Azonban ezzel nagyjából véget is ért az, aminek a TV2-nél örülhetnek az elmúlt hétből. Csatornaszinten az RTL Klub nyerte a hetet, nem is kis előnnyel.
Az elmúlt hét napban egész nagyra nyílt a főműsoridős olló az RTL Klub és a TV2 között. Előbbi 15,7 százalékos, utóbbi 9,7 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, mostanában azért ennél jóval kisebb differenciához voltunk szokva.
A hétköznapokat egyébként egész simán abszolválta az RTL Klub, viszont a szombat és a vasárnap már keményebb meccseket hozott, de azt is nyerték. Konkrétan szombat este az RTL Klub 18,6 százalékos, a TV2 15 százalékos közönségarányt ért el. Vasárnap este az RTL Klub 16,5 százalékos, a TV2 15,1 százalékos share-t produkált.
Csoportszinten is erősebb volt az RTL Magyarország, a csatornáik 25,8 százalékot, a TV2 Csoport pedig 20,9 százalékot ért el a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.
A nagyobb nemzetközi csatornaportfólióknál kicsit felbolydult a sorrend, ugyanis a Sony érte el közülük a legjobb, 6,7 százalékos eredményt. A ViacomCBS 5,7 százalékos, az AMC csatornái pedig 4,8 százalékos közönségarányt hoztak össze.
35. hét / 34. hét / 33. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,7% / 12,8% / 11,6%
TV2 – 9,7% / 8,7% / 10,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (35. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 3,7% (4,5%)
Híradó – 15,3% (15,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,2% (14,2%)
Keresztanyu – 17,4% (16%)
Survivor – 15,5%
TV2
A bosszú csapdájában – 13,2% (13,9%)
Tények – 15,5% (15,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,2% (10,9%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 9,1% (9,3%)
Totem – 7,3% (9,6%)
Múlt héten azt írtuk, hogy a TV2-n futó Totem esetében a formátumban benne van, hogy épülni fog még a nézettsége. Ez egyelőre nem jött be, rontottak a nem túl erős kezdéshez képest is. Az RTL Klubon a Keresztanyu és a Survivor új évada is látványosan jobban teljesített, uralták az adott műsorsávokat. Különösen fájdalmas lehet ez a TV2-nek annak fényében, hogy pár hete a Szerencsekerékkel még a konkurens nyakát szorongatták.
Annak viszont örülhetnek a TV2-nél, hogy a Sztárban sztár leszek annak ellenére is egész jól kezdett, hogy nagyon erős ellenfeleket kapott. Szombaton A mi kis falunkból dupla epizódot sugárzott velük szemben az RTL Klub, vasárnap pedig az Álarcos énekest tűzték műsorra.
Share-ben nagyon hasonlóan hozott a szombati és a vasárnapi Sztárban sztár leszek (19,4 és 19,5 százalékot). Nézőszámban ez szombaton 241 ezret, vasárnap 292 ezret jelentett.
A mi kis falunk dupla epizódja 21,1 és 21 százalékos közönségarány mellett 260 ezer és 278 ezer nézőt vonzott a 18-49 évesek köréből. A vasárnapi Álarcos énekes pedig 17,4 százalékos share mellett 249 ezer nézőt érdekelt.
Az M4 Sportnak egész szép nézettséget hozott a Magyarország – Anglia focimeccs. Erre a 18-49 évesek köréből 202 ezren (15,9 százalékos share mellett), a teljes lakosságból pedig 482 ezren (13,7 százalékos share mellett) voltak kíváncsiak. A vasárnapi Albánia – Magyarország mérkőzés már szolidabb érdeklődést produkált, a 18-49 évesek körében ez 123 ezer nézőt és 11 százalékos share-t jelentett.
Az elmúlt hét legnézettebb műsora a Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása volt. A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is az élen végezett, utóbbinál 859 ezres nézőszámmal.
Az RTL Klub esetében a 18-49 éveseknél A mi kis falunk teljesített a legjobban, 278 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig a hétfői Keresztanyu miatt kapcsolt a legtöbb néző az RTL Klubra, szám szerint 744 ezren.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.