- Hirdetés -

Techvezérek a digitalizációról és a jövőről – 2. rész

|

A tavalyi nagy ugrás után idén is folytatódott a digitalizáció térhódítása, a Marketing&Media magazin pedig infokommunikációs társaságok és startupok vezetőit kérdezte arról, hogyan látják a piacot, mik a meghatározó trendek és mire számítanak a jövőben. Sorozatunk második részében Pintér Szabolcs, az SAP ügyvezetője beszél arról, hogyan terjednek a felhőtechnológiák, Kishonti Lászlótól, az aiMotive alapítójától megtudhatjuk, mikor lesznek teljesen önvezető autók, míg Kádár Tamás, a SEON társalapítója elárulja, hogy veszélyesebb hely lett-e idén a kibertér.

Továbbra is nőni tudtunk

Pintér Szabolcs, SAP Magyarország, ügyvezető igazgató

- Hogyan befolyásolta a járvány az SAP Hungary működését idén?

- Azt gondolom, hogy jó helyzetben vagyunk, hiszen a pandémia ellenére továbbra is nőni tudtunk nemzetközileg és Magyarországon is. A budapesti irodákban jelenleg több mint 1350-en dolgozunk, csak az idén 170 embert vettünk fel, és jelenleg is mintegy 100 pozíció vár betöltésre, miközben a fluktuáció minimális. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a távolságtartási kényszerre adott vállalati válaszok itthon és globálisan is jelentős részben informatikai beruházásokat indukáltak.

- Az SAP meghatározó szereplője a felhőalapú megoldások piacának, ezt a területet hogyan érintette a pandémia és a felgyorsult digitalizáció?

- A vállalatok működésének helyfüggetlen, valós idejű áttekintése és tervezése iránti igényt nem a járvány szülte, bár azt én is látom az eredményeinken, hogy az elmúlt időszak minden bizonnyal felgyorsította például a felhőtranszformációt. Az elmúlt tíz év felvásárlásainak és organikus fejlődésének köszönhetően globálisan közel 237 millió felhasználója van a felhőben futtatott SAP-technológiáknak és -alkalmazásoknak, emellett elmondhatjuk, hogy itthon is folyamatosan keresik ezeket a megoldásokat.

- Régebben a cégeknek fenntartásaik voltak a felhőmegoldásokkal szemben, volt ebben változás az elmúlt másfél évben?

- A versenyképességüket őrizni kívánó és gazdaságilag erős vállalatok a felhő előnyeit a járványtól függetlenül már korábban felismerték. Inkább a kkv-szektorban látjuk azt, hogy ez az üzleti környezeti kihívás volt az utolsó csepp a pohárban, hogy beindítsák cégüknél a digitális transzformációt.

- Mire számít, milyen éve lesz jövőre az SAP-nak?

- Az egyik nagy várakozásunk 2022-re egy tavaly év végi akvizícióhoz kötődik: az az osztrák Emarsys került az SAP-hoz, amelynek hozzánk hasonlóan Magyarországon van a fejlesztőközpontja. Az általuk kifejlesztett marketingautomatizációs eszköz a pandémia idején is jól teljesített, amikor az online értékesítés korábban nem tapasztalt figyelmet kapott.

Jó példa erre a közelmúltból a BiotechUSA-val közös projektünk, ahol a kijárási korlátozások idején a marketingcsapatnak szinte egyik napról a másikra kellett átalakítania a kampányait. Annak ellenére, hogy a konditermek zárva voltak, az Emarsys rendszernek köszönhetően a pandémia alatt is megtalálta a vállalat a növekedésének forrását. Jól mutatják az Emarsys globális népszerűségét a november végi Cyber Weekend-számok is, hiszen világszerte az ügyfeleink több mint 3,5 milliárd üzenetet küldtek ki a potenciális vásárlóknak a platform segítségével, ebből több mint egymilliárdot a Black Friday napján. Azt gondolom, hogy ez a megoldás 2022-ben hatalmas támogatást nyújthat a marketingszakemberek, illetve az e-kereskedelemben tevékenykedő vállalatok számára Magyarországon is.

 

A teljes önvezetéstől még évtizedekre vagyunk

Kishonti László, aiMotive, alapító-ügyvezető

 

 

- Hogyan hatott a járvány az önvezető autós fejlesztésekre, felpörgette ezt a területet?

- A pandémia természetesen az egész autóipart érintette – több gyártónál költségcsökkentő programot vezettek be, ami kihatással volt az új fejlesztések, partnerkapcsolatok indítására is. Ez rövid távon az önvezető autó technológiák ágazatát is érintette, azonban pont ez a zavar teremthet új lehetőségeket ezeknek a technológiáknak az elfogadására a fogyasztói szegmensekben. Az aiMotive-nál szerencsére olyan infrastruktúránk van, ami lehetővé tette, hogy a legszigorúbb lezárások mellett is folytatni tudtuk a fejlesztéseket, és a járvány kellős közepén jelentettük be az eddigi legnagyobb projektünket: a 2020 elején bejelentett Sony Vision-S elektromos prototípus autóhoz mi szállítjuk az önvezető technológiákat.

- Mikor jöhet el a teljesen autonóm járművek korszaka és mik a legnagyobb akadályok, amiket le kell győzni addig?

- Ez egy gyakran visszatérő kérdés, pontos válasza senkinek nincs. Folyamatosan lehet hallani ígéreteket, amik egy-két év múlva már teljes önvezetést vizionálnak – ezek szerintem tévesek. Az önvezetés alacsonyabb szintjei már most is megtalálhatók az utakon, viszont a teljes önvezetéstől évtizedekre vagyunk. Akadály pedig van bőven: bizalmat kell kiépíteni az emberekkel, robusztus, minden körülmények között működő rendszereket kell létrehozni, amik megfizethetően bekerülhetnek minden autóba – ez utóbbi pedig egy nagyon nagy falat. Épp emiatt hoztuk létre a céget hat évvel ezelőtt, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük azokat a megoldásokat, amik emberéleteket menthetnek meg az utakon.

- Az aiMotive számára mi jelentette a legnagyobb kihívást az idén?

- Szerintem minden cég számára ugyanazok a kihívások ebben a helyzetben. Én leginkább a személyes találkozókban hiszek – ezeknek a hiánya volt számomra a legnehezebben áthidalható a járvány kezdete óta. Szerencsére az oltások megjelenésével úgy tűnik, hogy a face-to-face konferenciák és az expók is visszatérnek, ez pedig óriási előrelépés lesz a virtuális világhoz képest.

- Mi lesz a legfontosabb feladat az aiMotive számára 2022-ben?

- Az, hogy a technológiáink tömeggyártási projektekbe kerüljenek be, illetve hogy még több ilyen projektet hozzunk tető alá. Ehhez a lehető legjobb pozícióban vagyunk.

 

Legyen minden elérhető online

Kádár Tamás, SEON Technologies Kft., társalapító-ügyvezető

 

 

- Az online csalások megelőzésére fejlesztetek megoldásokat. Hogy látod, veszélyesebb lett a virtuális világ a pandémia alatt? Melyek a legnagyobb fenyegetések?

- A járvány határozottan megváltoztatta az online csalások és a számítógépes bűnözés színterét. A legújabb kutatásunk szerint az e-mailes (az adathalászat és a pharming) a leggyakoribb visszatérő csalástípus. Ennek az az oka, hogy egyre több cégnek kell online működnie, azonban nincsenek tisztában a csalók trükkjeivel. A megfelelő kockázatkezelési eszközök és tippek nélkül könnyen a kiberbűnözők áldozataivá válhatnak.

- Az év elején kaptatok 10 millió eurós befektetést, mennyire dobta ez meg a céget, milyen lesz az idei forgalmatok?

- A legnagyobb változások, amiket elértünk, a csapatunk bővítése és az irodáink növekedése. A befektetés segítségével száz tehetséges alkalmazottat sikerült felvennünk a csalás elleni küzdelemre. Ezenfelül irodát nyitottunk Jakartában és Austinban.

- A járvány alatt felgyorsult digitalizációnak melyek a legnagyobb eredményei, legfontosabb következményei?

- Alighanem a fogyasztói viselkedés átállása arra, hogy legyen minden elérhető online. Ez eddig csak néhány szegmensre volt igaz, de ha tartósnak bizonyul, akkor tényleg nem marad olyan szolgáltatás vagy üzletág, amely túlélhet online jelenlét nélkül.

Ez olyan alapvető változás az emberek hozzáállásában, ami újfajta versenyhelyzetet teremt a különböző piacokon, és izgalmas évek elébe nézünk: milyen új szolgáltatások futnak majd fel, milyen megszokottak tűnnek el vagy lesznek jelentéktelenek? Másrészről: hol becsültük túl a digitális világot, azaz mit nem tud kiváltani egy online szolgáltatás? Vagy milyen új problémákat vet fel a digitalizáció megoldása? Alighanem ezekről a kérdésekről szól majd a technológiai ipar következő pár éve.

 

- Mi lesz a SEON számára a legnagyobb kihívás 2022-ben?

- Nagyon gyors növekedést tervezünk jövőre, és ilyen léptékű bővülésnél mindig az a kihívás, hogy egy garázscégben született szervezeti kultúrát és mentalitást hogyan tudunk megőrizni, ápolni, fejleszteni úgy, hogy több száz főnél is működjön. Ahogy bővül a csapat, úgy érezzük mi is, hogy milyen speciális feladatok állnak előttünk, vagy hogy olyan problémákkal találkozunk, amelyekre nagyon kevés szakembernek van bevett tapasztalata. Így rengeteg energiát fordítunk arra, hogy a jó példákat ellessük, és azok alapján alakítsuk magunkat is házon belül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...