Az elmúlt hét legnézettebb műsorának a TV2 vetélkedője számított a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben nyerte a hete az RTL Klub, de a teljes portfólió tekintetében a TV2 Csoport végzett az élen.
Nyár közepéhez képest egész erős verseny alakult ki a két legnézettebb kereskedelmi csatorna között. Múlt héten az RTL Klub 10,8 százalékos, a TV2 9,7 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Azaz mindössze 1,1 százalékpontot tett ki a kettejük közötti különbség. Ezen belül a hétfőtől péntekig terjedő időszak gyakorlatilag fej fej melletti eredményt hozott, a teljes hétre vonatkozó kis előnyt az RTL Klub a hétvégén érte el.
Csoportszinten is közel járt egymáshoz a két nagy tévés szereplő. A TV2 Csoport nyerte a hetet 22,6 százalékos közönségaránnyal, de az RTL Magyarország hátránya sem volt nagy, hiszen 22,2 százalékot produkáltak.
A nemzetközi csatornaportfóliók külön versenyét az AMC nyerte 6,8 százalékkal, majd a 6,5 százalékos ViacomCBS és a 4,9 százalékos Sony következett.
29. hét / 28. hét / 27. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 10,8% / 12,2% / 10,3%
TV2 – 9,7% / 7% / 6,7%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (29. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Meryem – 2,9% (korábbi héten a Barátok közt: 6,8%)
Híradó – 16,2% (16,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,3% (14,4%)
Házasodna a gazda – 14,1% (korábbi héten a Mestercukrász: 15,2%)
Doktor Murphy – 8% (7,2%)
TV2
A bosszú csapdájában – 14,5% (14,1%)
Tények – 16% (14,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,4% (11,5%) – hétfőtől szombatig
Doktor Balaton – 9,1% (10,2%)
Szerencsekerék – 15,3%
Bezár a bazár – 9,4% (6%)
Az RTL Klub a Barátok közt délutáni premieradásait a Meryem című török sorozattal pótolta. A Meryem első teljes hetének (2,9 százalékos share) fényében már nem is teljesített olyan rosszul szegény Barátok közt. Az esti hírműsorok eredményein is meglátszódott, hogy a TV2-nek erősebb a felvezetőműsora. A napi adásokat nézve a 18-49 éveseknél 5-2 arányban a Tények nyerte a hetet az RTL Híradó előtt. Heti átlag közönségarány tekintetében egy nagyon pici előnye volt az RTL Híradónak, de ez inkább holtversenynek számított.
A hétköznapi saját gyártások közül nem kezdett rosszul a Házasodna a gazda, a 14,1 százalékos átlagukkal csak kicsivel maradtak el a Mestercukrász korábbi heti teljesítményétől. Ugyanakkor a TV2-n a Szerencsekerék még ennél is jobban startolt, 15,3 százalékos átlagot hoztak az első héten. Ezzel pedig még az utánuk következő Bezár a bazár ismétlés eredményeit is egész szépen felhúzták.
A hét legnézettebb műsora is a Szerencsekerék volt, mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. Előbbieknél a hétfői adás 218 ezer, utóbbiaknál 681 ezer nézőt vonzott. A TV2 második legnézettebb műsorának a 18-49 évesek körében a hétfői Tények Plusz bizonyult 145 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a TV2 műsorai közül pedig a hétfői Tények vonzotta a második legtöbb, 673 ezer nézőt.
Az RTL Klub legnézettebbje a 18-49 évesek körében a Házasodna a gazda szerdai része volt, amire 191 ezren voltak kíváncsiak. A teljes lakosságnál a hétfői RTL Híradó miatt kapcsoltak a legtöbben, 603 ezren az RTL Klubra.
Az olimpiai közvetítések közül a vasárnap délutáni műsorblokk érte el a legjobb nézettséget. Az M4 Sportnak ez a 18-49 éveseknél 143 ezer, a teljes lakosságnál 450 ezer nézőt jelentett.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.