A múlt hónapban a napi átlagos látogatószám alapján az index.hu volt a legnépszerűbb hazai weboldal, a blikk.hu és a 24.hu előtt – derül ki a DKT elemzéséből. A havi összesített látogatószámot vizsgálva viszont már változik a helyzet, ebben a mutatóban a 24.hu vezet az index.hu és az Origó előtt.
Egy olyan, sok szempont alapján többszörösen cizellált világban, mint amilyen a hazai online világ, félrevezető is lehet egyetlen lista felmutatása; a valóságot jobban leképezheti egy többszempontú megközelítés – írja elemzésében a DKT. A látogatottságmérés eredményeinek bemutatása több dimenzióban, többféle mutatószám alapján történhet. Nézhetjük csak az egyes weboldalak vagy a brandek mutatószámait, mindkettőt tekinthetjük összesített havi szinten vagy éppen a napi átlagokra koncentrálva. Minden esetben különböző mutatószámok segítik az összevetést, ilyen például - más mutatószámok mellett - a gyakran használt egyedi látogatószám (real users) vagy éppen az oldalletöltések (views) száma. Jelen elemzés az egyes weboldalak és brandek napi átlagos és havi összesített látogatószáma alapján történik.
A weboldalak napi átlagos látogatószáma alapján októbert is az index.hu nyerte. Melyet a szeptemberi helyezésén egyet javítva a blikk.hu, majd az elmúlt hónapban egy helyet visszacsúszott 24.hu követ. A napi látogatószám alapján nem változott a helyezése az Origónak, és az nlc-.hu-nak sem – előbbi továbbra is őrzi 4., utóbbi az 5. helyét. Jelenleg 6. a Femina, ami egy hónappal korábban még a 7. helyen állt. Ezt a pozíciót most a Telex foglalja el egy helyezést visszább csúszva. Nyolcadik a ripost.hu, amely két helyet ugrott előre, míg 9. a hvg.hu, amelyik egy helyezést rontott szeptemberhez viszonyítva. A tízes lista utolsó helyén a portfolio.hu áll, 3 helyezést javítva pozícióján.
Ha nem a napi átlagos, hanem a havi összesített látogatószámot vizsgáljuk, akkor jópár helyen módosul a lista. Ez esetben a 24.hu áll az első, az index.hu a második, és az origo.hu a harmadik helyen, miközben a blikk.hu hátrébb sorolódott a negyedik helyre. Az 5. helyen álló femina.hu-t egy szintén női oldal, az nlc.hu követi. Majd a 7. helyen a portfolio.hu következik, amely a napi átlagos látogatószám alapján egy hónappal korábban éppen csak felfért a tízes listára. Nyolcadik helyen a nosalty.hu, kilencediken a ripost.hu, míg TOP10-es lista utolsó helyén a hvg.hu áll.
Egy további – 2021. nyara óta –elérhető lehetőség a brand alapú listák vizsgálata. Egy brand-nek számítanak az azonos vagy gyakorlatilag azonos névvel rendelkező oldalak, applikációk és stream-ek, így egy-egy brand vizsgálatakor mindezek forgalmát figyelembe veszi a mérés. Ahogy a weboldalak, úgy a brandek vizsgálata során is választhatunk a havi összesített vagy a napi átlagos látogatószám használata között.
A havi látogatószám alapján készített TOP10-es brandlista pontról pontra megegyezik az egyes brandekhez tartozó honlapok listájával, ugyanúgy a 24/24.hu áll az első és a HVG/hvg.hu a 10. helyen, és közöttük ugyanúgy sorjázik a többi oldal, illetve brand egymás után.