A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja tovább termékei forgalmazását.
Az IdealBody Kft. 2004-ben az elsők között jelent meg Magyarországon az akkor még újdonságnak számító fehérjeporokkal. Két éve pedig elsőként vezette be a magyar piacra a teljesértékű étkezés helyettesítésére is alkalmas turmixporok fogalmát. Az elmúlt évek során azonban számos trend és újdonság hatott a diétás termékek piacára, mely folyamatosan növekszik. A Nielsen piackutató adatai alapján a szektor éves értékbeli forgalma 2018. december és 2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki. A kategóriából a porok, köznyelven shake-ek, turmixok részesedése kb. 40 százalék, az összértékesítés több mint 90 százaléka márkás súlykontroll termék. Országosan az látható, hogy a nagyobb csomagok a népszerűbbek, a shake-alapoknál például az 500 grammnál nagyobb kiszerelések.
A 2012 óta Magyarországon kereskedelmi forgalomban kapható fogyókúrás termékek és turmixporok között a Turbó Diéta az élvonalba tartozik. Az elmúlt évben a fogyókúrás terméket vásárlók rangsorában a Turbó Diéta az 5. helyet érte el a lekérdezettek rangsorában, a vásárolt márkák, azon belül a turmixporok közül pedig a 3. leggyakrabban választott termék. Ezek a számok kiemelkedőek, ám ami a legnagyobb elismerés a márka számára, az a diétázóik sikere, elégedettsége, ezért is kerültek a sikeres diétázók a márka következő PR filmjének középpontjába.
„A diéta célja már nem elsősorban a modellalkat elérése, hanem az ideális forma, ideális önmagunk megtalálása. A diétázók már a hosszabb távon is betartható, életmódváltást segítő megoldásokat keresik, egyre népszerűbbé válik a body positivity mozgalom. Ez pedig egy olyan törekvés, amit mi a megalakulásunk óta fontosnak tartunk. Most, hogy a diétázók elvárásai is egyre inkább ebbe az irányba mutatnak, elérkezettnek láttuk az időt, hogy a márka megújuljon, a filozófiát jobban tükröző névre és arculatra váltsunk. Így a Turbó Diéta IdealBody néven folytatja tovább termékei forgalmazását” – nyilatkozta Handl Tamara, az Idealbody Kft. sales és marketing vezetője.
A névváltás háttere
„A márkanévváltást több saját ügyfélkörös és szélesebb, potenciális fogyasztók körében végzett kutatás és elemzés előzte meg a fogyasztók márkához való viszonyának és diétázási szokásainak a vizsgálatával. Az új név megalkotásakor fontos szempont volt, hogy a magyar fogyasztók könnyen megbarátkozzanak vele, minden célcsoport számára könnyen értelmezhető legyen és nemzetközileg is jól csengjen. Az IdealBody márkanév magában foglalja a diétázásról vallott elveinket, hogy csak a saját ideál számít, a mérlegen mutatott számnál fontosabb az egészség és minden értelemben vett jóllét. Éppen ezért az IdealBody módszere túl is mutat a diétán, teljes körű szolgáltatásokkal (termékekkel, diétás módszerekkel, étrenddel, tanácsadással) segítünk megtalálni a testi-lelki egyensúlyt. Ennek a szemléletnek egy kiemelkedő eseménye a december 8-i Ideális nap rendezvény, ahol a diétázás mellett természetesen a mozgás, étkezés, öltözködés, és a lelki oldal is szóba kerül” – folytatta Handl Tamara.
Előretekintés
Az új márkanévtől a vállalat a célcsoport frissítését, valamint a márka újra pozícionálását várja. A diétázók mellett nyitni szeretne a tudatos életmód kialakítására vágyó fogyasztók felé, ezért nagyobb hangsúlyt kap az IdealBody® turmixok étkezéshelyettesítő tulajdonsága, amely az elfoglalt, nem diétázó, ám önmagukra odafigyelő, egészségtudatos fogyasztókat célozza. A cég a belföldi mellett ugyanezt a célcsoportbővülést várja a német, osztrák és szlovák piacokon is. A hazai kiterjedt értékesítési hálózat és online platformok stabil kiszolgálást biztosítanak. Magát a névváltást egy integrált kommunikációs kampány is támogatja.