- Hirdetés -

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

|

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű televízió volt: a legnagyobb összegű vásárlás, majd’ 6 millió forint értékben, egy LG televízió esetében történt, de a 3 millió forintos csúcskészülékek is szép számmal fogytak. Nemhiába készültek a valaha volt legnagyobb mértékű raktár- és szállítói kapacitással az áruházláncnál; volt olyan televíziótípus, amelyből 1000 darab is fogyott egy hétvégén.

A globális chiphiány és az ellátási láncban jelentkező átmeneti fennakadások miatt sokan számítottak a műszaki kiskereskedelem belassulására. De a MediaMarkt forgalmi adatai alaposan rácáfoltak a pesszimista várakozásokra. Az áruházlánc november 29-én zárta a három hétvégét felölelő Black November-akciósorozatát, amelynek forgalma 10%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét. Kereskedelmi szempontból a november 19-22. közé eső hétvége lett a legerősebb. Általában 1 percen belül minden napon megtörténtek online az első vásárlások (a rekord idén 31 másodperc), vagyis nagyon sokan készültek tudatosan erre az időszakra.
„Mindenki megtalálhatta nálunk a számára legkedvezőbb ajánlatot és – a felkészülés részeként 70%-kal bővített raktárkapacitásunknak köszönhetően – a kiválasztott terméket haza is tudta vinni” – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. „Az akciós időszak meghosszabbításával el tudtuk kerülni a tömegjeleneteket, ami a vásárlók és kollégáink egészsége szempontjából is fontos volt.”

Ebben az évben legtöbbet egy majd’ hatmillió forint értékű LG televízióért fizettek, a készüléket webáruházon keresztül vitte el az egyik vásárló. 3 millió forintos áron is fogytak a tévék – jellemzően a fizikai áruházakból –, de a Sony vezeték nélküli fülhallgatói és az Oral-B fogkefék is bekerültek 2021 slágertermékei közé. Legolcsóbban egy 76 forintos, akciós jégkaparóhoz jutott hozzá online az új tulajdonosa, igaz, ezt nem önmagában vitte el.

Az online vásárlások térnyerése feltartóztathatatlan, de Szilágyi Gábor állítja, ez nem pusztán a pandémia hatásának tudható be. Szerinte a markáns webáruházi növekedésben legalább akkora szerepet játszott az is, hogy a vásárlók elérhettek szinte minden olyan kényelmi szolgáltatást a webáruházon keresztül, amiket korábban jellemzően az üzletekben tudtak igénybe venni: például garanciakiterjesztést, vagy a műszaki eszközök beállításának megrendelését.

„A digitális fejlesztések stratégiai fontosságú terület számunkra, ugyanakkor a jövőben is a lehető legmagasabb színvonalon szeretnénk kiszolgálni azokat a vásárlóinkat, akik inkább a fizikai áruházainkban vásárolnának, a termékek megtekintése, esetleg kipróbálása, valamint a szakértő kollégáinkkal való személyes konzultáció után. Egy olyan, a fizikai és online értékesítésre egyaránt építő üzleti modellben látjuk a jövőt, amelyben minden vásárlónk pontosan ott és úgy jut hozzá az általa vágyott termékhez vagy szolgáltatáshoz, ahol és ahogy neki az a legoptimálisabb – tette hozzá Szilágyi. „Az áruházi szolgáltatásaink is nagyon népszerűek voltak az idei Black November időszak alatt, például az áruházi Okospultoknál nagyon sokan igényeltek fóliafelhelyezést a vásárolt okoseszközre” – zárta gondolatait az ügyvezető.

A karácsonyi bevásárlás időszaka november elején indult, és az áruház tapasztalatai szerint egészen december 24-ig húzódik. Az áruházlánc arra hívja fel a figyelmet, hogy érdemes december 20-ig megrendelni a kiszállítást, hogy az ajándék megérkezzen a fa alá, de akinek ez nem sikerülne, az áruházakban akár az online rendelt termékeket is át lehet venni december 24-én a déli órákig, az ország 32 MediaMarkt áruházában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...