- Hirdetés -

Így áll a portálok versenye

|

A hírportáloknál kialakult egy négyszereplős élmezőny, egyre kiélezettebb a verseny a vezető pozícióért a 24.hu és az Index között. A női oldalaknál a Femina elhúzott a riválisoktól, míg a gazdasági tematikában a Portfolio.hu rázta le riválisait.

Érdekes kettősséget látni, ha részletesebben megnézzük néhány webes témakörön belül a látogatottsági erőviszonyokat. Egyes tematikáknál nagyon érződik, hogy a netezési szokások lassan változnak, a megszokott oldalaik böngészéséből nem egyszerű kizökkenteni a felhasználókat. Más témakörökben viszont mintha nem lenne ennyire hűséges a közönség. Több esetben is a korábban stabil elsőnek számító piaci szereplőt le tudta gyűrni egy újonnan érkező konkurens. Sorra vettük a legnépszerűbb webes tematikákat látogatottság alapján. Amit ennek kapcsán fontos megemlíteni, hogy minden esetben a belföldi havi elérést néztük meg a valós felhasználók tekintetében.

Híres verseny

A hírportáloknál egy éve ilyenkor a 24.hu nagyon jelentős előnnyel vezetett minden más szereplő előtt. Az Index látogatottsága épp éledezett a nyár végi szerkesztőségcserét követően, ezt kihasználva a második helyre kúszott fel az Origo. Ehhez a vezető hármashoz közel járt a hvg.hu is, de tartósan eléjük kerülni nem tudtak. Az elmúlt hónapokban kissé módosultak az erőviszonyok. A 24.hu továbbra is vezet, de már messze nem utcahosszal. Olyannyira nem, hogy augusztusban az Index magasabb havi látogatószámot ért el náluk.

Az Index egyébként láthatóan erőre kapott, ami különösen annak fényében jelentős eredmény, hogy a tavaly nyári események miatt sokan temették a hírszájtot. Benne volt a pakliban, hogy kicsúsznak az élbolyból, de nem így történt. Ezt leginkább az Origo szenvedte meg, hiszen így visszaestek harmadik szereplőnek, ugyanakkor az elmúlt hónapokban nem volt nagy a lemaradásuk a 24.hu és az Index mögött.

Ami szintén változás az egy évvel ezelőttihez képest, hogy a Blikk.hu felzárkózott a vezető szereplőkhöz. A hírportáloknál tehát van egy négyszereplős élmezőny, ahová a havi szinten hárommillió feletti látogatószámot elérő oldalak tartoznak. A havi látogatók terén utánuk egy nagy szakadék jön, hiszen a hvg.hu 2,5 milliós látogatottságot mutatott fel mostanában – pedig egy éve ilyenkor még a vezető szereplők bajszát húzogatták –, és nagyon közel jár hozzájuk a Ripost is.

Ezen a 2,3-2,5 milliós szinten mozog még az alig több mint egyéves Telex is. A fentiektől pedig kicsit lemaradva következik a 444, a havi látogatószámuk a kétmilliót kerülgeti.

A nőket megcélzó weboldalak versenyében egyértelmű piacvezető a Femina. Júliusban közel 500 ezer látogatót tett ki az előnyük a második helyezetthez képest, de a többi hónapban is meggyőző különbséggel végeztek az élen. A női webes toplista első három helyén egyébként nincs szoros verseny, ugyanis tisztes távolból követi egymást a második nlc.hu és a harmadik Life.hu. Ezek a szájtok kétmillió feletti látogatószámot szállítanak havonta, utánuk nagy lemaradással jönnek a többiek. Júliusban és augusztusban még épp megugrotta a havi egymilliós szintet a Dívány, de a szeptembert már 900 ezres látogatottsággal zárták. Ebben a 900 ezer és egymillió közötti sávban mozog a WMN és a Femcafe is, lényegében havonta változik, hogy melyikük áll jobban.

Üzleti tülekedés

Az üzleti, gazdasági weboldalaknál nagyon sok szereplő versenyez. Néhány évvel ezelőtt még a Napi.hu vezette ezt a tematikát, majd megelőzte őket a Portfolio.hu, mostanra pedig a szintén a Net Médiához tartozó Pénzcentrum is. A vezető trió látogatószámai egész stabilak. Az elmúlt három hónapban a Portfolio.hu 2,3-2,4 millió látogatót ért el havonta, a Pénzcentrum 1,9 milliót, a Napi.hu pedig 1,6-1,7 millióval követte őket.

Ezt a hármast nem veszélyezteti a többi szereplő, ugyanakkor pont ezen a területen látszik, hogy nincsenek bebetonozott pozíciók. Nagyon jó példa erre a Világgazdaság, amely tavaly ilyentájt 400 ezer körüli havi látogatószámmal valahol a középmezőny végén tengődött. Ehhez képest mostanra stabil negyedik szereplővé léptek elő, a szeptemberi havi látogatottságuk már meghaladta az egymilliót.

A Világgazdaságtól biztonságos távolságban, a havi 400-600 ezer látogatós körben nagyon sűrű a mezőny és gyorsan változnak az erőviszonyok. Mindenesetre a Forbes és az Mfor látszik közülük a legerősebbnek. A Profitline, a G7 és a Privátbankár kicsit le vannak maradva tőlük, de igazából nem annyival, hogy akár egy hónap alatt ne tudjanak fordítani. Ezt a tülekedést kicsit távolabbról figyeli a havi 200-300 ezer látogatót vonzó Növekedés.hu és a Piacesprofit.hu.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában található, amelyben megjelent a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit bemutató TOP 25-ös rangsor is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...