- Hirdetés -

Harmincéves jelenlét

|

- Hirdetés -

Magyarországi megjelenése óta hatalmas beruházásokat hajtott végre a Nestlé Hungária, az itthon készült termékek jelentős részét exportra gyártják. A vállalat működése során nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra, emellett különféle edukációs programokkal segíti a fogyasztókat.

A Nestlé magyar leányvállalata hazánk legnagyobb svájci befektetője, munkáltatója és élelmiszeripari vállalata, az elmúlt harminc évben több mint 185 milliárd forintot meghaladó értékben hajtott végre beruházásokat. A cég három magyarországi gyárából több mint 40 országba szállítanak.

Szerencs-Diósgyőr

A szerencsi üzem 1991 óta tartozik cégcsoporthoz, évek óta ez a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és -töltő üzeme, amely közel 30 országot lát el termékekkel. Itt készül többek között 20 ország piacára a Nesquik OptiStart, illetve Szerencsen fejlesztették ki 2002-ben a Nescafé 3in1 termékeket az európai piac számára. Az elmúlt években a Nestlé 9 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre a térségben, amelynek 76 százalékát a szerencsi üzemre fordította. A gyárban több mint 500 dolgozót foglalkoztatnak, az éves kapacitás meghaladja a 40 ezer tonnát, ennek több mint 80 százaléka exportra készül. Szerencsen működik az instant italporok kelet-közép-európai régiójának érzékszervi vizsgáló központja.

A diósgyőri csokoládégyár a cégcsoport egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására specializálódott üzeme a világon, ahonnan a svájci élelmiszer-óriás 25 országba szállít karácsonyi és húsvéti termékeket. Az üzemben közel 300-féle üreges csokoládéfigura készül valódi csokiból.

 

 

Hatalmas beruházások

A Nestlé 1998-ban vásárolta meg a büki Darling-állateledelgyárat, ahol több óriásberuházást is elindított. A büki Purina-üzem mára a cég állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központjává fejlődött, ahonnan naponta több mint 70 kamionnyi eledel indul útnak a világ 50 országába.

Az egy éve bejelentett 50 milliárdos fejlesztés után az idén ismét nagyszabású beruházást jelentett be a cég. Újabb 35 milliárd forintból a legmodernebb technológiákkal bővítik az üzemet, 120 munkahelyet hozva létre és 50 ezer tonnával megtoldva a jelenlegi éves termelési kapacitást. Akárcsak a tavaly elkezdett fejlesztési ütemben, a mostaniban is az innováción, valamint a környezetbarát megoldások alkalmazásán van a hangsúly.

A Nestlé globális célkitűzéseivel összhangban a gyárban 2017 óta megújuló források biztosítják a villamos energiát, az ipari hulladékot pedig anyagában való újrahasznosítással vagy hőenergia-termeléssel ártalmatlanítják. A különböző hulladékhő-újrafelhasználási projekteknek köszönhetően az év folyamán körülbelül 120 családi ház éves gázfelhasználásának megfelelő gázmennyiséget takarítanak meg, így csökken az üzem széndioxid-kibocsátása is.

Élen a fenntarthatóság

Az anyavállalat az előző években olyan fenntarthatósági célokat tűzött ki, amelyek segítségével lehetővé válik a természeti erőforrások fenntartható használata és megóvása, a klímaváltozás kezelése, az élelmiszer-pazarlás, a hulladéktermelés csökkentése, valamint a vizek védelme. A cég elkötelezett az újrahasznosítási lehetőségek bővítése iránt, új irányokat keresnek és eltökélten vizsgálják a csomagolásaikat érintő komplex kihívások megoldását.

2019-ben Svájcban megnyitották az élelmiszeriparban egyedülálló Nestlé Csomagolástechnikai Intézetet, ahol olyan technológiai kérdésekkel foglalkoznak, amelyek az újratölthető és újrahasználható csomagolás, az egyszerűsített és újrahasznosított csomagolóanyagok, a nagy teljesítményű nem áteresztő papírok vagy a komposztálható és biológiailag lebomló csomagolások témaköreit érintik.

Emellett a fogyasztók edukálásába is jelentős energiát fektet a vállalat. A Nestlé 2003-ban elindította a Nutrikid nevű programját, amelynek keretében közel félmillió gyerek vett már részt különféle oktatóprogramokon. 2015-ben elindult a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért nevű program és szintén ebben az évben rajtolt a Gyere program Szerencsen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....