Sorozatunk következő részéből kiderül, hogy mennyivel bővült a Loung Group csapata, illetve arról is beszélt Hidvégi Krisztina, hogy a Covid-járvány milyen nyomokat hagyott az emberekben. Sopov István, a piaci szereplők előtt álló lehetőségekről és az Adaptive Media jövő évi terveiről is beszámolt.
Megőrizni a minőséget
Hidvégi Krisztina, Lounge Group, médiaigazgató
Növekedésben
Az idén 21 új ügyfél csatlakozott a cégcsoportunkhoz. Emellett a projektjeink számában is 30 százalékos növekedést értünk el. Ezekkel összefüggésben kifejezetten a kampányainkkal kapcsolatos kezelt büdzsénk is megnőtt, közel 24 százalékkal. Csak a reklámközzététellel kapcsolatos projektjeinkben a költéseink 12 százalékos emelkedést mutatnak a tavalyi évhez viszonyítva. Növekedésünk a piaci trendeket követi. Az első tíz hónapban, megelőző év ugyanezen időszakához képest 37 százalékos reklámköltési bővülést produkált a teljes piac. Ezeket a növekedéseket emberi erőforrásban is fontos lekövetni. Az idén több mint másfélszerese az újonnan érkezett kollégáink száma, a munkahelyváltókéhoz képest, sőt az idén 2,5-szer több új munkatárs választotta a Lounge Groupot munkahelyként, mint az előző évben. Összességében pedig 30 százalékkal növekedett a teljes cégcsoport létszáma.
Nyomot hagyott
Vezetői aspektusból fontos, hogy a mentalitásban óriási nyomot hagyott a Covid, illetve ennek következtében a tartós otthoni munkarendben eltöltött hosszú időszak. A társadalmi feszültség és a szorongás egyre több platformon tetten érhető. Vezetőként korábban is a munkatársak szemléletének, mentalitásának irányba állításában hittem, most ez lett még nehezebb.
Sok múlik a jó munkaerőn
Bármilyen piacról beszélünk, egy sikeresen növekvő vállalat számára hatalmas felelősség az üzleti eredmények mellett megőrizni azt a minőséget, amely a növekedéséhez segítette. Ezért a jövő év legfontosabb kihívása számunkra is, hogy a megnövekedett ügyfél- és projektszám mellett legalább a már elért, így tőlünk megszokottá vált minőségben tudjuk megvalósítani ügyfeleink teljes körű kiszolgálását. Ebben pedig nagyon sok múlik most is a jó munkaerőn, míg a munkaerőpiac sosem látott kihívásokkal küzd. Célom, ahogy a Lounge Group teljes vezetőségének is célja, hogy az elkövetkezendő időszakban megtaláljuk egy válsághelyzetben mentalitásában megváltozott munkatárs irányba állításának kulcsát és ebben segítő kezet nyújtsunk a többi iparági szereplőnek is. Már idén elindítottuk erre nagyszabású Munkadinamika projektünket.
Tervezett ütemben haladunk
Sopov István, Adaptive Media, ügyvezető igazgató
2021
Nagyon sikeres évet zárunk azt idén. A legtöbb kiadványunk árbevételét sikerült növelni és tovább tudtuk emelni az előremutató vagy fenntartható formátumokból származó bevételek részarányát. A tervezett ütemben haladunk a szervezetfejlesztéssel, a bevételszerzés mellett ez volt a fő fókuszunk 2021-ben. Létrehoztuk az operatív vezetői pozíciót a csapatunkban, amelybe Nyári Fruzsinát neveztük ki. Az ő vezetésével sikerült fenntartani és tovább javítani a 2020-ban megkezdett, otthoni munkavégzésre épülő csapatmunkát, és ez az egész cég működésében egy sor innovációra ösztönzött minket.
Keseregni vagy tenni?
Jövőre a piacunknak tovább kell őrlődnie azzal kapcsolatban, hogy elég-e a digitális hirdetési világ új kihívásaival kapcsolatban csak keseregni, vagy érdemes valamit tenni is a tartalomipar és a hazai kiadók fennmaradása érdekében. Nagyon jó példa a podcastokkal kapcsolatos mindenre kiterjedő aktivitás és a beruházások megjelenése, érdemes lenne ezt kipróbálni a nagyobb bevételt hozó területeken is. Ha lesz nyitottság az ilyen piacépítő kezdeményezésekre, akkor abban mi is nagyon erősen részt vennénk.
Színvonalasabb környezet
Nagyon szeretnénk a hirdető számára értékesebb és ezért magasabb árú formátumokat tovább népszerűsíteni, hogy a kiadók számára rentábilis legyen kevesebb hirdetést megjeleníteni és összességében színvonalasabb környezetet teremteni a tartalomnak és a reklámoknak.