Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a Celeb vagyok, ments ki innen!-ből és a Való világból is. Ugyanakkor a reklámidők 2021-ben ismét nagyon telítetté váltak, így jövőre áremelés lesz az R-Time-nál.
Az RTL-nél nagy hangsúlyt kap az RTL Most+ streamingplatform, ami immár több mint kétmillió háztartás számára elérhető. A Nielsen mérése alapján a streaminget is magában foglaló „other tv” kategória, ha külön csatorna lenne, akkor már piacvezetőnek számítana a 18–49 éveseknél és főműsoridőben. Azaz meglehetősen fontos erre a területre is figyelniük, így érthető, hogy egyre több olyan RTL-es tartalom lesz, ami először vagy akár kizárólagosan az RTL Most+-on nézhető meg.
Jó példát jelentenek erre az RTL által az idén megszerzett sportjogok, hiszen az Európa-liga és az Európa Konferencia Liga fordulóinak egyes mérkőzéseit az RTL+ lineáris csatornán nézhetik meg a sportrajongók, további nyolc mérkőzést viszont csak az RTL Most+ platformon közvetítenek.
Az előre hozott digitális premiereket pedig elsősorban a sorozatoknál alkalmazzák. Így például A Tanár negyedik évadát az RTL Most+-on már láthatják a nézők, az RTL Klub képernyőjére pedig jövőre érkezik. Még az idén, a német premier másnapján mutatják be az Erzsébet magyar királynéról szóló történelmi sorozatot, a Sisit, de első körben szintén a digitális platformjukon.
Az idei Big Picture-ön kiderült, hogy az RTL Magyarország meglévő műsoraik közül melyikből jön mindenképp új évad 2022-ben. Ezek egy része már tudható volt, de több újdonságról is beszámoltak. Így új évad érkezik a Cápák között című üzleti show-műsorból, a Konyhafőnökből pedig 2022-ben is lesz civil, valamint VIP évad. Az idén nyáron mutatták be A Mestercukrász, az édesszájú konyhafőnök első évadát, ez a műsor szintén visszatér jövőre az RTL Klub képernyőjére.
A 2021-es nézettségük alapján nem meglepő az sem, hogy újabb szériát rendeltek be a Házasodna a gazdából, a Nyerő párosból, valamint az is biztos, hogy jövő ősszel jön az X-Faktor 11. évada. Két nagy visszatérő produkcióról is lesz. A Való világ legutóbbi, 10. évada 2021 februárjában ért véget, de jövőre újra látható lesz, a korábbiak hoz hasonlóan az RTLII-n. Öt év szünet után pedig ismét jön a Celeb vagyok, ments ki innen! Ennél a műsornál a 2017-es szériát Lékai-Kiss Ramóna és Puskás Péter vezette, miután a Rádió 1 akkor nem engedte el Sebestyén Balázst és Vadon Jánost a dél-afrikai forgatásra. Most azonban sikerült megállapodni a rádióval, így visszatérhet a Sebestyén–Vadon páros.
A saját gyártású sorozataik közül folytatódik A mi kis falunk és a Keresztanyu, és 2022-ben bemutatják a Mellékhatás második évadát is. Említettük már A Tanárt, aminek a kapcsán az is elhangzott a Big Picture-ön, hogy a jövő év elején képernyőre kerülő lesz az utolsó évada.
Mindezeken felül több új sorozatról is beszámolt, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója. Hámori Barbara showrunner nevéhez fűződik a Tihanyban játszódó széria, a Hotel Margaret, ami egy gyilkossági nyomozás történetét meséli el. Újdonság lesz a Séf meg a többiek című szitkom, amelynek szintén ő a showrunnere. A Séf meg a többiek egyébként egy orosz sorozat adaptációja. Ugyancsak külföldi példa alapján készül a Nagy Fehér Főnök című széria, aminek az eredetije néhány évvel ezelőtt komoly sikerrel futott a cseh közszolgálati televízióban.
Bemutatnak egy saját fejlesztést is A király címmel, amely Zámbó Jimmy életét meséli el. Ennek az érdekessége, hogy limitált sorozatról van szó, azaz 10 rész lesz belőle és nem is terveznek folytatást.
Az idén újra visszatért az a probléma a tévés hirdetési piacra, amit a pandémia eleinte elfedett, azaz nagyon telítetté váltak a reklámidők és a non-spot felületek is. Tehát a kereslet növekszik, viszont nincs elegendő reklámidő, ami a televízióknak, a hirdetőknek és az ügynökségeknek sem jó.
Emiatt Dudás Gergely, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Magyar ország kereskedelmi
igazgatója beharangozta, hogy jövőre náluk áremelés lesz (egyébként az Atmediánál is). Ez a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy új havi szezonindexeket vezetnek be. Hirdetőnként eltérő lehet az emelkedés mértéke, de Dudás Gergely úgy számol, hogy átlagosan 14-15 százalék körül alakul.
Ráadásul bevezetnek egy új elemet, a market indexet, aminek a maximális mértéke 10 százalékpont lehet. Ennek a funkciója az, hogy egyetlen hirdető se szembesüljön azzal, hogy a kampányát az adott hónapban nem tudják befogadni. Magyarán a market index egy tartalékelem arra az esetre, ha egy-egy hónap nagyon telítetté válik.
Heszler Róbert
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami megvásárolható a Digitalstandon is.