A jövő év elejétől jelentős változás jön majd a Meta (korábban Facebook) érdekeltségébe tartozó közösségi felületek hirdetési gyakorlatában, nem lehet majd olyan célzott hirdetéseket elhelyezni, amelyek az emberek érzékeny jellemzőire vonatkoznak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vallás, politikai álláspont, etnikai hovatartozás, szexuális irányultság és egészségügyi jellemzők alapján sem lehet majd célzott hirdetéseket használni.
Az új szabályozás 2022. január 19-től lép életbe a Facebookon, az Instagramon és az összes többi, a Meta alá tartozó közösségi felületen. A döntés kapcsán a cég hangsúlyozta, hogy a célzási lehetőség megvonása azokra az érzékeny dolgokra vonatkozik, amelyekkel az emberek foglalkoznak a közösségi médiában és nem az egyes felhasználók fizikai vagy személyes jellemzőire. Hozzátették azt is, hogy rendszeresen átnézik és frissítik a hirdetés célzási gyakorlatot annak érdekében, hogy egyszerűsítsék a reklámozási rendszer, több értéket teremtsenek az embereknek és hirdetőknek és csökkentsék a zaklatás lehetőségét.
A „Detailed Targeting” opció eltávolítása a Meta közlése szerint nehéz döntés volt számukra és tisztában vannak azzal, hogy ez negatívan hathat bizonyos cégekre és szervezetekre. Több hirdetőjük is felvetette, hogy így csökken a lehetőségük arra, hogy segítsék a pozitív társadalmi változások elindulását.