Kiemelt prioritás a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos üzenetek fiatalabb korosztályhoz való eljuttatása – mondta Lázár László. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. kommunikációs igazgatója a legutóbbi, fiataloknak szóló influencerkampányuk kapcsán beszélt arról is, hogy milyen szempontok alapján választották ki a véleményvezéreket és milyen volt a forgatás.
– Tavasszal mindannyian láthattuk az utak mentén és egyéb köztereken a közlekedéskultúra fejlesztésére ösztönző plakátjaikat. Hogyan kapcsolódik ehhez a mostani, digitális térben zajló kampány?
– Idén tavasszal indult el a HUMDA „Maradj ember a volán mögött is!” szlogen köré épülő országos közlekedésbiztonsági kampánya, melynek egyik első felvonása az említett plakátkampány volt. Emellett megjelentünk a televízióban is egy Michelisz Norberttel, Talmácsi Gáborral és Szujó Zoltánnal közösen forgatott reklámfilmmel, amelyet a plakátjaink digitális verzióival együtt a közösségi médiában is terjesztettünk.
Az egész éves kampány következő részeként egy közlekedésbiztonsági kvíz show-ra invitáltunk három influencert, akik amellett, hogy számot adtak a témában való jártasságukról, kifejtik, milyen tapasztalatokkal gazdagodtak a játék során és hogy melyek a legfőbb személyes közlekedésbiztonsági üzeneteik a követőik számára.
– Kikkel dolgoztak együtt?
– Tápai Szabina EHF kupa-győztes kézilabdázó, Unfield, az egyik legnépszerűbb hazai YouTuber, és Diaz, a Wellhello frontembere voltak, akik összemérték tudásukat. A kvíz show műsorvezetője pedig a népszerű riporter és sportkommentátor, Szujó Zoli kollégánk volt, aki jelenleg a kommentátori és műsorvezetői teendői mellett a HUMDA főtanácsadója.
– Milyen volt a közös munka? Miért pont rájuk esett a választás?
– Különböző karakterekről, más és más szakmák képviselőiről van szó, a forgatás mégis rendkívül kellemes hangulatban telt. Mindhárman szívesen vállalták a felkérésünket, hiszen mindannyian szeretnének küzdeni a közlekedésbiztonság javításért.
Egyrészt érdekesség, másrészt különösen örömteli, hogy mindhárom influencer törzsközönségét más csoportok alkotják. Szabina immár három gyermek boldog édesanyja, ezáltal az ő életét elsősorban sportkedvelők, édesanyák és családok követik. Csenki Patrik „Unfield” már tinédzser kora óta az egyik legnépszerűbb hazai YouTuber, aki rendszeresen készít vezetéssel, autóversenyzéssel kapcsolatos gameplay tartalmakat. Az ő törzsközönsége elsősorban a fiatalabb korosztályból kerül ki. Csöndör László „Diaz” pedig az egyik legnépszerűbb hazai együttes, a Wellhello frontembereként a zenekedvelők, fesztiválokat látogatók teljes bázisát tudja megszólítani, korosztálytól függetlenül. Ne feledkezzünk meg a házigazdáról, Szujó Zoltánról sem, aki a hazai autósport-közvetítések ikonikus alakja. Nincs olyan hazai Forma-1-kedvelő, aki fülében ne csengene ismerősen Zoltán védjegyévé vált „kapcsolják be a biztonsági öveiket!” rajt előtti mondata.
Mivel a közlekedésbiztonság egy olyan kulcsfontosságú, mindenkit érintő téma, amelyről nem lehet eleget beszélni, nagyszerű, hogy a velünk együttműködő influencerek a társadalom ilyen széles rétegéhez el tudják juttatni az üzeneteinket.
– Terveznek további aktivitásokat közlekedésbiztonság témában?
– Hamarosan további elemekkel gazdagítjuk a „Maradj ember a volán mögött is!” kampányunkat. Többek között szeretnénk eljutni az egészen fiatal közönséghez is, akár további influencerek bevonásával, ugyanis nem lehet elég hamar elkezdeni a biztonságos közlekedésre való oktatást. Ahhoz, hogy elérjük a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban foglalt célkitűzéseket, egy teljes társadalmat érintő komplex személetmódváltásra van szükség a mindennapos közlekedésben.
A HUMDA nem kizárólag kampánytevékenységgel, hanem gyakorlati oktatási napok, tréningek szervezésével is támogatja a balesetmegelőzési törekvéseket. Az egyik legutóbbi rendezvényünk, a Hungaroringen lebonyolított Moto Safety 2021 motoros közlekedésbiztonsági oktatási nap és tréning nagy sikert aratott a motoros társadalom körében, ezért a hétvégén, augusztus 8-án, a zalaegerszegi ZEG Rallyshow-n a Zala ZONE Járműipari Tesztpályán másodjára is megrendezzük. Az ilyen események rendkívül hasznosak, nemrég egy levélíró például arról számolt be, hogy júniusi tréninget követően néhány nappal a Moto Safety-n tanult megfelelő fékezéstechnikával elkerült egy elmondása szerint súlyos, akár végzetes kimenetelű balesetet. Az ilyen visszajelzések további megerősítést adnak abban, hogy indokolt az oktatási nap és tréning rendszeres lebonyolítása. A továbbiakban a HUMDA eltökélt kifejezetten a gyerekeknek és a családoknak szóló autó-motorsportos és közlekedésbiztonsági eseményeket rendszeresen megrendezése mellett is. Mindezek kapcsán bővebb információ a honlapunkon és a Facebook oldalunkon lesz elérhető.