Ismét az X-Faktor volt a hét legnézettebb műsora. A második legnézettebbnek pedig a Sztárban sztár leszek bizonyult. Jelentős hatással volt a múlt hét nézettségi versenyére a Nyerő páros indulása.
Az elmúlt héten közel két százalékpontot erősödött az RTL Klub (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben), ezzel 19,3 százalékos közönségarányt hoztak össze. Régen jártak már ezen a 20 százalékhoz közeli szinten. Ezzel párhuzamosan a TV2 heti share-je egy kicsit csökkent és 14,2 százalékkal zárták a hetet. Ez azt jelenti, hogy a két csatorna közötti különbség egész nagyra, 5,1 százalékpontra nőtt.
A hétfőtől péntekig terjedő időszakban kicsit még ennél is nagyobb volt a differencia. Az RTL Klub majdnem pontosan azt szállította, mint a teljes héten, 19,4 százalékot, a TV2 pedig 12,7 százalékot ért el.
A várakozásoknak megfelelően a hétvége ismét jelentős különbségeket hozott. A szombati főműsoridőt az RTL Klub nyerte 27,3 százalékkal. A TV2 aznap este 12,1 százalékos közönségarányt produkált. A vasárnap estét a TV2 nyerte 22,8 százalékkal, miközben az RTL Klub 11,3 százalékot ért el.
A teljes csatornapereputtyok tekintetében az RTL Magyarország nyerte a hetet 28,6 százalékkal. A TV2 Csoporthoz tartozó televíziók 25,3 százaléknyi közönségarányt gyűjtögettek össze.
A nemzetköz portfóliók külön versenyét az AMC nyerte 5,8 százalékos share-rel, majd a ViacomCBS következett 4,3 százalékos, az exSony 3,3 százalékos közönségaránnyal.
42. hét / 41. hét / 40. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 19,3% / 17,4% / 16,4%
TV2 – 14,2% / 15% / 14%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (42. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 3,1% (4,4%)
Híradó – 14,8% (17%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,6% (15,3%)
Keresztanyu – 16,8% (15,5%)
Nyerő páros – 23% (korábbi héten a Survivor: 16,7%)
TV2
A bosszú csapdájában – 13,6% (15,1%)
Tények – 15,5% (16,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,4% (12,7%) – hétfőtől vasárnapig
Séfek séfe – 15,2% (15,1%)
Mintaapák – 5,5% (8%)
Ami az elmúlt egy hétben a főműsoridős nézettségi erőviszonyokat komolyabban megmozgatta az a Nyerő páros volt. Az RTL Klub képernyőjére visszatérő műsor mindegyik nap 20 százalék feletti share-t hozott, az átlaga pedig 23 százalékot tett ki. Pedig a TV2-n a Séfek séfe sem produkált rossz eredményt, a Keresztanyuval még egész jól tartották a lépést, a Nyerő páros kezdése után viszont mindegyik nap megugrott a két csatorna közötti különbség.
Ami a többi műsort illeti, az RTL Klubon a Szerelem van a levegőben című török sorozat továbbra is nagyon kikapott a TV2-s A bosszú csapdájában című szériától. Heti átlagban a Tények is jobb eredményt produkált, mint az RTL Híradó. Viszont a TV2-n tovább csökkent a Mintaapák közönségaránya.
Szombaton az X-Faktor 31,8 százalékos, a Dancing with the Stars 13,3 százalékos share-t ért el. Vasárnap este is papírforma eredményt láthattunk: 24,3 százalékkal nyert a Sztárban sztár leszek, vele párhuzamosan az Álarcos énekes pedig 13,7 százalékkal futott.
A heti műsoros toplista élén ismét az X-Faktor áll. A 18-49 éveseknél 518 ezres, a teljes lakosságnál 1,06 milliós nézettséget tudott felmutatni az RTL-es tehetségkutató. A második helyen a TV2-féle Sztárban sztár leszek végzett, a kereskedelmi célcsoportnál 379 ezer, a teljes lakosságnál kerek egymillió nézővel. A 18-49-es toplistán a harmadik helyre a Nyerő páros csütörtöki adása kapaszkodott fel, amire 324 ezren voltak kíváncsiak. A teljes lakosságnál pedig a hétfői Tények végzett a harmadik helyen, 765 ezres nézettséggel.
A vasárnap esti Forma-1 futam sem volt messze a top 10-től. A 18-49 éveseknél 157 ezres, a teljes lakosságnál 364 ezres nézőszámot produkált a verseny.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.