- Hirdetés -

A hetet az RTL Klub, a szilvesztert a TV2 nyerte

|

A kifejezetten szilveszterre szánt műsorainak köszönhetően az év utolsó főműsoridejét a TV2 nyerte, a többi este viszont az RTL Klub végzett az élen. Jól kezdett új műsoridejében a Cápák között.

A karácsony hetét még a TV2 nyerte (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben), viszont az év utolsó hetében az RTL Klub visszavette a vezetést. 11,2 százalékot értek el a TV2 7,7 százalékával szemben. Nem volt azért ez egy erős hét egyikük részéről sem, hiszen a két piacvezető csatorna együttes közönségaránya nem érte el a 20 százalékot. Múlt héten az esték többségét az RTL Klub nyerte, kivételnek a szilveszteri főműsoridő számított, amikor a TV2 végezett az élen: 13,8 százalékot hoztak, miközben az RTL Klub 9,3 százalékot.

A teljes portfóliókat nézve szoros volt a verseny. Az RTL Magyarország csatornái 22,7 százalékos, a TV2 Csoport televíziói 21,9 százalékos share-t lapátoltak össze. A nemzetközi csatornaportfóliók sorát – szokás szerint – az AMC vezette 7,7 százalékkal, megelőzve az 5,3 százalékos ViacomCBS-t és az 5 százalékos Antenna Groupot.

52. hét / 51. hét / 50. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 11,2% / 12,4% / 15,1%
TV2 – 7,7% / 14,1% / 12,7%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (52. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 15,7% (14,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,6% (12,6%)

TV2
Tények – 15,5% (15,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,9% (10,4%)

A két esti hírműsor között nem volt nagy különbség. Ahogy a fenti adatokból látható, a 18-49 éveseknél a heti átlag terén csak egy kicsi előnye volt az RTL Híradónak. Napi szinten három este nyert a Tények, az RTL Híradó két este, további két alkalommal pedig egyforma közönségarányt értek el.

Szilveszterre a TV2 a Szerencsekerék különkiadásával és a Sztárban sztár leszek válogatásműsorával készült. Előbbi 15 százalékos, utóbbi 10,5 százalékos közönségarányt hozott.

Az RTL Klub 2016 óra minden szilvesztert letud két Bud Spencer – Terence Hill filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel. Így néz ki a nézettségük gyűjteményes formában:

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2021. december 31. – 391 ezer (2016-2020 átlaga: 611 ezer)
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2021. december 31. – 121 ezer (2016-2020 átlaga: 214 ezer)
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2021. december 31. – 341 ezer (2016-2020 átlaga: 544 ezer)
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2021. december 31. – 125 ezer (2016-2020 átlaga: 217 ezer)
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

Abból a szempontból igaza volt az RTL-nek, hogy 2016 és 2020 között egész jól hozott a két film. 2020 szilveszterén még növekedés is volt a nézettségben, ami persze abból is adódott, hogy a lezárások miatt többen tévéztek a megszokottnál. Ugyanakkor a 2021 szilveszteri adatok már arra utalnak, hogy kezdenek erre ráunni a nézők. Jól látszik ez, ha megnézik a fenti adatsoroknál a 2016-2020-as időszak átlagát és a legutóbbi nézőszámokat.

Vasárnap már egy friss saját gyártás is képernyőre került az RTL Klubon. Az új időpontban műsorra tűzött Cápák között 14,4 százalékos közönségaránnyal startolt, amivel nyerte is a műsorsávját.

A múlt hét legnézettebb műsora az RTL Híradó volt. A 18-49 éveseknél a vasárnapi adás (246 ezer néző), a teljes lakosságnál a hétfői adás (887 ezer néző) végzett az élen. A 18-49 éveseknél az RTL Klub második legnézettebbje a Cápák között volt (237 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig az Apád-anyád idejöjjön című film végzett a második helyen (640 ezer néző).

A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél a január elsejei Tények volt (240 ezer néző), a második legjobban pedig a szilveszteri Szerencsekerék teljesített (205 ezer néző). A teljes lakosságnál a TV2 legtöbb nézőt vonzó műsorának a hétfői Tények bizonyult (844 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2021_52het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2021_52hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...