Életünk egyre inkább gyorsul, egy nap alatt többet akarunk tenni, mint amennyit 24 óra lehetővé tesz, és egyre kevesebb időt fordítunk a pihenésre. Kiváltképp igaz az év utolsó hónapjaiban, amikor a munka mellett minden gondolatunk a karácsony, az ajándékok beszerzése és egyéb, az ünnephez köthető tevékenységek körül forog. A Libri idei karácsonyi kampányában arra hívja fel a figyelmet, hogy az olvasás bárhol és bármikor képes kiszakítani minket a hétköznapok sodrásából, így teremtve meg azt a nyugalmat, amire mindannyian vágyunk.
A Sussex-i Egyetem 2009-es kutatása szerint az olvasás nagy mértékben képes csökkenteni a stresszt, még akkor is, ha csak pár percre mélyedünk bele egy-egy könyvbe. A Libri karácsonyi kampányában arra hívja fel a figyelmet, hogy az olvasás nemcsak a szabadidő eltöltésének egy lehetséges módja, hanem egy olyan tevékenység, ami kiszakít a mozgalmas hétköznapokból, nyugalmi helyzetet teremt, így egyfajta terápiaként is szolgál.
A kampány kreatívjain olyan helyszíneket és helyzeteket láthatunk, ahol tökéletes nyugalmat biztosít egy könyv. Egy tömött buszmegálló, egy utasokkal teli vonat, még a nyüzsgő város is alkalmas lehet, hogy az olvasás segítségével teljesen kikapcsolódjunk.
A kampány az olvasás fontosságára és az általa teremtett nyugalomra hívja fel a figyelmet. A libri.hu/nyugalom aloldalon a látogatók beleolvashatnak, illetve belehallgathatnak Bödőcs Tibor, Náray Tamás, Presser Gábor, Fábián Janka, Ugron Zsolna vagy Orvos-Tóth Noémi frissen megjelent műveibe. A részleteket maguk a szerzők olvassák fel. A felolvasásokat nemcsak a weben, de boltterekben kihelyezett QR-kódok segítségével is meghallgathatják az érdeklődők.
A Libri az aloldal mellett tíz könyvesboltjában és tizenkét bevásárlóközpontban otthonosan berendezett olvasósarkokat alakít ki annak érdekében, hogy a közönség egy kis időre kiszakadhasson a karácsonyi bevásárlás nyüzsgő forgatagából. A könyvesboltokban azonban nemcsak az olvasósarkok segítik a kikapcsolódást, hanem egy külön ehhez a kampányhoz írt, az elmélyülést segítő zene is a fiatal magyar zeneszerző iamyank jóvoltából.
A könyvkereskedő azokra is gondolt, akik – a könyvek mellett – haza akarják magukkal vinni az olvasópontok nyugalmát, számukra új merchandising-termékek készültek. A Libri Boxokban az olvasás kedvelt kellékeit kapja meg az közönség, egy klasszikus idézettel díszített puha takaróval, egy bögrével és egy illatgyertyával.
A kampány hirdetései országosan láthatók lesznek, plakátkampány biztosítja a kültéri megjelenéseket, de a kreatívokkal találkozhatunk online és nyomtatott magazinokban is, illetve hallhatjuk rádióspotok formájában, reklámspotként pedig különböző tévécsatornákon és nagyobb videómegosztó-felületeken láthatjuk őket viszont.
A Libri Magazin, valamint a Libri Könyvesboltok közösségimédia-oldalai is a nyugalmat és az olvasás kikapcsolódást segítő szerepét tematizálják az elkövetkezendő hetekben.
A Libri Magazin Irodalomterápia néven indít új rovatot, valamint Könyvtámasz címmel saját podcast-műsort, így hangsúlyozva a kampány üzenetét és kiszolgálva a márka hosszú távú céljait. A podcast-műsor első vendégei nem kisebb sztárok lesznek, mint Fábián Janka, Orvos-Tóth Noémi és Presser Gábor. A beszélgetéseket Szűcs Péter író, újságíró vezeti, segítségével betekintést nyerhetünk a megszólalók életébe, munkásságába és megismerhetjük frissen megjelenő könyvük kulisszatitkait is.