A kifejezetten szilveszterre szánt műsorainak köszönhetően az év utolsó főműsoridejét a TV2 nyerte, a többi este viszont az RTL Klub végzett az élen. Jól kezdett új műsoridejében a Cápák között.
A karácsony hetét még a TV2 nyerte (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben), viszont az év utolsó hetében az RTL Klub visszavette a vezetést. 11,2 százalékot értek el a TV2 7,7 százalékával szemben. Nem volt azért ez egy erős hét egyikük részéről sem, hiszen a két piacvezető csatorna együttes közönségaránya nem érte el a 20 százalékot. Múlt héten az esték többségét az RTL Klub nyerte, kivételnek a szilveszteri főműsoridő számított, amikor a TV2 végezett az élen: 13,8 százalékot hoztak, miközben az RTL Klub 9,3 százalékot.
A teljes portfóliókat nézve szoros volt a verseny. Az RTL Magyarország csatornái 22,7 százalékos, a TV2 Csoport televíziói 21,9 százalékos share-t lapátoltak össze. A nemzetközi csatornaportfóliók sorát – szokás szerint – az AMC vezette 7,7 százalékkal, megelőzve az 5,3 százalékos ViacomCBS-t és az 5 százalékos Antenna Groupot.
52. hét / 51. hét / 50. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 11,2% / 12,4% / 15,1%
TV2 – 7,7% / 14,1% / 12,7%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (52. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 15,7% (14,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,6% (12,6%)
TV2
Tények – 15,5% (15,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,9% (10,4%)
A két esti hírműsor között nem volt nagy különbség. Ahogy a fenti adatokból látható, a 18-49 éveseknél a heti átlag terén csak egy kicsi előnye volt az RTL Híradónak. Napi szinten három este nyert a Tények, az RTL Híradó két este, további két alkalommal pedig egyforma közönségarányt értek el.
Szilveszterre a TV2 a Szerencsekerék különkiadásával és a Sztárban sztár leszek válogatásműsorával készült. Előbbi 15 százalékos, utóbbi 10,5 százalékos közönségarányt hozott.
Az RTL Klub 2016 óra minden szilvesztert letud két Bud Spencer – Terence Hill filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel. Így néz ki a nézettségük gyűjteményes formában:
Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2021. december 31. – 391 ezer (2016-2020 átlaga: 611 ezer)
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2021. december 31. – 121 ezer (2016-2020 átlaga: 214 ezer)
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer
És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2021. december 31. – 341 ezer (2016-2020 átlaga: 544 ezer)
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2021. december 31. – 125 ezer (2016-2020 átlaga: 217 ezer)
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer
Abból a szempontból igaza volt az RTL-nek, hogy 2016 és 2020 között egész jól hozott a két film. 2020 szilveszterén még növekedés is volt a nézettségben, ami persze abból is adódott, hogy a lezárások miatt többen tévéztek a megszokottnál. Ugyanakkor a 2021 szilveszteri adatok már arra utalnak, hogy kezdenek erre ráunni a nézők. Jól látszik ez, ha megnézik a fenti adatsoroknál a 2016-2020-as időszak átlagát és a legutóbbi nézőszámokat.
Vasárnap már egy friss saját gyártás is képernyőre került az RTL Klubon. Az új időpontban műsorra tűzött Cápák között 14,4 százalékos közönségaránnyal startolt, amivel nyerte is a műsorsávját.
A múlt hét legnézettebb műsora az RTL Híradó volt. A 18-49 éveseknél a vasárnapi adás (246 ezer néző), a teljes lakosságnál a hétfői adás (887 ezer néző) végzett az élen. A 18-49 éveseknél az RTL Klub második legnézettebbje a Cápák között volt (237 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig az Apád-anyád idejöjjön című film végzett a második helyen (640 ezer néző).
A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél a január elsejei Tények volt (240 ezer néző), a második legjobban pedig a szilveszteri Szerencsekerék teljesített (205 ezer néző). A teljes lakosságnál a TV2 legtöbb nézőt vonzó műsorának a hétfői Tények bizonyult (844 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.