- Hirdetés -

Így állunk az újévi fogadalmakkal

|

A magyarok 16 százaléka tett valamilyen fogadalmat újévkor, ám ezek nem kevesebb mint 41 százalékát már január első hete után rögtön megszegték – derült ki a MediaMarkt megbízásából készült friss reprezentatív kutatásból. A legtöbben a táplálkozási szokásaikon változtatnának és többet mozognának vagy sportolnának, emellett minden második fogadalomtevő spórolni is próbál ebben az évben. Az önmaguknak tett ígéretek megtartásában sokan okoseszközökre támaszkodnak: a sportolási és egészségügyi célra is használható okosórák forgalma január első napjaiban értékben csaknem harmadával haladta meg a tavalyi értéket és ez a tendencia várhatóan folytatódni fog.

Közel minden ötödik magyar (16 százalék) tett valamilyen fogadalmat újévkor – mutatott rá a MediaMarkt megbízásából a Pulzus kutatócég által készített friss reprezentatív felmérés. A fogadalomtétel a nők körében valamivel népszerűbb, 20 százalékuk tett ilyen ígéretet, ez az arány a férfiaknál csupán 12 százalék. A fogadalomtevők közel felének elhatározása ugyanakkor már január második felében megingott: 6 százalék ugyanis felhagyott a terveivel, 35 százalék pedig ugyan az év első napjaiban legalább egyszer már megszegte a fogadalmát, de ettől még igyekszik tartani magát a kitűzött céljához. A megkérdezettek valamivel több mint negyede (26 százalék) továbbra is szigorúan ragaszkodik az elhatározásához.

A legnépszerűbb fogadalom a fogyókúra, illetve az egészséges táplálkozás (61 százalék). Minden második megkérdezett (51 százalék) arra vállalkozott, hogy többet mozog vagy sportol ebben az évben; a harmadik legnépszerűbb ígéret pedig a spórolás volt. Minden negyedik megkérdezett a családjával is több időt szeretne tölteni, de népszerűek tanulási és lakáscélok, közel 20 százalék pedig az életét szeretné némileg rendszerezettebbé alakítani.

A wellness, ideértve például az egészségmegőrzést, a rendszeres mozgást és sportolást vagy az egészséges táplálkozást, mára egy másfél billió dolláros iparággá vált, számolatlanul sok ingyenes és fizetős applikáció áll a vásárlók segítségére az életmódváltásban, így a MediaMarkt kíváncsi volt arra is, milyen mértékben támaszkodnak okoseszközökre a magyarok a fogadalmaik megtartásában. Kiderült, hogy a megkérdezettek közel háromnegyede (74 százalék) használ valamilyen digitális eszközt erre a célra, háromból ketten pedig kifejezetten okoseszközökkel, például okostelefonnal,

-órával vagy -karkötővel emlékeztetik magukat, illetve követik nyomon a fogadalmukat.

A kutatás számai összhangban vannak a MediaMarkt forgalmi adataival. Miközben az okostelefonok már hosszú évek óta a legnépszerűbb termékek közé tartoznak, okosórákból idén január első napjaiban 61 százalékkal többet adtak el, mint a múlt év azonos időszakában, ezt a népszerűséget látják a valamivel olcsóbb, de fitneszcélokra kiválóan használható okoskarkötők körében is, ebben a termékkategóriában 20 százalékos volt a forgalomnövekedés.

„Az okosórák keresettebbek a vásárlóink körében, mint a karkötők, vélhetően azért, mert azon túl, hogy egy ilyen eszköz – például a pulzusmérés, lépésszámlálás lehetőségével – kiváló segítség az egészségmegőrzésben, akár a telefonunkat is helyettesítheti, hiszen hívást is fogadhatunk vele, bizonyos új modellek vérnyomás, véroxigén szint mérésére, sőt EKG mérésre alkalmasak.” – mondta el a MediaMarkt forgalmi adatai alapján Felfalusi Judit kategóriamenedzser. „A kínálat mára nagyon gazdaggá vált, a funkciók termékenként, terméktípusonként különbözőek lehetnek – így a vásárlói döntés nem is olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Ugyanakkor az áruházi szaktanácsadóink minden vásárlónknak készséggel segítenek a saját életmód céljaikhoz, újévi fogadalmukhoz és az anyagi lehetőségekhez legjobban illeszkedő eszköz kiválasztásában” – zárta gondolatait a szakember.

Ami a terméktípusokat illeti, a MediaMarkt vásárlói körében az okosórák közül az Apple S6 modellek, a Samsung SM-R820/830 és Huawei WATCH GT 2 a legkeresettebbek, a karkötők között pedig a Huawei BAND 5 és a Xiaomi MiBand5 népszerű.

Kiemelendő továbbá, hogy az egészséges táplálkozáshoz kapcsolódó termékek iránti népszerűség is megnőtt; az olaj nélküli fritőzökből („airfryekből”) több mint három és félszer annyit adtak el, mint egy évvel korábban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...