Jól halad a jegyeladás a péntektől vasárnapig tartó Forma-1-es Magyar Nagydíjra, melynek győztese és dobogósai idén is a Herendi porcelángyár által készített trófeákat vehetik át.
Az eseményt megelőző, a mogyoródi aszfaltcsík célegyenesében tartott hétfői sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a legfontosabb, hogy a tavalyi zárt kapus rendezés után ismét lehetnek nézők, ráadásul a jegyeladás az utóbbi egy hétben alaposan felpörgött – írja tudósításában az MTI.
„A silverstone-i Hamilton-Verstappen affér érezhetően növelte a jegyvásárlási kedvet, az elővételben eladott jegyek hetven százalékát azonban külföldi szurkolók vették meg. Remélem, a hazai drukkerek a rajtig javítanak még az arányon” – fogalmazott Gyulay. Kiemelte, a részben budapesti rendezésű labdarúgó Európa-bajnoksághoz hasonlóan a Forma-1-es futamon is karszalagos rendszer lesz, ezeket a jegy és a védettségi igazolvány felmutatásával előre át kell venni a kijelölt pontokon: Budapest belvárosában az Akvárium Klubban, vagy Fóton az M3-as autópálya mellett az Auchan parkolójában.
„A pilóták itt is teljesen külön buborékban lesznek, így a megszokott programok közül a csütörtöki autogramosztás és a vasárnapi ünneplés is elmarad. Legutóbb 2019-ben voltak nézők a lelátókon, amelyeken mintegy 40 ezer helyet kellett kicsit felújítani” – mondta a sportvezető, aki jelezte: a tervek szerint a 2022-es futam után kerül sor a ring átfogó felújítására, mely alkalmával a nézőterek megújítása mellett a főépületet teljesen lebontják majd, hogy egy új, a mostani kor kihívásainak megfelelő paddock épüljön.
„Kicsit most olyan a helyzet, mintha minden évben egy labdarúgó BL-döntőt kellene rendeznünk a régi MTK pályán úgy, hogy ez a közvetítésben ne látszódjon” – mondta Gyulay Zsolt. Hozzátette, mintegy 40 ezer jegyet értékesítettek eddig, ezzel a 2016-os futam számait már túlszárnyalták. Elsősorban Hollandiából, Ausztriából, Németországból és Olaszországból mutatkozik nagy érdeklődés a verseny iránt.
Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója elmondta, a viadal díjazottjainak járó serlegek hat hónapos elkészítési idejét komoly tervezőmunka előzte meg: ezúttal is sok látványterv készült, ezekből választották ki azt, amelyet aztán megformáltak. „A trófeán megjelenő három szín közül a piros az erőt, a fehér a hűséget, a zöld pedig a reményt fejezi ki. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy idén is mi lehetünk a Magyar Nagydíj díjszállító partnerei” – tette hozzá Simon.
A Hungaroring a koronavírus-járvány alatt mutatott hősies helytállásukért ezer belépőt ajánlott fel az Országos Mentőszolgálat dolgozóinak. Ennek kapcsán Csató Gábor főigazgató elmondta, a kollégái között minden évben presztízs a Magyar Nagydíjon dolgozni, így nagy öröm volt számukra, hogy közülük most többen kikapcsolódásként látogathatnak ki a versenyhétvégére. Megjegyezte, a nemzetközi szövetség minden évben elismeri a magyar mentősök felkészültségét, nekik pedig céljuk, hogy idén is megmutassák szakmaiságukat és profi kompetenciájukat.
A 36. Forma-1-es Rolex Magyar Nagydíj programja pénteken 10.05-kor a Forma-3-asok szabadedzésével indul és vasárnap 15 órakor a 70 körös Forma-1-es versennyel zárul.