A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és az alapanyagok zárt körforgásának biztosítása. A körforgásos gazdaság iránti elkötelezettség részeként a márka számos vállalást tett az újrahasznosítás fellendítése és az egyszer használatos műanyaghulladék megszüntetése érdekében.
A Zewa útja a környezettudatosság felé 2019-ben kezdődött, amikor a márka egyrészt újrahasznosíthatóvá tette kiszereléseit, valamint célul tűzte ki, hogy 2025-re 85 százalékban megújuló vagy újrahasznosított műanyagot tartalmazzanak csomagolásai. A Zewa 2020-ban mutatta be először az újrahasznosítható csomagolásait vásárlóinak, és megkezdte a fosszilis alapú szűz műanyag egy részének helyettesítését újrahasznosított műanyaggal.
A Zewa, a fogyasztói papírtermékek egyik vezető gyártója még tovább növelte erőfeszítéseit annak érdekében, hogy olyan csomagolási megoldásokat kínáljon, amelyek hozzájárulnak a környezetszennyezés csökkentéséhez. A könnyebben újrahasznosítható csomagolások kifejlesztése mellett a márka tovább növelte az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolóanyagokban. Műanyag csomagolásaik 33 százalékát ma már a fogyasztás utáni újrahasznosításból nyerik. Mindezek az erőfeszítések segítettek a Zewa-csomagolások szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében.
A Zewa az elmúlt években aktívan törekedett a szén-dioxid lábnyomának csökkentésére. A cég ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzött ki, kötelezettséget vállalt például a fosszilis alapú műanyagok használatának jelentős csökkentésére. A Zewa célja, hogy 2025-re legalább 85 százalékban újrahasznosított vagy megújuló alapanyagot tartalmazó műanyagból készüljön valamennyi csomagolása. A Zewa célkitűzései követik az Ellen MacArthur Alapítvány "Új műanyaggazdaság" elnevezésű kezdeményezésében lefektetett elveket, amelyeket az Essity, a Zewa gyártója is magáénak vall.
„Erőfeszítéseink jól mutatják, hogy kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a fenntarthatóságnak, és megerősítik elkötelezettségünket a csomagolásaink ökológiai lábnyomának csökkentése iránt. Piacvezetőként felelősségünknek tekintjük, hogy élen járjunk a fenntarthatóság előmozdításában és a körforgásos gazdaság megteremtésében” – mondta Volker Zöller, az Essity fogyasztói cikkekért felelős elnöke. „Csomagolásainkat úgy terveztük, hogy minimalizáljuk a hulladék mennyiségét, miközben maximálisan megőrizzük termékeink védelmét. Mindehhez a lehető legtöbb újrahasznosított és megújuló anyagot használjuk, fenntartható alternatívát kínálva a fogyasztóknak. A fenntarthatóságot ma már a vásárlók is jobban elvárják, mint korábban, és mi is mindenkit arra biztatunk, hogy gyűjtse szelektíven a hulladékot, így biztosítva az újrahasznosított műanyag elérhetőségét a piacon.”