- Hirdetés -

Harmincéves jelenlét

|

- Hirdetés -

Magyarországi megjelenése óta hatalmas beruházásokat hajtott végre a Nestlé Hungária, az itthon készült termékek jelentős részét exportra gyártják. A vállalat működése során nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra, emellett különféle edukációs programokkal segíti a fogyasztókat.

A Nestlé magyar leányvállalata hazánk legnagyobb svájci befektetője, munkáltatója és élelmiszeripari vállalata, az elmúlt harminc évben több mint 185 milliárd forintot meghaladó értékben hajtott végre beruházásokat. A cég három magyarországi gyárából több mint 40 országba szállítanak.

Szerencs-Diósgyőr

A szerencsi üzem 1991 óta tartozik cégcsoporthoz, évek óta ez a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és -töltő üzeme, amely közel 30 országot lát el termékekkel. Itt készül többek között 20 ország piacára a Nesquik OptiStart, illetve Szerencsen fejlesztették ki 2002-ben a Nescafé 3in1 termékeket az európai piac számára. Az elmúlt években a Nestlé 9 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre a térségben, amelynek 76 százalékát a szerencsi üzemre fordította. A gyárban több mint 500 dolgozót foglalkoztatnak, az éves kapacitás meghaladja a 40 ezer tonnát, ennek több mint 80 százaléka exportra készül. Szerencsen működik az instant italporok kelet-közép-európai régiójának érzékszervi vizsgáló központja.

A diósgyőri csokoládégyár a cégcsoport egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására specializálódott üzeme a világon, ahonnan a svájci élelmiszer-óriás 25 országba szállít karácsonyi és húsvéti termékeket. Az üzemben közel 300-féle üreges csokoládéfigura készül valódi csokiból.

 

 

Hatalmas beruházások

A Nestlé 1998-ban vásárolta meg a büki Darling-állateledelgyárat, ahol több óriásberuházást is elindított. A büki Purina-üzem mára a cég állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központjává fejlődött, ahonnan naponta több mint 70 kamionnyi eledel indul útnak a világ 50 országába.

Az egy éve bejelentett 50 milliárdos fejlesztés után az idén ismét nagyszabású beruházást jelentett be a cég. Újabb 35 milliárd forintból a legmodernebb technológiákkal bővítik az üzemet, 120 munkahelyet hozva létre és 50 ezer tonnával megtoldva a jelenlegi éves termelési kapacitást. Akárcsak a tavaly elkezdett fejlesztési ütemben, a mostaniban is az innováción, valamint a környezetbarát megoldások alkalmazásán van a hangsúly.

A Nestlé globális célkitűzéseivel összhangban a gyárban 2017 óta megújuló források biztosítják a villamos energiát, az ipari hulladékot pedig anyagában való újrahasznosítással vagy hőenergia-termeléssel ártalmatlanítják. A különböző hulladékhő-újrafelhasználási projekteknek köszönhetően az év folyamán körülbelül 120 családi ház éves gázfelhasználásának megfelelő gázmennyiséget takarítanak meg, így csökken az üzem széndioxid-kibocsátása is.

Élen a fenntarthatóság

Az anyavállalat az előző években olyan fenntarthatósági célokat tűzött ki, amelyek segítségével lehetővé válik a természeti erőforrások fenntartható használata és megóvása, a klímaváltozás kezelése, az élelmiszer-pazarlás, a hulladéktermelés csökkentése, valamint a vizek védelme. A cég elkötelezett az újrahasznosítási lehetőségek bővítése iránt, új irányokat keresnek és eltökélten vizsgálják a csomagolásaikat érintő komplex kihívások megoldását.

2019-ben Svájcban megnyitották az élelmiszeriparban egyedülálló Nestlé Csomagolástechnikai Intézetet, ahol olyan technológiai kérdésekkel foglalkoznak, amelyek az újratölthető és újrahasználható csomagolás, az egyszerűsített és újrahasznosított csomagolóanyagok, a nagy teljesítményű nem áteresztő papírok vagy a komposztálható és biológiailag lebomló csomagolások témaköreit érintik.

Emellett a fogyasztók edukálásába is jelentős energiát fektet a vállalat. A Nestlé 2003-ban elindította a Nutrikid nevű programját, amelynek keretében közel félmillió gyerek vett már részt különféle oktatóprogramokon. 2015-ben elindult a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért nevű program és szintén ebben az évben rajtolt a Gyere program Szerencsen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...

Így vibereztünk 2021-ben

A magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben – derül ki a Rakuten Viber felméréséből. Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt -...
Brand Safety laptop

Magyar fejlesztésű program segíti a látássérülteket

Látássérülteken segít egy szövegeket hangfájlokká konvertáló, magyar fejlesztésű program. A Dramatizált Elektronikus könyvszerkesztő és Hangoskönyv konvertáló (DEX) szoftver az Informatika a Látássérültekért Alapítvány legújabb innovációja. Az előző verzióhoz képest a mostani fejlesztés képes a...

Lemaradóban a hazai startup ökoszisztéma

Bár viszonylag jó éve volt tavaly a hazai startup ökoszisztémának, régiós összevetésben mégis egyre nagyobb lemaradásban vannak a magyar sikertörténetek – írja elemzésében a Startup Hungary. A szervezet idén ismét elkészíti jelentését a szektorról,...

Yettel. néven folytatja a Telenor

Március elsejétől Yettel Magyarország Zrt. - röviden Yettel – néven folytatja a Telenor Magyarország – jelentette be a távközlési cég. A változtatás az ügyfeleket nem érinti, de jön majd egy új applikáció, illetve az...

Márkaérték: élen az Apple, jön fel a TikTok

Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült...

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell...

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...