A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell, míg 263 000 (2020-hoz viszonyítva + 97 %) tisztán elektromos jármű volt. A Volkswagen ezzel megduplázta a korábbi évhez képest az elektromos hajtásrendszerrel szerelt modelljeinek kiszállítási számát.
„A Volkswagen tovább folytatja az e-mobilitásra való átállást a félvezetők piacán tapasztalható korlátozott kínálat ellenére is” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „A Volkswagen igen rövid idő alatt vezető pozíciót szerzett a tisztán elektromos járművek piacán Európában. ACCELERATE stratégiánk révén és modellkínálatunk bővítésével folytatjuk e-mobilitási offenzívánk tempójának növelését. Az idei év vége előtt bemutatkozó ID. BUZZ1 egy újabb érzelemgazdag modellel bővíti az ID. családot” – tette hozzá.
A Volkswagen minden hajtásrendszert figyelembe véve közel 4,897 millió járművet adott át ügyfeleinek világszerte 2021-ben. Ez 8 százalékos csökkenés az előző év eredményéhez képest. A félvezetők akadozó kínálata az egész év során hátráltatta a gyártási folyamatokat és összességében komolyan befolyásolta a kiszállítási darabszámokat. „A Volkswagen elfogadható értékesítési eredményeket ért el egy komoly kihívásokkal teli környezetben. Azonban a félvezetőknek a gyártásra gyakorolt jelentős hatását nem sikerült teljesen kiegyenlíteni az év során. Mindazonáltal a rekord magas, 543 000 darabos rendelési várólistánk Európában –amelyből 95 000 darab ID modell – egyértelműen mutatja, hogy a Volkswagen járművek iránti kereslet továbbra is kiemelkedően magas.” – véli Klaus Zellmer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja.
A Volkswagen megduplázta a kiszállított elektromos járművek számát
A tisztán akkumulátoros hajtással (BEV) és hibrid hajtásrendszerrel szerelt járművek aránya közel duplájára, 7,5 százalékra nőtt az összes kiszállításon belül (2020-ban: 4 százalék). Európában ezek a járművek adják a Volkswagen kiszállításainak 19,3 százalékát (2020-ban: 12,6 százalék). A Volkswagen jelentős emelkedést könyvelt el az elektromos járművek kiszállítását illetően az Amerikai Egyesült Államok, Kína és Németország piacain. A vállalat hazai piacán minden negyedik átadott Volkswagen jármű egy hálózatról tölthető modell volt. Az elektromos offenzíva Kínában is folytatódik, annak ellenére, hogy az év vége felé a félvezetők kínálatában itt is jelentkezett egyfajta szűkösség, ami a gyártásra korábban előjegyzett elektromos járműveket is érintette. Összesen 77 100 darab (2020-hoz viszonyítva + 437 százalék) elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek Kínában, amelyek közül több, mint 70 000 az ID családból került ki. Ezzel a Volkswagen egyike az öt legnagyobb, tisztán elektromos járművet kínáló gyártónak Kínában. 2022-re a márka további jelentős bővüléssel számol. Az Amerikai Egyesült Államokban közel 17 000 elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek, ami hozzávetőleg hússzor több, mint a korábbi év eredménye. Ezzel a Volkswagen a negyedik helyre zárkózott fel az elektromos járművet kínáló gyártók sorában.
A világautó ID.42 egy igazi bestseller
A Volkswagen világszerte legnépszerűbb tisztán elektromos modellje az ID.4, amely piacra kerülésének első évében már megszolgálta a világautó elnevezést. Az ID.4 volt a 263 000 tisztán elektromos jármű közül a legnagyobb számban kiszállított modell, amelyből 119 650 darabot vehettek át tulajdonosaik. Őt követte az ID.33 (közel 76 000 darabbal), majd az e-up!4 (közel 41 500 darabbal) és a kizárólag a kínai piacra készült ID.65 (alig kevesebb, mint 18 000 darabbal).
Európában az ID.4 vezeti a tisztán elektromos modellek rangsorát Svédországban, Dániában, Finnországban és Írországban. A tisztán elektromos SUV ID.4 szintén sikerrel mutatkozott be az Egyesült Államok piacán, ahol közel 17 000 darabot vehettek át az ügyfelek ebből a modellből. Kínában a tisztán elektromos SUV modellek között az ID.4 már a második helyen áll.
Kifizetődő az SUV modellekre szánt kiemelt figyelem; a Golf még mindig az élen
Az SUV modellek kategóriája a leggyorsabban növekvő piaci szegmens. A Volkswagen már korán felismerte ezt a trendet és következetesen ennek megfelelően alakította kínálatát. Az SUV modellek jelenleg a teljes kiszállítás több, mint 40 százalékát teszik ki (2020-ban: 34,8 százalék). Az Egyesült Államokban a Volkswagen árbevételének három negyede az SUV modellek értékesítéséből származik, 2013 óta pedig a tavalyi évben szállította ki a márka a legtöbb autót ezen a piacon. Mindemellett a Golf továbbra is a legkeresettebb autó volt 2021-ben Németországban, a félvezetők piacán tapasztalt kínálati nehézségek ellenére is.
A Volkswagen arra számít, hogy 2022 első fele legalábbis igen bizonytalan és kihívásokkal teli marad a félvezetőket érintő tartósan szűkös kínálat miatt. A vállalat azonban úgy véli, hogy az év előrehaladtával a vállalat várhatóan képes lesz stabilizálni a gyártását és a lehető leghamarabb csökkenti rendelési várólistáját.