- Hirdetés -

Egyre többen használnak elektronikus tárcát

|

Az Európai Unió egységes elektronikus személyazonosító tárca létrehozásán dolgozik, amely lehetővé teszi az elektronikus személyi igazolvány, a jogosítvány, bankkártyák és más fontos dokumentumok tárolását egyetlen alkalmazásban. A kezdeményezés a digitális tárcák terjedéséhez hasonlóan – amelyet a fogyasztók eleinte elsősorban online vásárlásra használtak, mára viszont közel ugyan annyian fizetnek vele fizikai üzletekben is – gyorsan általánossá válhat a világjárvány utáni valóságban. Magyarországon a vásárlások fele ugyan még mindig készpénzes, de 2020-ban több mint 800 000 kártyát regisztráltak mobiltárcába, amivel használatuk elérte a 14% -ot a felnőtt lakosság körében.

Az „elektronikus tárca” kifejezést általában olyan mobilalkalmazásokra használják, amelyekben a felhasználók bankkártya hozzárendelésével különböző pénzügyi műveleteket hajthatnak végre, ill. számos tranzakció kezelhető egy helyen. Az Európai Bizottság most új digitális személyazonosító rendszert tervez létrehozni, amely lényege, hogy egy alkalmazáson belül tárolhatók lesznek a személyes dokumentumok, jogosítvány, bizonyítványok, diplomák, bankszámlák és bankkártyák.

„A piac innovációra való nyitottságát figyelembe véve, úgy gondoljuk, hogy az Európai Bizottság kezdeményezése sokak számára lesz vonzó megoldás Magyarországon. Tapasztalataink szerint a könnyű hozzáférhetőség és gyors kezelhetőség miatt a magyarok nyitottak rá, hogy dokumentumaikat digitális formában tárolják. A megoldás különösen hasznos lehet az utazások során, mivel a repülőtereken vagy a szállodában történő ügyintézéshez elég csak az okostelefonunkat elővenni, amelyben minden szükséges dokumentum megtalálható” – mondja Dawid Rozek, a Zen.com online és offline fizetésekhez használható applikációt kínáló vállalattól.

A magyarok is kezdi felfedezni a digitális fizetés előnyeit

A járványhelyzet hatására 2020-ban a magyar piacon a fintech szegmens szereplői jelentősen növekedést könyvelhettek el mind a tranzakciók volumene mind pedig a tranzakciók száma tekintetében az előző évhez képest, miközben jelentősen bővíteni tudták ügyfélbázisukat is. Ez elsősorban annak a nemzetközi fogyasztói trendnek köszönhető, amelynek középpontjában kényelem és rugalmasság iránti igény állnak. A Zen.com fizetési szolgáltató „Kényelmes hódítók” című piaci elemzése szerint az új típusú fogyasztók számára a legfontosabb szempontok egy webáruházban való vásárlás során a rövid szállítási határidők, az ügyélszolgálattal való beszélgetés lehetősége, a cashback kedvezmények elérhetősége, a legmagasabb tranzakciós biztonsági szint rendelkezésre állása, valamint a különféle, kényelmes fizetési módok elérhetősége. Offline vásárlás esetén Magyarországon az érintésmentes fizetés tekinthető szabványnak – 2020-ban a kibocsátott kártyák 99% -a érintésmentes volt, és a terminálok 98% -a elfogadta az ilyen kártyákat.

E-fizetés digitális pénztárcában

Az elektronikus pénztárcák által kínált szolgáltatások követik az igényeket és egyre kevésbé korlátozódnak online használatra. Egy a világ 9 meghatározó piacán[4] készült kutatás szerint 10-ből már 4 tranzakció történik digitális tárca használatával az e-kereskedelemben, ezért az elektronikus fizetések digitális tárca formájában történő integrálása az Európai Bizottság által javasolt keretrendszerben az online és offline vásárlásra is megoldást kínál.

„A fogyasztók kényelmesen és egyszerűen szeretnének vásárolni. A digitális tárcák tökéletesen illeszkednek ebbe a trendbe, mert egyszerre több fizetési mód használatát is lehetővé teszik. A digitális tárcák működhetnek úgy is mint az Apple Pay vagy a Google Pay esetében, amelyekben a bankok és pénzügyi szolgáltatók tokenizált kártyáit tarthatjuk, de úgy is mint például a Zen.com-nál, amely egy olyan folyószámlát kínál, amely többféle megoldással feltölthető és fedezetként szolgál kártyás fizetéskor, legyen szó online vagy fizikai üzletben történő vásárlásról” – teszi hozzá Dawid Rozek, a Zen.com-tól.

Az e-tárca előnyeit a magyar fogyasztók is kezdik megtapasztalni, jelenleg az e-kereskedelemben vásárló honfitársaink mintegy 5%-a használja online fizetés során, és a megoldás népszerűsége várhatóan gyorsan fog nőni a következő években: a Mastercard adatai alapján 2020-ban a pénztárcák részesedése az érintés nélküli tranzakciókban már 8% volt.

„Az iparág az elektronikus pénztárcák gyors terjedésével számol, mivel a fogyasztók számára az offline és az online világ egyre kevésbé válik szét, és ha fizethetnek elektronikusan online üzletekben, akkor szívesen választják ugyan ezt a megoldást a közeli élelmiszerboltban is. Ez különösen a fiatalabb generációk körében tapasztalható” – mondja Dawid Rożek.

A EU tervezet értelmében a tagállamok olyan digitális tárcát kínálnak majd a polgároknak és a vállalkozásoknak, amelyek segítségével a személyazonosságot és számos más hivatalos dokumentumot igazolhatnak. A jogalkotási folyamattal párhuzamosan az EU együttműködik a tagállamokkal és a magánszektorral az európai digitális identitás technikai vonatkozásainak kialakításán. Hogy a kezdeményezés mennyire lesz sikeres az idő fogja eldönteni, de az elektronikus pénztárcák piaci térnyerése elkerülhetetlennek látszik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...