A tavalyinál sokkal jobb nézőszámot ért el a Nyerő Páros, a hét legnézettebb műsora pedig az X-Faktor volt. Ismét a Sztárban sztár leszek bizonyult a TV2 legnépszerűbb produkciójának.
A mögöttünk álló héten gyakorlatilag ugyanazok voltak a nézettségi erőviszonyok, mint egy héttel korábban. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub 19,6 százalékos, a TV2 10,6 százalékos közönségarányt ért el, ez minimális különbséget jelent a 44. héthez képest. A hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub 18,3 százalékos, a TV2 9,5 százalékos share-t produkált. Szombat este 24 százalékot pakolt oda az RTL Klub, a TV2 10,3 százalékot ért el. Vasárnap már erősebb eredményt hozott a TV2, 15,6 százalék volt a share-jük, de az RTL Klub ennél is többet, 20,9 százalékot teljesített.
A teljes portfóliókat nézve a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország 29,3 százalékot, a TV2 Csoport pedig 23,5 százalékot ért el. A nemzetközi csatornacsoportok közül az AMC-nek futott leginkább a szekér, 5,5 százalékos közönségarányt produkáltak. Utánuk a 4,6 százalékos Antenna Group és a 4,1 százalékos ViacomCBS következett.
45. hét / 44. hét / 43. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 19,6% / 20% / 18,3%
TV2 – 10,6% / 10,9% / 13,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (45. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 4,5% (5%)
Híradó – 16% (16,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,6% (14,1%)
Keresztanyu – 16,6% (15,3%)
Nyerő Páros – 21,5% (21,8%)
TV2
Remények földje – 12,9% (14%)
Tények – 14,4% (14,2%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 9,7% (9,7%) – hétfőtől vasárnapig
Ninja Warrior – 10,7% (10,6%)
Kapd el, ha tudsz – 5,2% (korábbi héten a Mintaapák:5,2%)
Az utolsó hetében is meglepően erős, jellemzően 20 százalék fölötti közönségarányt produkált a Nyerő Páros. Tavaly olyan 17-18 százalékokat hozott a Nyerő Páros, nagyjából azt, amit az akkor előtte futó Drága örökösök. Az sem lett volna rossz eredmény, de az idei szériára valami miatt sokkal jobban rákaptak a nézők. A Ninja Warriortól viszont jobb eredményt lehetett várni ennél a 10 százalék körüli közönségaránynál.
Szombat este az X-Faktor 28,9 százalékos közönségarányt ért el, a Dancing with the Stars 11,5 százalékot produkált. Az RTL-en az Életünk története évadzáró adása 11,8 százalékos közönségaránnyal búcsúzott, ami azért az erős felvezető műsor fényében nem túl combos share. A vasárnapi X-Faktor 24,2 százalékos közönségarányt hozott az RTL Klubnak. A TV2-n képernyőre tűzött Sztárban sztár leszek pedig 17 százalékos közönségarányt ért el.
Az elmúlt héthez hasonlóan a teljes lakosságnál kicsit máshogy néztek ki a hétvégi erőviszonyok. A 4+-os célcsoportnál is nyerte a sávját a szombati X-Faktor, de kisebb volt a Dancing with the Stars lemaradása (21,4% vs. 17,6%). Vasárnap pedig a Sztárban sztár leszek magasabb share-t (20,6%) és nézőszámot produkált, mint az X-Faktor (18,5%).
A heti műsoros toplistát a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a szombati X-Faktor vezeti 466 ezer, illetve 916 ezer nézővel. A 18-49 éveseknél a második legjobban teljesítő produkció a Nyerő Páros csütörtöki adása volt, amire 286 ezren voltak kíváncsiak. A teljes lakosságnál pedig a Sztárban sztár leszek végzett a második helyen 884 ezer nézővel.
A 18-49-es toplistára bekerült a vasárnapi főműsoridőbe is belenyúló Forma-1 közvetítés, ami miatt a kereskedelmi célcsoportból 195 ezren kapcsoltak az M4 Sportra. A teljes lakosságnál 425 ezres nézőszámot ért el az autóverseny.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.