A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt.
Míg a TikTok korábban csupán 15-30 másodperces videókat engedélyezett, felismerve a felületében rejlő lehetőségeket, ez az időintervallum egészen 3 percig lett bővítve. Elsőre nem tűnhet soknak, mégis elég teret biztosít arra, hogy a platform a komolyabb tartalmaknak is helyet adhasson. Ezzel pedig élnek is a felhasználók.
Szórakozás, tanulás, ismeretszerzés pár görgetéssel
A hazai tartalomgyártók is hamar megtalálták helyüket a rövid videós formátumban: nem kell messzire mennünk, hogy rövid novellákat és regényírási kulisszatitkokat kapjunk egy írótól, önfejlesztő gyakorlatokra leljünk egy pszichológustól-, kémiai kísérleteket láthassunk-, elsajátítsuk az otthoni vegyszermentes takarítást, ráleljünk a múlt érdekes és megdöbbentő titkaira, vagy épp belelássunk egy orvos fejébe.
A TikTok sikere többek között az egymást gyorsan váltó tartalmainak, könnyű tematizálásának, változatos videós szűrőinek, zenei kínálatának köszönhető, ám nem szabad elmenni amellett sem, hogy a Covid-19 vírus miatti pandémia is hatással volt a felhasználók számának növekedésére.
„Az elmúlt években a Facebook, az Instagram és a YouTube uralkodását nem nagyon tudta megtörni egyetlen új felület sem hazánkban. Egészen a TikTok megérkezéséig, ami a Covid-időszak alatt robbant be” – mondta Farkas Dániel, a Star Network Influencer Ügynökség szakmai vezetője, aki egy igen érdekes folyamatra is felhívta a figyelmet.
A TikTok egyre nagyobb teret nyer a hazai PR területén, köszönhetően a felhasználói bázis „korosodásának”, és a rajta megjelenő hosszabb, komolyabb, informatívabb tartalmaknak. Egyelőre itthon még kevés vállalat, márka rendelkezik saját csatornával, akik azonban belevágtak, nem bánták meg. Esetükben szinte kivétel nélkül hatalmas elérésekről, remek eredményekről beszélhetünk.
A TikTok tartalomgyártó és felhasználó bázisának tekintetében tehát hatalmas változás, újulás szemtanúi lehetünk, ami komolyabbá, valamint szélesebb körben is érdekeltebbé teszi ezt a fiatal közösségi média felületet.
A teljes gondolatsor és Farkas Dániel hasznos tippjei az ingyenesen elérhető PR Trendriportban találhatóak.