molson Coors, a Reckitt Benckiser és a Sanofi. Az üzleti sikerek mellett az új helyzet pozitív hozadéka volt az otthoni, illetve hibrid munkavégzés kialakítása, emellett a folyamatos fejlesztés és fejlődés is idetartozik. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk. A fókuszt az emberek fizikai és mentális jóllétére, valamint az ügyfelekkel való gördülékeny együttműködésre, a folyamatos párbeszédre és visszajelzésre helyeztük.

A piac „felgyógyulására” már látunk jeleket, de kérdés, hogy ez a folyamat meddig húzódik. Az év

első fele erősen indult, illetve az őszi hónapokra is jelentős reklámköltés emelés várható. Az állami szektor szerepe továbbra is szignifikáns marad, és növekszik majd az év végén a közelgő választások miatt. A 2021-es esztendő már a gazdasági növekedés éve lesz, bár a 2020-as veszteségek inkább két-három éves távlatban tűnnek majd el. Az biztos, hogy a 2020-as év egyéb pozitív változásai megmaradnak a jövőben is.

Kreatív megoldások

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Ügyfeleink egyetértettek a New Land Media által képviselt hozzáállással, miszerint a krízishelyzetben való navigálásban a képlet a stratégiai szemlélet és a reziliencia ötvözésében rejlik. Illetve ilyenkor érdemes még több időt szánni a kommunikációs eszközök optimalizálására. Ennek is tulajdonítom azt az eredményünket, miszerint 2019-ről 2020-ra a New Land Media ügyfeleinek száma 12 százalékkal növekedett, az általunk közvetített reklámközzétételi díj pedig 24 százalékkal bővült. A reklámköltéseink változása arányaiban a piac változását követte le, hiszen az online médiatípus aránya a mi médiatortánkban 25 százalékkal növekedett, míg például a mozi aránya 50, a közterületé 30, a sajtóé pedig 10 százalékkal csökkent. A hirdetéseinket tekintve jó néhány új, egyéb alternatív hirdetési megoldást is rugalmasan alkalmaztunk a vírushelyzetben. A kijárási korlátozások alatt előtérbe kerültek a kreatívabb reklámfelületek, mint a patikai pénztárszalag-hirdetések. A teljes médiapiachoz hasonlóan nálunk is megnövekedett a közösségimédia-felületek jelentősége, ennek köszönhetően az erre fordított reklámköltéseink a 2,4-szeresére nőttek.

Továbbá egyéb üzleti szempontból is a rugalmasság, a technológiai újításokra és a fejlődésre nyitott hozzáállás jellemezte a New Land Media 2020-as évét, ahogyan jellemzi az egész szervezeti értékrendszerünket. Így például tavaly kezdtük meg a tárgyalást a TikTokkal, amelynek eredményeképp 2021-től a New Land Media a világviszonylatban is szűk partneri körű vállalat partnere lett. De a 2020-as évünk eredménye az is, hogy a médiadivíziónkon belül létrehoztuk a médiastratégia és -kutató részleget, amellyel célunk továbbra is az, hogy a szakmai munkánkat

magasabb szintre emeljük.

Nehéz megjósolni, hogy a jelenlegi krízishelyzet milyen hosszúra nyúlik. Az egyik legfontosabb feladat az idén a kollégák mentális állapotának fejlesztése. A vírushelyzet, illetve a tartós otthoni munkavégzés ugyanis óriási nyomot hagyott gondolkodásunkban. Nyilvánvalóan senki sem lett rosszabb szakember, kevésbé kreatív az elmúlt időszakban. Az a kérdés, hogy mennyiben változott a belső igény a kiemelkedő teljesítményre, a komfortzónából való kilépésre, a tenni akarásra. Én szerencsés vagyok ebből a szempontból, azt gondolom, azért, mert vezetőként korábban is a munkatársak szemléletének irányba állításában hittem, vagyis számunkra nem új ez a megközelítés, most viszont sokak számára előtérbe került az ezzel való foglalkozás. Azt gondolom, hogy az idén a szervezeti helytállás képletének a munkatársak és a vezetők mentalitásának helyreállítása, segítése a legfontosabb tényezője.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...