A hotelszakmával foglalkozó, októberben induló podcast – az azonos nevű európai iparági platform része – a vendéglátásban dolgozók történeteit meséli el. Az Accor a szakma minden szereplőjét bátorítja, hogy #HeartOfHospitality hashtaggel ossza meg történeteit. Az első évad interjúalanyai az iparág nemzetközi nagyágyúi és a jövő fiatal vezetői lesznek, a témák között megjelenik a gasztronómia, a vendéglátás jövője, a nők szerepe a szektorban és a fenntarthatóság is.
Az Accor ma indult páneurópai kampánya és iparági podcastja a hoteliparban dolgozó emberekről szól, akik a szakma szívét és lelkét jelentik. A hotelipar megtestesíti mindazt, ami a legjobban hiányzott az elmúlt évben – az utazás, a bárok, az éttermek, a wellness, az élmények, a felfedezés, a kapcsolatok, és legfőképpen az emberek. Az Accor legújabb kampánya, a Heart of Hospitality (A vendéglátás szíve) szeretné egyesíteni mindazokat, akik támogatják az ágazatot és az azt különlegessé tevő embereket.
„Az iparágunk az érzésekre épül – mondta Duncan O'Rourke, az Accor Northern Europe vezérigazgatója. – Emberekkel foglalkozunk, nálunk csak ez számít: a munkatársaink, a partnereink és a vendégeink. Minden vendéglátóhely arra a szívre és lélekre épül, amit a szenvedélyes, kreatív és szorgalmas emberek tesznek bele nap mint nap. Aki belép egy szállodába vagy vendéglátóhelyre – legyen az vendég vagy munkavállaló –, élményt, a másokkal való érzelmi kapcsolódást keresi. Ezért olyan fontos a mi szakmánk, és ezért hiányzott annyira az elmúlt másfél évben. A szektor az emberi törődésre épül. A vendéglátás azért számít, mert szíve van.”
A kampány része a független mikrosite, ahol inspiráló történeteket olvashatunk a vendéglátás pillanatairól, illetve az egyedi podcast, amely megszólaltatja az Accornál és a teljes vendéglátóiparban dolgozó szakmabelieket.
A Heart of Hospitality Podcast
A kampányhoz hasonlóan Heart of Hospitality néven induló iparági podcast a hotelszakmába és az ott dolgozók életébe nyújt bepillantást, műsorvezetője Duncan O'Rourke, az Accor Northern Europe vezérigazgatója.
A podcast első hat epizódja vezető iparági szakértők – például MPS Puri és Filip Boyen – részvételével többek között a következő témákkal foglalkozik:
Gasztronómia és a vendéglátás varázsa: MPS Puri a vendéglátás iránti szenvedélyéről
A vendéglátás jövője: fiatal tehetségek és oktatás
Nők a vendéglátásban
Ínyenc életmód: beszélgetés séfekkel
Build back better! Építsük vissza jobban: fenntarthatóság a vendéglátásban
Luxusutazások: a világ leleplezése
Az első epizódban Duncanhez csatlakozik régi barátja, munkatársa, a szektor világszerte ismert vezetője, MPS Puri, akivel a gasztronómia művészetéről és a vendéglátás csillogásáról beszélgetnek. Puri inspiráló személyiség, világhírű Food&Beverage szakértő egy olyan ágazatban, amelyet ő „a szállodaipar legszexibb részének” nevez. A podcastban öt évtizedes karrierje történeteit osztja meg a hallgatókkal.
A vendéglátás azért számít, mert szíve van
Az Accor kampányának célja, hogy lendületet adjon annak az ágazatnak, amelyet világszerte súlyosan érintett a világjárvány és a nyomában járó jogszabályok és korlátozások.
Minden tizedik munkavállaló a vendéglátásban és az idegenforgalomban dolgozik. Ezen munkahelyek jelentős része elveszhet a Covid miatt - nem az iparág csökkenése, hanem a beutazási tilalmak, határzárak és karanténintézkedések miatt, amelyek megakadályozzák, hogy a munkavállalók visszatérjenek a munkahelyükre és végezzék a munkájukat. A kereslet és a fellendülés egyértelmű jelei mutatkoznak, de a vendéglátóipar többszörös kihívással kell szembenézzen. A világjárvány idején hazájukba visszatért vagy beutazási engedélyt nem kapó munkavállalókat nem lehet alkalmazni, a belföldi munkaerő hiányzik, a globális ellátási láncok nyomás alatt vannak, és érvényesek még az utazási korlátozások is.
„E kihívások ellenére a vendéglátásban dolgozók minden nap szélesre tárják az ajtókat és gondoskodnak a vendégekről. Megteremtik a pillanatokat, amelyek révén az emberek újra kapcsolatba kerülhetnek szeretteikkel, és évek múlva is emlékezetes élményeket teremtenek a vendégek számára. Ez a kitartás, szenvedély, kreativitás és gondoskodás egyedülálló a mi szektorunkban, és rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese lehetek.”
„Gondoljunk a legutóbbi nyaralásunkra, a barátainkkal eltöltött különleges születésnapi vacsorára, vagy az üzleti útra, ahol végre nyélbe ütöttük az egyezséget! Nap mint nap, szerte a világon az emberek vendéglátóhelyeken ünnepelnek, álmodoznak, kiszakadnak a hétköznapokból, dolgoznak, játszanak és időt töltenek szeretteikkel. Micsoda iparág részesei lehetünk – az értékes pillanatok és szép emlékek mögött a mi munkánk van a háttérben. Ezért indítottuk el a Heart of Hospitality kampányt, hogy emlékeztessük a világot: szív és lélek nélkül nem létezik vendéglátás. Ez a világ egyik legértékesebb és legbecsesebb iparága. A vendéglátásban nincs két egyforma nap, ember vagy pillanat. Minden egyedi és személyes, és minden az emberekről szól – ezért olyan különleges. Az Accor az egész világon vezető szerepet tölt be a vendéglátásban, büszkék vagyunk arra, hogy a szakmát és a szakmában dolgozók életét és történeteit reflektorfénybe állíthatjuk” – zárta Duncan O'Rourke.
Az Accor arra bátorítja az iparágban dolgozókat, hogy a Heart of Hospitality weboldalon vagy a közösségi médiában a #heartofhospitality hashtaggel osszák meg történeteiket.
A Heart of Hospitality az Accor által létrehozott iparági platform, amely a világszerte a hoteliparban dolgozók – az összes munkavállaló tizede – hangját képviseli.