Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai legnagyobb forgalmú webshopokról szóló kapcsolódó tartalmakat, a kutatásból kiderült, a hazai netezők 66 százalékban az eMAG-ról beszéltek, így ők nyerték meg az online áruházak népszerűségi versenyét az idei vásárlási rohamban.
Szeretik a magyarok a Black Friday-t, az online beszélgetésekben háromszor annyi pozitív, mint negatív említést tettek közzé a fekete péntekről. Bár az akciók és a kommunikáció már november elején kezdődött, legtöbb bejegyzés november 26-án született a témában. A Fekete Péntekről szinte csak a Facebookon beszéltek a magyarok, a tartalmak 91 százaléka ezen a közösségi oldalon született.
Az eMAGról beszéltek legtöbben
A vizsgált webshopok közül az eMAG-ról beszéltek legtöbbet a hazai netezők, a „blackfriday-os” tartalmak 66 százaléka csak róluk szólt. Az Extreme Digital 22 százalékos téma birtoklással a második helyen végzett. Bár a két cég kéz a kézben hirdette meg akcióit, az online közbeszédben többnyire eMAG Black Friday-ként jelent meg a közös akciózás. A vizsgált időszakban eMAG legnépszerűbb posztja, amely a legtöbb emberhez jutott el, az a Musimbe Denis humorista Facebook videója volt, ez több mint 6500 reakciót, 303 megosztást és 76 kommentet zsebelt be a közösségi oldalon.
A harmadik helyen végzett Euronics kapcsán nem az akciók vagy termékek voltak a leggyakoribb beszédtémák az online térben, hanem egy rádiós nyereményjáték, ahol egy reggeli műsorban nyerhettek vásárlási utalványokat a bronzérmes áruháztól a szerencsések.
A Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők közül a SentiOne azokat vizsgálta 2021. november 1-30-ig, amelyek Black Friday akciót hirdettek. A kék/zöld péntekek és egyéb más néven nevezett akciók nem szerepeltek a kutatásban.