Szili Tímea
Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató
– Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött reményeket, milyen az érdeklődés?
– Tizenöt éves fejlesztői munka áll a projektcsapat mögött, rengeteg kihívás övezte a teljes folyamatot, az egyik legkézenfekvőbb nehézség, hogy a pandémia közben nyitottunk. Ugyanakkor több, mint tíz éve nem nyílt ilyen méretű bevásárlóközpont Magyarországon, a régióban is unikumnak számít a projekt volumene, különleges élmény ennek a részese lenni. Nagyon büszkék vagyunk, óriási szakmai és fogyasztói érdeklődést tapasztaltunk az elmúlt hetekben.
– Milyen kampánnyal készültek a pláza megnyitására? Milyen üzeneteket akartak hangsúlyozni az új bevásárlóközpont kapcsán?
– A kreatív koncepció rendezőelve éppen ez az unikum jelleg volt. A teljes fejlesztési folyamatot végigkísérte az a szemlélet, hogy a csapat a legjobb, legmodernebb, legátgondoltabb, legkényelmesebb, legszebb, legokosabb plázát akarta a magyar piacra tenni. Nyilván kommunikációs szempontból kihívás a szuperioritást megfogni, de úgy érzem, sikerült. Szlogenünk a „Tele legekkel” lett, amibe mindannyian beleszerettünk. Az első hónapokban, hetekben természetesen az általános awareness felépítése volt az elsődleges, szándékosan nem terveztünk hosszú teaser időszakot, így tulajdonképpen minden a nyitás hónapjára összpontosult.
– Mi jelentette a legnagyobb kihívást a kampány tervezése során?
– A már említett szuperioritással kapcsolatos dilemmán túl nem lehet elmenni a koronavírus okozta bizonytalanság napi kihívásai mellett. Sok szcenárióval dolgoztunk végig, folyamatosan tárgyalásokat folytattunk arról, hogy „mi lesz, ha”, hálás vagyok a partnereinknek is, akik társak voltak ebben, és igazodtak hozzánk. Szintén kihívás volt a projekt komplexitása, a célcsoportok, perszónák sokszínűsége, heterogenitása, amit a médiatervezés során egy pillanatra sem lehetett figyelmen kívül hagyni.
– Milyen sűrűn fordul meg az új plázában?
– Csapatommal a teljes cégcsoport (Futureal, Cordia, HelloParks) hazai, illetve nemzetközi marketing és kommunikációs tevékenységét támogatom, az irodám a Corvin Sétányon van. Ugyanakkor természetesen az Etele Plaza most fókuszprojekt sokunk életében, fontos a személyes jelenlét, egy héten többször megfordulok a helyszínen. Közel lakom, így sokszor hétvégén is, vásárlóként is, a családom még egyelőre türelmes.
– A karácsonyi szezon kiemelten fontos időszak a kereskedelem számára, hogyan készülnek erre az Etele Plazánál, milyen aktivitásokat terveznek?
– Alapvetően az Etele Plaza megalkotásakor élményalapú bevásárlóközpontban gondolkodtunk. Ennek elemei a saját rendezvényeink, nyereményjátékaink, a bérlői aktivitások, az esztétika, a megalkotott terek, a különleges karácsonyi dekoráció, az installációk, selfie pontok, az okos funkciók, az emeltszintű VIP szolgáltatásaink, CSR tevékenységünk, illatmarketingünk, minden, amivel élményt nyújtunk és az érzékekre hatunk az ott töltött idő során és azon kívül is. A kiemelt ünnepi időszakot dedikált kampánnyal és aktivitásokkal is támogatjuk természetesen, érdemes követni bennünket. Sajnos a pandémia ismét nem kedvez a szektornak, de a biztonságot szem előtt tartva is arra törekszünk, hogy mindig történjen valami, mindig tapasztaljanak újat az idelátogatók, és nem csak a karácsonyi készülődés során, hanem utána is.
– Véleménye szerint hogyan kezelte a magyar marketingszakma a koronavírus-járvány okozta kihívásokat?
– Nem gondolom, hogy általános trendek és tanulságok lennének igazak az elmúlt hónapok kapcsán a teljes szakmára vonatkozóan, iparágtól függetlenül. Voltak nyertesek, voltak átmeneti nyertesek és voltak nagy vesztesek is. Igaz ez a marketingre és a média területeire is, így mindenkire kicsit másként hatott szakmailag és személyesen is, mások voltak a túlélési stratégiák is. Szeretném hinni, hogy türelemmel, és kellő flexibilitással, megerősödve jövünk ki a pandémiából.
– Van olyan dolog, amit minden marketing-döntéshozó megtanult az elmúlt másfél évben, a COVID-járvány alatt?
– Az újratervezést és a rezilienciát. Voltak fájdalmas pillanatok, de ez persze nem csak a marketing területére igaz. Ilyen rövid idő alatt, egyetemlegesen a teljes emberiségre, ekkora változást nem mért ránk még más jelenség. Nem fog elmúlni nyomtalanul.
– Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?
– Sokat interjúztatok, azt tapasztalom, hogy nagy a türelmetlenség a fiatalokban. Ez tud hajtani előre, de fontos mellette kellő alázattal és türelemmel hozzáállni a szakmához, márkához, munkahelyhez. Szerelem nélkül nem megy! Meg kell érteni, tapintani a terméket, beszélni a fogyasztókkal ahhoz, hogy értékeset alkossunk. Szerencsés vagyok, több iparágban kipróbálhattam magam és hálás vagyok mindenkinek, akitől tanulhattam. Vegyétek körül magatokat okos és inspiráló emberekkel, és úgy kérdezzetek, mindenkitől, hogy halljátok meg a válaszokat is. A csapatmunkában hiszek.
– Véleménye szerint milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t?
– A fenntarthatóságot, zöld koncepciókban gondolkodást szerintem már nagyon a bőrünkön érezzük, és azoknak is el kell kezdeniük foglalkozni vele komolyan, akik eddig halogatták. A digitalizáció, adatalapúság, marketing automatizáció térnyerése biztosan minden fronton folytatódik, de szerintem marad a marketingnek mindig is egy olyan szelete, amit a tapasztalat és a megérzések is hajtanak, és amiben hinni kell.
– Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?
– Nagyon speciális termékekkel foglalkozom, nem jellemzőek az impulzus vásárlások lakásválasztásban, vagy irodabérleti dealekben. Így erre nehéz egyértelmű választ adni. Az Etele Plaza életébe az influenszereket könnyebb beilleszteni, és látjuk a helyét, erejét, de a szakmai kommunikációban, vagy B2B kampányokban nem használjuk. A videós tartalmak ugyanakkor tényleg dübörögnek minden szegmensben, nem csak a figyelem felkeltésekor, hanem azt is tapasztaljuk, hogy hamarabb néznek végig a felhasználók egy félperces tutorialt, mint hogy elolvasnának egy többoldalas ismertető anyagot. A mi iparágunkban már évek óta jelen vannak a 3D-s eszközök, a Cordia lakásokat is egy VR-ra épülő webshow/showroom segítségével prezentáljuk, adjuk el akár az irodában, akár online csatornán, sok esetben kvázi a tervezőasztalról. Működik.
– Melyik volt az a könyv, vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt Önre?
– Amikor kikapcsolódásra vágyom, Musso regényeihez szívesen nyúlok. Mély hatással a közelmúltban Edith Eger könyve volt rám. A karanténos időszakban a nagy filmélmények elmaradtak. Ugyanakkor néhány hete a családommal megnéztük A Pál utcai fiúk előadást a Vígszínházban, egy csoda volt. Napokig a hatása alá kerültem, különleges volt a lányaim társaságában újraélni egy kötelező olvasmányt, bejártuk a helyszíneket is utána, igazi kiszakadás volt. Mindenkinek ajánlom!